MuscleMeat

Vraagje vetpercentage en mening kleine cut of clean bulk?

Bezoekers in dit topic

Zeeschildpad

Cool Novice
Lid geworden
2 apr 2016
Berichten
164
Waardering
122
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
18%
Dag allemaal,

Ik ben sinds een tijd weer een stuk serieuzer aan het trainen en ook best wat progressie gemaakt met de goede voeding + oefeningen. Ik ben nu erg benieuwd naar mijn vetpercentage en ik zit zelf met de twijfel of ik zo door moet gaan of dat ik een beetje richting een cut moet/wil.
Ik was afgelopen tijd bezig met een clean clean bulk en ben wel wat aangekomen, maar nu blijf ik wat hangen. Wil ik doorgaan moet ik weer mijn kcal verhogen. Maar ik twijfel of het misschien eens tijd is voor een kleine cut. Heb dit nog nooit gedaan en allicht is het voor de progressie ook eens goed. Anderzijds ben ik bang dat er niet heel veel overblijft.

Ik ben 25jr oud, weeg 83,5kg ('s ochtends) 1.86m en doe aan creatine. Dus zal wel wat vocht bij zitten. Doe Push/Pull 5/6x week en zo nu en dan conditie erbij (spinnen, zwemmen, roeien en hardlopen)

Mochten jullie een gok willen wagen over mijn vetpercentage en een mening willen geven of ik door moet met een clean bulk of een cutje erin moet gooien, graag!

Wat foto's:
IMG_20190816_214019.jpg
IMG_20190817_080342.jpg
IMG_20190817_080202.jpg
IMG_20190817_080113.jpg
IMG_20190816_213630.jpg
IMG_20190818_135025.jpg


Misschien niet de meest duidelijke foto's, licht verschilt wel een hoop, maar mijn camera zuigt een beetje. Enkel op foto 3 span ik wat aan.

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Op basis van de foto's (LB mist) ergens rond de 19/20%
 
Op basis van de foto's (LB mist) ergens rond de 19/20%

Thanks! Ik gokte zelf ook zoiets. Ik zal nog een lower body maken vandaag. Misschien ga ik eens een kleine cut erin gooien. Ik wil mijn buik eens een keer wat strak krijgen, maar op de rest eigenlijk niet teveel weggeven.

Wij doen aan krachtsport maar vooruit , keur het goed :D

Heel scherp haha. Beide dan.
 
Foto met lowerbody toegevoegd. Ik denk zelf ook 19%?

Mensen suggesties voor kleine cut of clean bulk doen? Ik weet dat het een eigen keuze is, maar blijf het lastig vinden. Lees ook veel dat tussentijds een cut erin goed is voor de progressie. Heb nog nooit echt een cut gedaan namelijk.
 
Ik zou voor een cut gaan. Je hebt best wat massa, dus wordt het nu tijd om wat vet kwijt te raken. Cut richting de 10 tot 12% en dan weer bouwen.
 
Ik zou voor een cut gaan. Je hebt best wat massa, dus wordt het nu tijd om wat vet kwijt te raken. Cut richting de 10 tot 12% en dan weer bouwen.

Thanks! Ja, ik denk dat het er maar eens tijd voor is dan. Ik denk dat ik opzich best wat massa heb, maar vanwege mijn smalle slanke bouw vind ik het maar lastig die massa te zien eigenlijk... Ik ben wel bang dat het ook zeker wel 2-3kg extra vocht is door creatine, haha.

Maar goed, ik ga er echt een clean clean cut van proberen te maken om langzaam af te vallen en zo min mogelijk spiermassa te verliezen.
 
Je kan creatine year-round gebruiken en dus ook in je cut. Dus dat kan je gewoon blijven gebruiken.
 
Je kan creatine year-round gebruiken en dus ook in je cut. Dus dat kan je gewoon blijven gebruiken.

Yep, maar ik vind het toch een vertekend beeld geven aan mijn 83-84kg haha. Thanks!
 
Back
Naar boven