MuscleMeat

vraagje over wraps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

2Dominate

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
12 jul 2008
Berichten
293
Waardering
4
hoi hoi,

nu ik dus in de cut zit en veel rijst met koolvis eet, komen de lekkerste recepten in mijn gedachten.

zo heb ik o.a. het idee om evt. na mijn cut , in mijn werktijd tortilla's wraps te gebruiken met daarin kipfilet en wat groene paprika + peper.
Op zich niks mis mee en voedzaam, lijkt mij in 1e instantie.

Ik weet dat je zelf pannekoeken kan maken zodat je complexe carbs binnenkrijgt. Maar dit kost ook tijd.

Een wrap koop je kant en klaar. Ik heb ze van merk poco loco gezien>
voedingswaarde van de wrap zonder vulling> per 100 gr: 9.3 g eiwit, 54,2 gr koolhydraat en 9,0 gr vet.


Jammer genoeg staat hierbij niet vermeld of dit complexe carbs zijn. In de ingredienten lijst zie ik wel dat ze gemaakt zijn van 58% tarwebloem. Verder lees ik ook elders dextrose.

Heeft iemand een idee hoeveel van die carbs complex zijn?
Als het grootste gedeelte uit suikers bestaat lijkt het mij namelijk niet geschikt om standaard door de weeks in je dieet te pleuren voor tijdens werktijd.

Wie weet het?
Of evt een ander merk waar de wrap wel uit complexe carbs bestaat?

Thx
 
hoi hoi,

nu ik dus in de cut zit en veel rijst met koolvis eet,


hoezo ?

komen de lekkerste recepten in mijn gedachten.

Dat kan ik me voorstellen als je veel rijst met koolvis eet.

zo heb ik o.a. het idee om evt. na mijn cut , in mijn werktijd tortilla's wraps te gebruiken met daarin kipfilet en wat groene paprika + peper.
Op zich niks mis mee en voedzaam, lijkt mij in 1e instantie.

Ik weet dat je zelf pannekoeken kan maken zodat je complexe carbs binnenkrijgt. Maar dit kost ook tijd.

Een wrap koop je kant en klaar. Ik heb ze van merk poco loco gezien>
voedingswaarde van de wrap zonder vulling> per 100 gr: 9.3 g eiwit, 54,2 gr koolhydraat en 9,0 gr vet.


Jammer genoeg staat hierbij niet vermeld of dit complexe carbs zijn. In de ingredienten lijst zie ik wel dat ze gemaakt zijn van 58% tarwebloem. Verder lees ik ook elders dextrose.

Heeft iemand een idee hoeveel van die carbs complex zijn?
Als het grootste gedeelte uit suikers bestaat lijkt het mij namelijk niet geschikt om standaard door de weeks in je dieet te pleuren voor tijdens werktijd.

Wie weet het?
Of evt een ander merk waar de wrap wel uit complexe carbs bestaat?

Thx


meh.. NA je cut.. who cares.. geniet ervan.
(alsof het een drol uitmaakt of je koolhydraten complex zijn of niet ... in je lichaam wordt toch alles afgebroken tot simpele koolhydraten, en als je ze toch eet samen met vet en eiwit is de opname ook niet snel of zo)
 
Bij de AH heb je meergranen wraps. Bevat misschien iets minder snel verteerbare carbs.
 
hoezo ?



Dat kan ik me voorstellen als je veel rijst met koolvis eet.




meh.. NA je cut.. who cares.. geniet ervan.
(alsof het een drol uitmaakt of je koolhydraten complex zijn of niet ... in je lichaam wordt toch alles afgebroken tot simpele koolhydraten, en als je ze toch eet samen met vet en eiwit is de opname ook niet snel of zo)

@ Wazzup > bedankt voor je bijdrage maar dat was de vraag helemaal niet. Ik vroeg me af of er wraps zijn gemaakt uit meerendeel complexe carbs. That's all. :cool:

Bij de AH heb je meergranen wraps. Bevat misschien iets minder snel verteerbare carbs.

@ Necros > thanks voor je reactie...zal het gelijk effe onderzoeken van de week!! Heb ik na mijn cut tenminste een goede en gemakkelijke maaltijd voor tijdens werktijd!
 
@ Wazzup > bedankt voor je bijdrage maar dat was de vraag helemaal niet. Ik vroeg me af of er wraps zijn gemaakt uit meerendeel complexe carbs. That's all. :cool:

No problem.. ik gaf alleen maar aan dat het überhaupt een zinloze vraag is :)
 
No problem.. ik gaf alleen maar aan dat het überhaupt een zinloze vraag is :)


Voor jou wellicht wel, voor mij in 1e instantie niet. Ik heb namelijk hier in sticky's en in gym altijd meegekregen complexe carbs te eten (of fiberous richting de avond de groene groenten). Dit ivm langzamere opname ivm GI waarde en bijbehorende zaken.

jouw reactie verbaast mij dan ook, en vraag mijzelf dus ook af > maakt het dan geen drol uit?!
Ben wel benieuwd hoe jij tot jouw standpunt eigenlijk komt.
Als je zin hebt om het uit te leggen , tenminste:)
 
wazzup bedoelt dat het niet uitmaakt als je wraps eet in combinatie met andere voedingsmiddelen. De verhoging van je glucosespiegel zal gelijkmatig verlopen. (maw. de cocktail van voedingsmiddelen heeft een lagere glycemische lading). In je lichaam worden de koolhydraten toch afgebroken tot dezelfde simpele koolhydraten, waarbij het voor spieropbouw niet zo van belang is waar ze uiteindelijk vandaan zijn gekomen. Je wilt alleen geen piek in je glucosespiegel.
 
wazzup bedoelt dat het niet uitmaakt als je wraps eet in combinatie met andere voedingsmiddelen. De verhoging van je glucosespiegel zal gelijkmatig verlopen. (maw. de cocktail van voedingsmiddelen heeft een lagere glycemische lading). In je lichaam worden de koolhydraten toch afgebroken tot dezelfde simpele koolhydraten, waarbij het voor spieropbouw niet zo van belang is waar ze uiteindelijk vandaan zijn gekomen. Je wilt alleen geen piek in je glucosespiegel.

+1

Maar zelfs die piek maakt niet uit. Of je nu puur suiker eet met een hele scherpe insuline-bloedsuiker piek, of havermoout met een hele lage, maar landurige verhoging...uiteindelijk is het oppervalk onder de grafiek hetzelfde zal ik maar zeggen. Misschien dat het uitmaakt voor mensen die geen calorieen tellen, of wellicht iets voor honger, maar voor wie calorieen telt (wat iedereen hier zou moeten doen) en voor wie hongeraanvallen niet echt een probleem zijn, dient het geen probleem te maken of de wraps nu gemaakt zijn van witte bloem of volkoren, of wat dan ook (typisch maismeel).

En dan inderdaad, je eet je wraps met vulling mag ik hopen en dat verlaagt de insuline respons sowieso al.
 
wazzup bedoelt dat het niet uitmaakt als je wraps eet in combinatie met andere voedingsmiddelen. De verhoging van je glucosespiegel zal gelijkmatig verlopen. (maw. de cocktail van voedingsmiddelen heeft een lagere glycemische lading). In je lichaam worden de koolhydraten toch afgebroken tot dezelfde simpele koolhydraten, waarbij het voor spieropbouw niet zo van belang is waar ze uiteindelijk vandaan zijn gekomen. Je wilt alleen geen piek in je glucosespiegel.

+1

Maar zelfs die piek maakt niet uit. Of je nu puur suiker eet met een hele scherpe insuline-bloedsuiker piek, of havermoout met een hele lage, maar landurige verhoging...uiteindelijk is het oppervalk onder de grafiek hetzelfde zal ik maar zeggen. Misschien dat het uitmaakt voor mensen die geen calorieen tellen, of wellicht iets voor honger, maar voor wie calorieen telt (wat iedereen hier zou moeten doen) en voor wie hongeraanvallen niet echt een probleem zijn, dient het geen probleem te maken of de wraps nu gemaakt zijn van witte bloem of volkoren, of wat dan ook (typisch maismeel).

En dan inderdaad, je eet je wraps met vulling mag ik hopen en dat verlaagt de insuline respons sowieso al.


Thanks mannen voor de heldere uitleg!
het is mij helemaal duidelijk geworden.

En Wazzup > tuurlijk met vulling > lekkere stukjes kipfilet + stukjes groene paprika + peper lijkt mij wel wat!

Alleen nog de saus voor in de cut > sambal oelek lijkt mij niet zo verkeerd?
 
hoezo ?
(alsof het een drol uitmaakt of je koolhydraten complex zijn of niet ... in je lichaam wordt toch alles afgebroken tot simpele koolhydraten, en als je ze toch eet samen met vet en eiwit is de opname ook niet snel of zo)

Doe nou eens niet zo dom, het is toch wel duidelijk bewezen dat complexe koolhydraten beter voor je zijn en dat volkoren tarweproducten meer voedingsstoffen bevatten dan witte. Zo bevat bijvoorbeeld honderd gram gekookte volkorenpasta zeven keer meer vezels en ruim drie keer meer ijzer dan gewone pasta.

Consumptie van te veel simpele koolhydraten wordt in verband gebracht met verschillende gezondheidsrisico's.

There is an emphasis on complex carbohydrates because a number of studies have shown an increased risk of chronic disease, particularly non-insulin-dependent diabetes mellitus (NIDDM), with a long-term dietary intake of foods with a high glycemic load, especially in conjunction with low fiber consumption. (24,25)

Bron: Sports Nutrition: Energ Metabolism and Exercise, I.Wolinksy, J.Driskell (CRC,2008)

Dus ja, velen onder ons vinden het belangrijk dat we grotendeels complexe koolhydraten binnenkrijgen en daarom is deze vraag niet zo raar als jij hem doet overkomen.
Als het hoofdingrediënt tarwebloem is heb je te maken met geraffineerde tarwe (zoals in witbrood) en dus veelal simpele koolhydraten. Je zult waarschijnlijk op zoek moeten naar wraps met als hoofdingrediënt volkorentarwemeel.
 
Niemand zal hier ook zeggen dat je al je koolhydraten moet halen uit limonade. Wat betreft vezels zou ik me niet zo druk maken. Als je veel eet zit je al snel aan je dagelijkse portie. Groente mag natuurlijk niet ontbreken. Wat wel een groot nadeel is van snelle suikers, is dat je er weer sneller honger van krijgt. Maar dat maakt niet uit als je de EKV telt, zoals wazzup zegt.
 
Doe nou eens niet zo dom, het is toch wel duidelijk bewezen dat complexe koolhydraten beter voor je zijn en dat volkoren tarweproducten meer voedingsstoffen bevatten dan witte. Zo bevat bijvoorbeeld honderd gram gekookte volkorenpasta zeven keer meer vezels en ruim drie keer meer ijzer dan gewone pasta.

Consumptie van te veel simpele koolhydraten wordt in verband gebracht met verschillende gezondheidsrisico's.

Wat heeft dat te maken met iemandie graag af en toe wraps wil eten ? Alsof het suggereren van gezondheidsrisicos in een discussie over wraps zo slim is. (in de bulk nog wel).
 
Wat heeft dat te maken met iemandie graag af en toe wraps wil eten ? Alsof het suggereren van gezondheidsrisicos in een discussie over wraps zo slim is. (in de bulk nog wel).

Omdat jij suggereerde dat het niets uit zou maken of je carbs complex of simpel zijn.
Als je probeert je koolhydraten grotendeels complex te houden zul je kiezen voor aardappelen, zilvervliesrijst, volkorenbrood en volkorenpasta. TS vroeg zich af of er ook een alternatief bestaat voor 'witte' wraps.
 
Omdat jij suggereerde dat het niets uit zou maken of je carbs complex of simpel zijn.
Als je probeert je koolhydraten grotendeels complex te houden zul je kiezen voor aardappelen, zilvervliesrijst, volkorenbrood en volkorenpasta. TS vroeg zich af of er ook een alternatief bestaat voor 'witte' wraps.


Indeed, volledig mee eens en dat was ook mijn vraag!!
thanks voor reactie.

Imo bij AH hebben ze dus meergranen wraps. Moet nog effe nagaan of het gemaakt is grotendeels uit volkorentarwe.
 
Niemand zal hier ook zeggen dat je al je koolhydraten moet halen uit limonade. Wat betreft vezels zou ik me niet zo druk maken. Als je veel eet zit je al snel aan je dagelijkse portie. Groente mag natuurlijk niet ontbreken. Wat wel een groot nadeel is van snelle suikers, is dat je er weer sneller honger van krijgt. Maar dat maakt niet uit als je de EKV telt, zoals wazzup zegt.

Die aanbevolen dagelijke porties zijn veelal gebaseerd zijn op normale voedingspatronen. Als je meer eet moet je in verhouding evenveel vezels binnenkrijgen, dus absoluut gezien meer grammen.
 
Omdat jij suggereerde dat het niets uit zou maken of je carbs complex of simpel zijn.
Als je probeert je koolhydraten grotendeels complex te houden zul je kiezen voor aardappelen, zilvervliesrijst, volkorenbrood en volkorenpasta. TS vroeg zich af of er ook een alternatief bestaat voor 'witte' wraps.

Voor groei (bulk) of afvallen (cut) maakt het niets uit.

Als je gehele voedselpatroon bestaat uit witbrood met suiker, ja, dan gaat het echt spelen, maar in een gezond voedingspatroon met 80% gezonde voeding kan die 20% "ongezonde" voeding echt geen kwaad.
 
Back
Naar boven