MuscleMeat

vraagje over vetverlies bij cardio tijdens cut?

Bezoekers in dit topic

b_andries

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2004
Berichten
57
Waardering
0
Wat ik nog altijd niet goed snap is welk nu juist het vetverlies veroorzaakt als je na je cardio een PWO shake nodig hebt die net zoveel calorien bevat dan je juist er hebt afgetraind ?
 
Ik ben dan ook pas terug beginnen afvallen sinds ik de dextrose PWO volledig heb weggelaten
 
Ik ga dit trouwens vanaf nu altijd, cut of bulk weglaten want er hangen ongetwijfeld grote voordelen aan vast maar of die tegen de nadelen voor mensen met een heel traag metabolisme opwegen ?

Ik betwijfel het ten zéérste :)
 
Je moet gewoon minder dextrose bij je shake doen en wat meer low GI koolhydraten (neem wat brood extra mee, of doe er wat maltodextrine of havermout bij)

Na cardio neem ik overigens altijd wat whey en een plakje brood (althans als ik cut) en na training wel gewoon een pwo.

Verder verlies je niet zozeer dankzij de cardio zelve, vind ik.
Het gaat erom dat je dagelijks meer verbruikt dan dat je binnenkrijgt.
Ofwel het vetverlies geschiedt gedurende de hele dag. De cardio helpt daar bij, maar is naar mijn mening de eerste maanden helemaal niet nodig, maar dat terzijde.
 
helemaal eens met Ilya:thumb:

ben zelf nu ook weer aan t cutten en zonder cardio en t gaat me behoorlijk goed af. heb t idee dat ik minder spiermassa opoffer

na cardio zou ik zowiezo niet gelijk kh nemen. hou eerst nog profijt van je vetverbrandende situatie. verder gaat t idd om de totale dag qua cal. minder eten dan je verbruikt.

na kt wel gewoon je shake he
 
b_andries zei:
Wat ik nog altijd niet goed snap is welk nu juist het vetverlies veroorzaakt als je na je cardio een PWO shake nodig hebt die net zoveel calorien bevat dan je juist er hebt afgetraind ?

Als je cardio gebruikt om af te vallen, dan hoef je ook geen PWO shake te nemen. Het kan wel, maar dan heb je de voordelen van de verbranding van extra kcal. gelijk teniet gedaan.
 
Allemaal mooie theorie maar zonder cardio viel ik na een maandje al niks meer af hoor :)
 
dan ben je dus gewend geraakt aan je dieet.


Ik ben in 16 weken tijd ongeveer 11% gedaald en heb een hekel aan cardio, dus je begrijpt wel hoe vaak ik dat gedaan heb :P

Het heeft dus niets met theoretisch gelul te maken. Het is gewoon het dieet dat niet meer klopt, dus val je niet meer af. Het gaat er dan niet zozeer om dat je nog minder gaat eten.

Jij bent begonnen aan de andere kant van mogelijkheden..........meer kcal verbruiken (want meer inspanning).
Je zou ook: Minder kcal tot je kunnen nemen.
Wat eigenlijk nog beter is: Je lichaam niet laten wennen aan de hoeveelheid kcal het binnenkrijgt, dan moet je alsnog dalen maar lang niet zoveel, bovendien kan je de cardio lange tijd uitstellen en eventueel uitsluiten.
 
Ik ben al serieus gedaald dus daar zal het niet aan gelegen hebben :)
 
Je begrijpt het niet.
Je lichaam went aan het dieet, dat wil niet zeggen dat het in de tijd voorheen niet gewerkt heeft.
Het heeft er dus wel aan gelegen, dat kan niet anders want het principe is simpel.........Verbruik meer dan je binnen krijgt.
Als je lichaam went aan een laag kcal dieet, zet het de verbranding op een laag pitje (als het ware) en dus verbrand je wederom niet meer dan je verbruikt.

snappie ?
 
Ja tuurlijk en wat doe je dan in zo'n geval ?

Cals terug verhogen zeker ? En dan terug bijkomen :( (en niet enkel vocht)
 
Moen zei:
Ja tuurlijk en wat doe je dan in zo'n geval ?

Cals terug verhogen zeker ? En dan terug bijkomen :( (en niet enkel vocht)
Vaker een carb-up (zorg ervoor dat je cal niet te hoog wordt, en eet wel clean) of carb-cycelen.
 
Laatst bewerkt:
je zou idd kunnen schommelen met je carbs over aantal dagen. dus ipv 1 dag per week meer kh te nemen doe je dat 2 dagen, dan 3 dagen laag..enzovoort

doe dat eens een weekje of 2 en kijken hoe je erop gaat
punt is dat je ook nu je lichaam idd niet moet laten wenne aan een dieet met weinig cals..je weet hoe je lichaam denkt he

is t btw je 1e cut Moen?
 
ah vandaar.

Idd dan maak je een cycle. Maandag 250g koolhydraten, dindsdag 225, woensdag 200, donderdag 175, vrijdag 150, zaterdag 125, zondag carbload, maandag 250 etc etc.
Aangepast uiteraard aan je eigen lichaamsbehoefte.
 
hahaha Ilya de cycle master
:thumbs:


Maar euh, idd eff refeed zo nu en dan, of gewoon lekker junken!!
afvallen is simpel weg 90%:
minder kcal eten dan je verbruik. Of
Meer Kcal verbranden dan je eet.

Jopie de junkmaster!!
 
Ik doe hem nog extremer zelfs en het werkt super:

Vrijdag: 400-600 gr. kh.
Zaterdag: 250
Zondag: 200
Maandag: 150
Dinsdag: 100
Woensdag: 50
Donderdag: 20

Op woensdag en donderdag alleen PWO kh. Verlies in cals grotendeels compenseren met meer eiwitten en vetten.. Zo doe ik het nu en het gaat best weer lekker. Ik kwam van dik boven de 20% bf en zit nu op een 13-14% schat ik.. moet naar de 7-8% dus heb nog even te gaan :D
 
soulreaver zei:
Ik doe hem nog extremer zelfs en het werkt super:

Vrijdag: 400-600 gr. kh.
Zaterdag: 250
Zondag: 200
Maandag: 150
Dinsdag: 100
Woensdag: 50
Donderdag: 20

Op woensdag en donderdag alleen PWO kh. Verlies in cals grotendeels compenseren met meer eiwitten en vetten.. Zo doe ik het nu en het gaat best weer lekker. Ik kwam van dik boven de 20% bf en zit nu op een 13-14% schat ik.. moet naar de 7-8% dus heb nog even te gaan :D

En hoe verloopt het trainen met zo weinig KH? Of neem je vantevoren een stacker oid?
 
soulreaver zei:
Ik doe hem nog extremer zelfs en het werkt super:

Vrijdag: 400-600 gr. kh.
Zaterdag: 250
Zondag: 200
Maandag: 150
Dinsdag: 100
Woensdag: 50
Donderdag: 20

Op woensdag en donderdag alleen PWO kh. Verlies in cals grotendeels compenseren met meer eiwitten en vetten.. Zo doe ik het nu en het gaat best weer lekker. Ik kwam van dik boven de 20% bf en zit nu op een 13-14% schat ik.. moet naar de 7-8% dus heb nog even te gaan :D


Mogen we dan even je eet schema :-)
 
Back
Naar boven