AndroidHealthClinic

Vraagje over verhoudingen. . . . (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bornin7ty2

Cool Novice
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2004
Berichten
168
Waardering
0
Ik zie hier op het board dat er verschillende verhoudingen K/E/V aangehouden worden.
Wat bepaalt precies deze verhoudingen?
 
Koolhydraten / Eiwitten / Vetten ;)

wat deze verhoudingen bepaalt, bepaal je zelf dmv voedingsschema........

dit verschilt per soort training: de 1 traint als bodybuilder, de ander als powerlifter!

verder kan het ook persoonlijk zijn als je bijv. moeilijk eiwitten opneemt, of je moet gaan bulken voor massa, of juist gaan cutten voor defenitie.........:cool:
 
Laatst bewerkt:
K, dat het voor Koolhydraten / Eiwitten / Vetten staat weet ik wel :D

Ik ga de bulk in om te trainen op massa, hoe bepaal ik dan de beste verhoudingen?
 
50%/30%/20% .. procenten gebaseerd op totale kcal. Je totale kcal kun je op heel wat sites berekenen. Ook is er in dit forum een sticky over!

Succes!
 
De 'beste' verhoudingen bestaan niet,
het is voor iedereen anders. Zo reageert de ene beter op high-carb als de andere.
Je kan wel uitgaan van de standaardverhouding KEV; ong. 50/30/20, en gewoon zelf zien hoe je op veranderingen daarin reageert.
 
Als basis gewoon uitgaan van ca 2gr/kg VVM eiwit, 1-1.5gr/kg VVM vet en dan de rest van je caloriebehoefte aanvullen met koolhydraten.

Hier van uit kan je wat gaan experimenteren met meer/minder eiwit en vet de de koolhydraten gewoon aan blijven passen naar je calorie behoeft
 
k, bedankt lui, tis weer wat helderderder :p
 
Back
Naar boven