Fitness Seller

vraagje over zenuwbanen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

danidoeni

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2004
Berichten
153
Waardering
0
hey gasten! en vooral geneeskunde studenten die hier ook zitten, of mensen die er gewoon verstand van hebben! ik heb mij suf gezocht op het net en 't forum, echter ik kan geen plaatje vinden met waar de zenuwbanen allemaal precies lopen! ik zou eigenlijk bijvoorbeeld een plaatje willen waarop te zien is dat er geen zenuwbanen in de rechtbil in het bovenstebuitenste kwadrant lopen! als ik het goed zeg! dus als iem hier een plaatje van heeft, of een link verwijzing zou ik dit ten zeerste apprecieren! heb namelijk b12 depots aangeschaft en wil dit ff overal proberen te zetten! oh please don't refer me to spotinjections, daar zie je namelijk niet hoever de ''dichtsbijzijnde'' zenuw van je ''spot'' afligt, hahaha
 
Wat gek dat je geen prentje kan vinden. Er zijn héél wat zenuwen en de ligging verschilt vaak een beetje tussen mensen onderling.

Indien de injecties intramusculair worden toegediend, doe je dit best in schouder, glutei of rectus femoris (quadriceps).

Heb geleerd waar je best prikt in deze drie delen, om geen zenuwen of bloedvaten te raken.. zal ik verder gaan? Of zoek je subcutane inspuiting?
 
@wimmos, nee natuurlijk kerel, kijk op spotinjections zie ik ook wel wat de beste plekken zijn, maar ik wil graag weten HOEVER ik van de dichtsbijzijnde zenuwbaan aflig!
 
btw. wimmos weet jij zelf waar de zenuw bijvoorbeeld in de schouderspier ongeveer loopt, kijk is dit heel erg afgelegen uit de ''denkbeeldige driehoek'' of is het zo dat het er vlak naast ligt
 
hey gasten! en vooral geneeskunde studenten die hier ook zitten, of mensen die er gewoon verstand van hebben! ik heb mij suf gezocht op het net en 't forum, echter ik kan geen plaatje vinden met waar de zenuwbanen allemaal precies lopen! ik zou eigenlijk bijvoorbeeld een plaatje willen waarop te zien is dat er geen zenuwbanen in de rechtbil in het bovenstebuitenste kwadrant lopen! als ik het goed zeg! dus als iem hier een plaatje van heeft, of een link verwijzing zou ik dit ten zeerste apprecieren! heb namelijk b12 depots aangeschaft en wil dit ff overal proberen te zetten! oh please don't refer me to spotinjections, daar zie je namelijk niet hoever de ''dichtsbijzijnde'' zenuw van je ''spot'' afligt, hahaha

Ja kerel, voor iedereen is de plaats van de grote zenuwbanen net iets anders. Dus maw je weet nooit hoever jij van je grote zenuwbaan injecteert. Tenzij je het onder echogeleiding doet offcourse. Dus helaas:(.

Overigens zitten er ook in de laterale bovenkwadrant ( bovenste buitenzijde) van je bil zenuwen. Zij het zeer kleine huidtakjes...
 
thnx 3xl, ik wist dat jij wel iets ervan af zou weten!! echt zooooo bedankt he! thnx, ik heb echt veel respect voor jou aangezien je echt alles weet! nogmaals bedankt!

@peccie ja van die kleine uitlopers van de zenuwen wist ik indd, maar het ging me echt om die reuzen, die ik wil vermijden!
 
3xl heb je ook niet zoiets voor de rest van het lichaam, bijv op de borstspier, of veel belangrijker voor op de schouder! en jongens van de geneeskunde, jullie moeten toch iets van een verwijzing hiernaar hebben??

btw 3xl dat plaatje van de gluteus maximus is heel handig, je mag dan namelijk gerust zijn de ''ciatic nerve'' te hebbe gemijd als je de bovenste kwadrant neemt
 
3xl heb je ook niet zoiets voor de rest van het lichaam, bijv op de borstspier, of veel belangrijker voor op de schouder! en jongens van de geneeskunde, jullie moeten toch iets van een verwijzing hiernaar hebben??

btw 3xl dat plaatje van de gluteus maximus is heel handig, je mag dan namelijk gerust zijn de ''ciatic nerve'' te hebbe gemijd als je de bovenste kwadrant neemt

Staat allemaal in de anatomieboeken. Zoals Sobotta. Tegenwoordig heb je ook een digitale Sobotta, die is misschien wel ergens te vinden op internet.
 
ik zal eens zo op sobotta proberen te zoeken, maar ik kan natuurlijk ook in de bibliotheek van de uni ff een kijkje nemen, hebben we vast wel iets over anatomie! thnx
 
ik zal eens zo op sobotta proberen te zoeken, maar ik kan natuurlijk ook in de bibliotheek van de uni ff een kijkje nemen, hebben we vast wel iets over anatomie! thnx


Idd. Misschien ook wel in de openbare bibliotheken.
 
nou openbare bibliotheken hebben meestal strips whaha! nee maar het is natuurlijk behoorlijk vaktechnisch neem ik aan, maar wie weet......
 
Snap gewoon het nut niet van je vraag/toepassing. Als medisch bepaald is waar de beste injectieplaats is, dan zal deze wel na voldoende studies zo gekozen zijn als de beste plek, en dan ga je zelf geen betere plek voor jezelf vinden.
De grote zenuwen zullen altijd vermeden worden via zo n prikplaats, dus je hoeft geen schrik te hebben ;).
 
@wimmos ''De grote zenuwen zullen altijd vermeden worden via zo n prikplaats, dus je hoeft geen schrik te hebben '' nou ik wel dus wel weten hoever ik ervanaf zit!
 
hey 3xl deze keer heb je mij echt superrr blij gemaakt met je bronnen man, thnx, vooral die tweede was echt hetgeen ik zocht! btw. waarom staat er bij locatie afghanistan bij jouw, dat is echt een raadsaal voor mij al sinds tijden?hahaha

nogmaals thnx
 
hey gasten! en vooral geneeskunde studenten die hier ook zitten, of mensen die er gewoon verstand van hebben! ik heb mij suf gezocht op het net en 't forum, echter ik kan geen plaatje vinden met waar de zenuwbanen allemaal precies lopen! ik zou eigenlijk bijvoorbeeld een plaatje willen waarop te zien is dat er geen zenuwbanen in de rechtbil in het bovenstebuitenste kwadrant lopen! als ik het goed zeg! dus als iem hier een plaatje van heeft, of een link verwijzing zou ik dit ten zeerste apprecieren! heb namelijk b12 depots aangeschaft en wil dit ff overal proberen te zetten! oh please don't refer me to spotinjections, daar zie je namelijk niet hoever de ''dichtsbijzijnde'' zenuw van je ''spot'' afligt, hahaha

als je het gewoon subcutaan zet heb je geen last van zenuwbanen.
en zeg niet dat dat niet kan, want dat kan wel. Ik heb hier b12 liggen en dat kan sc,im,iv en zelfs oraal genomen worden!:D
 
jawel subcutaan kan indd wel met b12, maar het lijkt mij gewoon handig dus om het te kunnen! daarnaast kun je b12 zelfs intraveneus gebruiken, dus....wel zo makkelijk met de heroine die ik ieder avond gebruik, whahah
 
jawel subcutaan kan indd wel met b12, maar het lijkt mij gewoon handig dus om het te kunnen! daarnaast kun je b12 zelfs intraveneus gebruiken, dus....wel zo makkelijk met de heroine die ik ieder avond gebruik, whahah

misschien moet je de volgende keer beter mijn post lezen.

ik zeg dat je het sc ( subcutaan) im ( intramuscualiar) iv ( intraveneus) en oraal kan gebruiken:D
 
oh shit man begin hier echt blind te worden, sorry gast! had er overheen gelezen, my bad
 
Back
Naar boven