XXL Nutrition

vraagje sustanon of winstrol (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bohaco

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 apr 2006
Berichten
59
Waardering
0
hallo,

ik heb even een vraag mbt sus of winstrol.

Ik ben 40 jaar en sport sinds enige tijd weer flink fanatiek, heb vroeger altijd fanatiek getraind maar altijd natural, dit wil ik eigenlijk ook volhouden maar ik merk de laatste dat ik gewoon slap ben. Nu heb ik het een en ander gelezen over tes booster zoals tribulus en dergelijke. Ik sprak daar met iemand over op de sportschool en die zei tegen mij, dat is allemaal zooi, werkt niet, je kunt beter eens per 3 weken 1ml sustanon injecteren voor het onderhoud van je testosteron niveau.

Nu ben ik echt een leek op dit gebied en lees alleen maar over flinke kuren maar ben nergens nog stof tegen gekomen over eens in de 3 weken.

Nu ben ik enig sinds bang voor spuiten en vroeg, kan ik dan niet beter gewoon die tribulus pakken omdat dit via een pilvorm gaat. Toen zei die gast dat ik dan beter winstrol kon pakken ipv de sus maar dit had minder effect en zou ik meer moeten gebruiken met alle risico's.


Ik hoop dat jullie me enig advies kunnen/ willen geven betreft bovenstaande, nogmaals, ik wil niet gaan kuren maar het is als onderhoud tbv mijn eigen testos.

alvast bedankt
 
hallo, ik heb even een vraag mbt sus of winstrol. Ik ben 40 jaar en sport sinds enige tijd weer flink fanatiek, heb vroeger altijd fanatiek getraind maar altijd natural, dit wil ik eigenlijk ook volhouden maar ik merk de laatste dat ik gewoon slap ben. Nu heb ik het een en ander gelezen over tes booster zoals tribulus en dergelijke. Ik sprak daar met iemand over op de sportschool en die zei tegen mij, dat is allemaal zooi, werkt niet, je kunt beter eens per 3 weken 1ml sustanon injecteren voor het onderhoud van je testosteron niveau. Nu ben ik echt een leek op dit gebied en lees alleen maar over flinke kuren maar ben nergens nog stof tegen gekomen over eens in de 3 weken. Nu ben ik enig sinds bang voor spuiten en vroeg, kan ik dan niet beter gewoon die tribulus pakken omdat dit via een pilvorm gaat. Toen zei die gast dat ik dan beter winstrol kon pakken ipv de sus maar dit had minder effect en zou ik meer moeten gebruiken met alle risico's. Ik hoop dat jullie me enig advies kunnen/ willen geven betreft bovenstaande, nogmaals, ik wil niet gaan kuren maar het is als onderhoud tbv mijn eigen testos. alvast bedankt

Waarom wil je in godsnaam je eigen test vervangen??
 
1x per 3 weken 250mg test (sustanon) dus...? :|

beetje stom advies hoor. misschien moet je je goed gaan inlezen hier en een keuze maken die niet op deze gast waarvan je dit "advies" krijgt is gebaseerd. Of beter.. gewoon niet naar hem luisteren.
 
1x per 3 weken 250mg test (sustanon) dus...? :|

beetje stom advies hoor. misschien moet je je goed gaan inlezen hier en een keuze maken die niet op deze gast waarvan je dit "advies" krijgt is gebaseerd. Of beter.. gewoon niet naar hem luisteren.

kun je me ook uitleggen waarom het stom is?

het is als onderhoud en verhoging van me eigen test. ipv die pillen te gebruiken die schijnbaar toch niet werken werd het advies gegeven dan beter dit te doen.

Mischien dat ik later wellicht een flinke kuur wil doen maar nu vooral als ondersteuning en niet om echt massa te pakken.
Ik merk gewoon dat ik wat lafjes ben zeg maar
 
kun je me ook uitleggen waarom het stom is?

het is als onderhoud en verhoging van me eigen test. ipv die pillen te gebruiken die schijnbaar toch niet werken werd het advies gegeven dan beter dit te doen

Bepaalde pillen werken wel.

Begin eens met vitamine D 2000-5000iu per dag. En check dan nog eens je test waardes.
 
Bepaalde pillen werken wel.

Begin eens met vitamine D 2000-5000iu per dag. En check dan nog eens je test waardes.

Op welke pillen doel je dan? op de vitamine D?
 
kun je me ook uitleggen waarom het stom is? het is als onderhoud en verhoging van me eigen test. ipv die pillen te gebruiken die schijnbaar toch niet werken werd het advies gegeven dan beter dit te doen
Wil je de rest van je leven je test gaan vervangen. M.a.w. aan de TRT? Dus de rest van je leven spuiten of smeren?
Ik zou eerst eens uit gaan zoeken waardoor je je minder sterk voelt. Hoe zeker ben je dat een verminderde testosteronaanmaak de oorzaak is? Gaat je kracht trouwens steeds meer achteruit of boek je gewoon minder snel vooruitgang dan vroeger? In dat geval zou je je trainingsschema eens om kunnen gooien.
 
Wil je de rest van je leven je test gaan vervangen. M.a.w. aan de TRT? Dus de rest van je leven spuiten of smeren?
Ik zou eerst eens uit gaan zoeken waardoor je je minder sterk voelt. Hoe zeker ben je dat een verminderde testosteronaanmaak de oorzaak is? Gaat je kracht trouwens steeds meer achteruit of boek je gewoon minder snel vooruitgang dan vroeger? In dat geval zou je je trainingsschema eens om kunnen gooien.

nee, ik wil niet heel mijn leven de tes blijven vervangen maar wil nu een steuntje in de rug zeg maar en ipv pillen te gebruiken die niet werken dan sus als onderhoud zeg maar. Ik merk gewoon dat ik langer herstel nodig heb, minder snel vooruitgang boek en mijn libido erg omlaag gegaan is. ook het uitblijven van flinke harde ....... komt steeds vaker voor.
 
kun je me ook uitleggen waarom het stom is?

het is als onderhoud en verhoging van me eigen test. ipv die pillen te gebruiken die schijnbaar toch niet werken werd het advies gegeven dan beter dit te doen.

Mischien dat ik later wellicht een flinke kuur wil doen maar nu vooral als ondersteuning en niet om echt massa te pakken.
Ik merk gewoon dat ik wat lafjes ben zeg maar

zoals walter ook al zei is het geen goed idee zomaar aan de trt te gaan omdat je je "lafjes" voelt.
vandaar dat ik het woord stom gebruikte. Misschien had ik het.. -niet erg doordacht- moeten noemen.

Je verteld iemand in de sportschool dat je je n beetje zwakjes voelt, diegene geeft je advies en dan overweeg je gelijk je eigen testosteron te gaan vervangen.

Zoals ik zei, lees je in en doe geen overhaaste dingen omdat je je n tijdje slechter voelt.

---------- Toegevoegd om 18:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:38 ----------

zoals walter ook al zei is het geen goed idee zomaar aan de trt te gaan omdat je je "lafjes" voelt.
vandaar dat ik het woord stom gebruikte. Misschien had ik het.. -niet erg doordacht- moeten noemen.

Je verteld iemand in de sportschool dat je je n beetje zwakjes voelt, diegene geeft je advies en dan overweeg je gelijk je eigen testosteron te gaan vervangen.

Zoals ik zei, lees je in en doe geen overhaaste dingen omdat je je n tijdje slechter voelt.

edit: misschien kan je dit beter met je huisarts bespreken en kan die achterhalen wat er mis is...
 
ja kan sowieso wel eens langs de ha gaan en mss beter om eerst mijn voeding en training nog beter op de rit te krijgen.

Ik zag de voordelen er al van in, meer libido, meer seks, beter herstel en toch wat groei, betere vetverbranding
 
ja kan sowieso wel eens langs de ha gaan en mss beter om eerst mijn voeding en training nog beter op de rit te krijgen. Ik zag de voordelen er al van in, meer libido, meer seks, beter herstel en toch wat groei, betere vetverbranding
Ja, als je een fatsoenlijke kuur gaat doen dan heb je kans op meer libido (of juist niet; afhankelijk van de middelen en hoe je lichaam reageert) en herstel je inderdaad wat beter. En als je je voeding op orde hebt dan ga je ook nog groeien. Maar AAS verbranden geen vet! Na je kuur moet je sowieso nakuren om je eigen testaanmaak weer op gang te brengen. Je aanmaak ligt dan namelijk plat en het duurt dan een tijd voordat je eigen aanmaak weer op peil is. Tijdens deze herstelperiode is de kans groot dat je je slapper voelt dan voor je kuur.
 
Op welke pillen doel je dan? op de vitamine D?

oa. Laag testosteron bij 40-jarigen ligt soms gewoon aan te laag vitamine D gehalte en/of te weinig sterk licht.

Natuurlijk heeft voeding, gezondheid en beweging hier ook effect op.

Check mijn topic test boosters voor andere stoffen die werken.
 
21 dagen komt je het plasma van je testestrone waarde weer op normaal.
Is dus niet stom om het eens per 3 weken te gebruiken. Dit is puur onderhoud!
Lees bijsluiter van susto eens anders
 
21 dagen komt je het plasma van je testestrone waarde weer op normaal. Is dus niet stom om het eens per 3 weken te gebruiken. Dit is puur onderhoud! Lees bijsluiter van susto eens anders
Wij doelen op het feit dat TS zijn eigen aanmaak wil vervangen.
 
Sustanon is daar helemaal niet geschikt voor. Dan zit je het eerste deel van de week veel te hoog, om daarna snel af te zakken en bijna twee weken met een te laag testosterongehalte rond te lopen. Je komt er niet onderuit om wekelijks te injecteren (en dan bij voorkeur testosteron enanthaat). Anyway, het lijkt me niet zo'n verstandige keuze. Als je besluit te stoppen crash je hard.
 
Zit denk ik eerder tussen je oren.Maar vraag je arts om bloed te laten prikken.
Is kijken of het voor je leeftijd echt te laag is.Betwijfel het.
En idd, sust 1x inde 3 weken.Lijkt mij geen goed id, maar wie ben ik ;)
 
Sustanon is daar helemaal niet geschikt voor. Dan zit je het eerste deel van de week veel te hoog, om daarna snel af te zakken en bijna twee weken met een te laag testosterongehalte rond te lopen. Je komt er niet onderuit om wekelijks te injecteren (en dan bij voorkeur testosteron enanthaat). Anyway, het lijkt me niet zo'n verstandige keuze. Als je besluit te stoppen crash je hard.

Papagaaiepraat van een 22 jarige zoder kuurhistorie. Heb je ervaring ofzo? Je hebt iig nog nooit de bijsluiter van sustanon gelezen.

Sustanon is namelijk een prima middel daarvoor. Van de 250 mg is slechts 90 mg kortwerkend, en de hex en de deca esther middel tot langwerkend - 160 mg.
Met die 160 mg-wk zit je alsnog skyhigh tov referentiewaarden van je natural 40 jarige leeftijdsgenoten.......

EN wat betreft die crash.....250 g en crashen, lol

Je crashte zeker ook hard na je creatinekuur?
 
Laatst bewerkt:
Sust is juist voor trt bedoeld...
 
Papagaaiepraat van een 22 jarige zoder kuurhistorie. Heb je ervaring ofzo? Je hebt iig nog nooit de bijsluiter van sustanon gelezen.

Sustanon is namelijk een prima middel daarvoor. Van de 250 mg is slechts 90 mg kortwerkend, en de hex en de deca esther middel tot langwerkend - 160 mg.
Met die 160 mg-wk zit je alsnog skyhigh tov referentiewaarden van je natural 40 jarige leeftijdsgenoten.......

EN wat betreft die crash.....250 g en crashen, lol

Je crashte zeker ook hard na je creatinekuur?


Toch had ik het anders aangepakt als je toch gaat prikken.En ben zelf 36 ;)
 
Papagaaiepraat van een 22 jarige zoder kuurhistorie. Heb je ervaring ofzo? Je hebt iig nog nooit de bijsluiter van sustanon gelezen.

Sustanon is namelijk een prima middel daarvoor. Van de 250 mg is slechts 90 mg kortwerkend, en de hex en de deca esther middel tot langwerkend - 160 mg.
Met die 160 mg-wk zit je alsnog skyhigh tov referentiewaarden van je natural 40 jarige leeftijdsgenoten.......

EN wat betreft die crash.....250 g en crashen, lol

Je crashte zeker ook hard na je creatinekuur?
De halfwaardetijd van isohexanoaat is niet bekend, maar die zal max. 4 dagen zijn. Op enkel de decanoaat als lange ester kun je geen 3 weken teren. Ik heb genoeg wetenschappelijke literatuur gelezen om te kunnen zeggen dat sustanon niet geschikt is voor eens in de drie weken. Sterker nog, zelfs enanthaat is dat (net) niet:

2ni5wg2.png

Bron: Hermann M. Behre, Eberhard Nieschlag: Testosterone comparative pharmacokinetics of testosterone esters

De gezondheidszorg is qua TRT vrij slecht te noemen. Zo'n bijsluiter is dus geen bijbel. Dat het in de praktijk eens in de 3 weken wordt toegepast, betekent niet dat dat dus ook voldoende is.

Daarnaast is het wel duidelijk dat je geen verstand van zaken hebt, want qua HPG-as-onderdrukking gaat het om de duur van een kuur, niet om de hoeveelheid AAS die je hebt gezet. Het lijkt erop alsof hij sustanon langer wil gaan gebruiken dan een reguliere kuur, dus dan wordt het herstel waarschijnlijk een crash. Zeker aangezien hij al op leeftijd is.
 
Back
Naar boven