XXL Nutrition

vraagje over vetverlies bij cardio tijdens cut?

Bezoekers in dit topic

Murk zei:
En hoe verloopt het trainen met zo weinig KH? Of neem je vantevoren een stacker oid?

Op de donderdag train ik niet, fiets wel heen naar me werk 30 min. en terug 30 min. op de woensdag gaat het nog goed :) geen stackers oid.

Donderdags voel ik me wat vaag, onwerkelijk, zal langzaamaan in ketose raken vermoed ik, maar bij voldoende vetten heb ik niet het slome rotte vermoeide gevoel.
 
soulreaver zei:
Donderdags voel ik me wat vaag, onwerkelijk, zal langzaamaan in ketose raken vermoed ik, maar bij voldoende vetten heb ik niet het slome rotte vermoeide gevoel.

Klinkt....ongezond :rolleyes:
 
@Soulreaver

Zou je misschien wat meer details kunnen geven over hoe jij dit aanpakt. Omdat ik nogal snel lijk te wennen aan het cutten, ongeacht de cardio, denk ik dat carb cyclen voor mij de best optie is. Heb je gewoon een schema voor elke dag en schrap je dan steeds meer kh's? Daal je ook in kcal of voeg je meer eiwit en onverzadigd vet toe?
 
Laatst bewerkt:
Als ik droog train, neem ik echt max. 100gr kh en heb daar echt geen problemen mee. Daarbij zat ik ook aan een licht kuurtje clen. Maar ja iedereen is anders.
 
Als je die cardio niet had gedaan kwamen die calorien van de PWO shake er alleen nog maar bij op, dan zijn die calorien iig weer weg,
 
WesleyBBB zei:
Klinkt....ongezond :rolleyes:

een hoog vet% is ongezonder imho. crash dieeten zijn ongezonder, enz. wat heet ongezond, ongezond is relatief. 3 gr. eiwit per kg. vvm is ook niet gezond. meer dan 2x per week extreem intensief trainen is ongezond. roken en alcohol is ongezond. ongezond is een betrekkelijk woord. zet het in verhouding tot een levensstijl van jan modaal, met roken, teveel alcohol, alleen maar verz. vetten en trans vetten, geen beweging.. is een cuttingdieet met 200-300 gr. groenten per dag, fruit, gezonden onverzadigde en verzadigde vetten, voldoende water, is dat ongezond?? alleen omdat ik 2 dagen in de week vet als energiebron heb?
 
soulreaver zei:
een hoog vet% is ongezonder imho. crash dieeten zijn ongezonder, enz. wat heet ongezond, ongezond is relatief. 3 gr. eiwit per kg. vvm is ook niet gezond. meer dan 2x per week extreem intensief trainen is ongezond. roken en alcohol is ongezond. ongezond is een betrekkelijk woord. zet het in verhouding tot een levensstijl van jan modaal, met roken, teveel alcohol, alleen maar verz. vetten en trans vetten, geen beweging.. is een cuttingdieet met 200-300 gr. groenten per dag, fruit, gezonden onverzadigde en verzadigde vetten, voldoende water, is dat ongezond?? alleen omdat ik 2 dagen in de week vet als energiebron heb?


Well spoken!
 
Extreme Genes zei:
@Soulreaver

Zou je misschien wat meer details kunnen geven over hoe jij dit aanpakt. Omdat ik nogal snel lijk te wennen aan het cutten, ongeacht de cardio, denk ik dat carb cyclen voor mij de best optie is. Heb je gewoon een schema voor elke dag en schrap je dan steeds meer kh's? Daal je ook in kcal of voeg je meer eiwit en onverzadigd vet toe?

Ik eet alleen rijst, dat rekent erg makkelijk voor me, op maandag maak ik 150 gr. rijst op dinsdag 100 gr., op woensdag neem ik alleen 50 gr. rijst na me training en op donderdag neem ik 20 gr. rijst bij mijn avondeten, ik train op die dag niet. Ik zorg ervoor dat ik op 2500 cals uitkom en de woensdag en donderdag kan het iets lager liggen, rond de 2200 cals. ik neem 250 gr. eiwit per dag, kan iets meer of minder zijn. en op de dagen dat ik erg laag in de kh zit neem ik bij elke maaltijd of lijnzaadolie of levertraan, of wat mayonaise voor de vetten. op vrijdag neem ik 400 gr. rijst en eet ik s' avonds een chineesje, wat bami met sate, dit is eigenlijk me enige junkmaaltijd, meer behoefte is er niet, en ik neem die dag 4 aa drinks. zoveel mogelijk langzame en snelle kh. een flinke refeed.. zaterdag maak ik 250 gr. rijst en zondag 200 gr.
 
Ok, thx for de uitleg :thumbs:

Ik ga het over een poosje zelf uit proberen, kijken wat het best voor mij werkt, ik denk eraan om een paar weken te beginnen met 3 dagen laag, 1 dag hoog, 2 dagen laag, 1 dag hoog en dan later wat extremer zoals jij doet om het laatste eraf te krijgen. Tijdens het cutten eet ik ook alleen rijst dus das wel makkelijk.

Alleen is me nog niet echt duidelijk hoe hoog er wordt bedoelt met 1 dag hoog in kh, is dat heel hoog of gewoon zoals je normaal doet als je bulkt? Moet je dan ook die dagen dat je hoog ik kh gaat vet mijden zoals dat bij een refeed het idee is?
 
Laatst bewerkt:
@soul, jij neemt ook geen druivesuiker na training he?

zit zelf op enkel kh in de vorm van:

oats voor training 50 gram waarvan 30 gram kh
kwark voor training 20 gram

dextrose na training 70 gram

oats na training 75 gram waarvan 45 gram kh

evt kwark voor slapen 20 gram

op rustdagen enkel oats sochtends..50 gram en kwark saovonds:)

and thats it, bevalt me prima zo. voel me er ook veel lekkerder bij. binnekort de kwark eruit en dan kijken hoe t loopt. misshcien ook cyclen.

op zaterdag is mn refeed en zondag een bordje havermout meer:).. vooralsnog gaat t goed dus
 
dandyman zei:
@soul, jij neemt ook geen druivesuiker na training he?

zit zelf op enkel kh in de vorm van:

oats voor training 50 gram waarvan 30 gram kh
kwark voor training 20 gram

dextrose na training 70 gram

oats na training 75 gram waarvan 45 gram kh

evt kwark voor slapen 20 gram

op rustdagen enkel oats sochtends..50 gram en kwark saovonds:)

and thats it, bevalt me prima zo. voel me er ook veel lekkerder bij. binnekort de kwark eruit en dan kijken hoe t loopt. misshcien ook cyclen.

op zaterdag is mn refeed en zondag een bordje havermout meer:).. vooralsnog gaat t goed dus
Doe het ook zoiets, alleen heb nu sochtends ook nog havermout, is meer om me eiwit mee te mixxen totdat ik me isomatrix binnen heb (heb nu smaakloze casseine) Gaat ook nog goed tot nu toe.
 
dandyman zei:
@soul, jij neemt ook geen druivesuiker na training he?

Heb het idd. een tijdje niet gedaan, momenteel weer wel, aangezien ik met creatine begonnen ben en ik zo'n mix heb met creatine-dextrose-malto-taurine.. maar normaliter neem ik inderdaad een langzame bron van kh na mijn training ja :)
 
zeg zijn jullie een beetje stiekem met z'n allen low-carb cycling gaan doen toen ik er niet was :D

enne... is dat de nieuwste ontwikkeling? Geen snelle KH meer na de training?
In dat geval zou ik die kH eerder voor en tijdens de training nemen, zeker als het om cardio gaat.

Espi
 
Wat is de theorie van geen simpele kh na je training? Ik ben erg benieuwd.

IMO voelt het trouwens ook niet natuurlijk; zoveel simpele kh in 1 keer, maar dat terzijde.
 
Reinier zei:
Wat is de theorie van geen simpele kh na je training? Ik ben erg benieuwd.

IMO voelt het trouwens ook niet natuurlijk; zoveel simpele kh in 1 keer, maar dat terzijde.

De theorie is dat langzaam ook gaat, alleen .... langzamer.

Zolang je je KH maar krijgt na de training maakt het niet zo heel veel uit of het snel is of niet. Dit zou een mindere belasting voor je insuline systeem zijn en wellicht iets zijn voor mensen met aanleg voor diabetes. (da's de theorie dus)
 
Back
Naar boven