Fitness Seller

vraagje over whey-opname in de ochtend

Bezoekers in dit topic

en heeft die een snelle opname dan?

ps. hoe zit t dan in jouw geval met de kwalitiet..euh teit/prijsverhouding?:D
 
Ik heb zelf een krantewijk dan moet ik om kwart over vijf uit mijn nest. Dan neem ik een shake van 30 gram eiwit, daarbij dextro 20 gr. daarbij neem ik een stuk fruit (appel-peer-banaan) Na de krante wijk ga ik nog even na bed en dan (afhankelijk van school of niet) neem ik rond 7:15 ontbijt met 100 Havermout(pap) en 5 ei- eiwitten
 
Originally posted by Johny
Ik neem gewoon whey s'ochtends. Omdat whey helemaal niet veel duurder is dan kwark (ligt er natuurlijk aan waar je het haalt), omdat ik s'morgens weinig tijd heb om te eten, dus een shake is veel makkelijker weg te werken. En omdat ik s'ochtend niet makkelijk eet is een shake wel zo handig.

Dit zijn voor mij genoeg redenen om s'ochtends het iets duurdere whey te nemen.

Gr, J

Whey wordt snel opgenomen en en daardoor krijgt je lichaam niet de lange constante aanvoer van aminozuren die casseinaat je kan geven.
 
En dat is precies wat je smorgens wilt, een snelle toevoer.

Wat insuline afgifte aangaat. Eiwit zorgt ook voor een redelijke insuline afgifte (insuline Index)zonder dat de bloedsuikerspiegel (Glycmic index) erg stijgt. Hierdoor worden aminozuren sneller naar de cel getransporteerd, en is er minder kans op vetopslag (die bij koolhydraten wel aanwezig is)

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
 
Originally posted by burn

dan de cortisol stijging die onstaat door je druk te maken over dit soort kleine dingen?

2 korte vraagjes:

wat is cortisol?
en waarom is t slecht als dat stijgt in de ochtend als je dex bij je whey doet?
 
Originally posted by 3XL
En dat is precies wat je smorgens wilt, een snelle toevoer.

Wat insuline afgifte aangaat. Eiwit zorgt ook voor een redelijke insuline afgifte (insuline Index)zonder dat de bloedsuikerspiegel (Glycmic index) erg stijgt. Hierdoor worden aminozuren sneller naar de cel getransporteerd, en is er minder kans op vetopslag (die bij koolhydraten wel aanwezig is)

[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]


maar whey als enige eiwitbron in je ochtendmaaltijd is toch waardeloos? Je wilt misschien wel die snelle toevoer maar daarna moet je toch ook trage eiwitten hebben.

En die gozer neemt alleen whey als eiwitten sochtends
 
Originally posted by Frenkpie


2 korte vraagjes:

wat is cortisol?
en waarom is t slecht als dat stijgt in de ochtend als je dex bij je whey doet?

Cortisol wordt ook wel vaak het stresshormoon genoemd. Zowel geestelijke als fysieke stress kunnen voor een verhoging van cortisol zorgen. Cortisol zorgt er oa. voor dat aminozuren(spieren) worden omgezet naar glucose. Ook zorgt het ervoor dat de voedingsstoffen minder goed worden opgenomen. Daarom wordt het ook wel de tegenhanger van insuline genoemd, welke er juist voor zorgt dat voedingsstoffen worden opgenomen.
En je tweede vraag begrijp ik niet echt.
 
Back
Naar boven