AndroidHealthClinic

vraagje zuivel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kazanneke

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
18 sep 2006
Berichten
68
Waardering
0
Ik begin maandag met cutten, maar heb dus gehoord dat je geen zuivel tot je mag nemen tijdens het cutten? Maar smorgens eet ik atlijd havermout en die eet ik altijd met melk, is dat nog toegelaten of is het echt dat je geen zuivel mag hebben? Brood en fuit zouden ook niet meer mogen, wat zijn dan de mogelijkheden om tussendoor te eten rond 10.00 smorgens bijvoorbeeld?

Btw havermout met water is voor mij niet te eten :angstig:
 
Btw havermout met water is voor mij niet te eten

Valt goed mee bro , anders gooi je er wat whey in ...
 
van zuivel kun je vocht gaan vasthouden maar dat is individueel verschillend.

fruit zou ik er niet uit gooien, die helpt je bloedsuiker stabiel te houden en spierafbraak voorkomen.
 
Ok kga het morgen proberen met water :angstig: :p
had gelezen dat er in fruit teveel fructose zat en dat je het daarom niet mocht eten tijdens het cutten, en wat is een goede verhouding voor het cutten? k/e/v 30/50/20, wou ik proberen maar weet niet of het goed is..
 
ik hoor de mooiste verhalen weer...

zuivel hoef je pas aan het einde van je cut eruit te gooien..
je houdt wordt dan dunner.. maar het hoeft echt niet perse al meteen eruit te gaan.. melk en kwark blijven goede eiwitbronnen..
 
Zou die melk nu echt zo nadelig zijn voor de cut?? Als je magere melk neemt?

Zitten 4,5 gr koolhydraten in 0,1g vet, ik heb het een tijdje weggelaten en hefe de indruk dat het weinig uitmaakt. Heb ook een tijdje soja-melk gebruikt in plaats van magere. In de soja zit dan weer geen koolhydraten maar wat meer vet...

Denk dat magere melk wel nuttig is... calcium zou de vetverbranding ook bevorderen...
 
ow leuk te horen RvR, want melk is echt een heerlijkheid voor mij, en welke k/e/v verhouding raad je aan, zit met een onderhoud van 2600, dus zal iets van een 2100 kcals worden om te cutten.
En kan ik heel de dag door hetzelfde eten eigelijk? In de voormiddag weet ik wel ongeveer wat ik kan eten maar, rond half 3 eet ik weer maar nu moet ik proberen zo weinig mogelijk kh te eten en aangezien ik savonds meestal, kalkoen/kipfilet eet met groenten zou ik dit dan eventueel ook kunnen eten om 3 uur?

Ik zeg maar iets:

08.00 havermout met melk

10.00 2 eieren met 100 gram tonijn

12.00 havermout met melk

14.30/15.00: 100 gr kipfilet, 200 gr groenten, 100 gr rijst

Training

18.00/18.30: 100 gr kipfilet, 200 gr groenten, 100 gr rijst

20.30:200 gr kwark

22.00/22.30: Zzz
 
ow leuk te horen RvR, want melk is echt een heerlijkheid voor mij, en welke k/e/v verhouding raad je aan, zit met een onderhoud van 2600, dus zal iets van een 2100 kcals worden om te cutten.
En kan ik heel de dag door hetzelfde eten eigelijk? In de voormiddag weet ik wel ongeveer wat ik kan eten maar, rond half 3 eet ik weer maar nu moet ik proberen zo weinig mogelijk kh te eten en aangezien ik savonds meestal, kalkoen/kipfilet eet met groenten zou ik dit dan eventueel ook kunnen eten om 3 uur?

Ik zeg maar iets:

08.00 havermout met melk

10.00 2 eieren met 100 gram tonijn

12.00 havermout met melk

14.30/15.00: 100 gr kipfilet, 200 gr groenten, 100 gr rijst

Training

18.00/18.30: 100 gr kipfilet, 200 gr groenten, 100 gr rijst

20.30:200 gr kwark

22.00/22.30: Zzz


Je kan ook gewoon 2600 blijven eten en dan cardio erbij doen uurtje per dag ,dan behoud je je spieren beter;) Wel erg weinig trouwens 2600???
 
lijp heb al verschillende keren uitgerekend, en kom altijd wel wat anders uit en daar heb ik het gemiddelde van genomen.
Stats: 1m85 78 kg vet%: 17.8
Als jij het ziet zitten om het even te bereken en het door te geven aan mij zou het hard waarderen :), als je het zou berekenen liefst met berekening erbij plz zodat ik weet waar ik fout ben gegaan met mijn berekening, thx alvast
 
17% vet... maak je geen zorgen om brood, fruit of melk tot je onder de 8% zit.
 
In de voormiddag weet ik wel ongeveer wat ik kan eten maar, rond half 3 eet ik weer maar nu moet ik proberen zo weinig mogelijk kh te eten

Ik zeg maar iets:

08.00 havermout met melk

10.00 2 eieren met 100 gram tonijn

12.00 havermout met melk

14.30/15.00: 100 gr kipfilet, 200 gr groenten, 100 gr rijst

Training

18.00/18.30: 100 gr kipfilet, 200 gr groenten, 100 gr rijst

20.30:200 gr kwark

22.00/22.30: Zzz

je maaltijden zien er een beetje onevenwichtig uit. om te beginnen zit er nergens vet in. je hebt 0.3-0.4 gram per pond droge massa nodig. je lichaam kan zelf geen omega 3 of 6 produceren dus die móet je dagelijks innemen (noten, zaden, visolie of vette vis). om 10.00 en 20.30 uur neem je een lading eiwit binnen en verder niets. je moet er kh en vet bij gooien. havermout met melk mist dan juist eiwit en vet. bepaalde voedingsstoffen op bepaalde tijden niet eten is een fabel. het gaat om het totaal hoeveelheid kcal - zeker in het begin.

had gelezen dat er in fruit teveel fructose zat en dat je het daarom niet mocht eten tijdens het cutten

en wat is er mis met fructose? het is een lage GI suiker. fructose wordt niet rechtsteeks door de spieren opgenomen maar de lever. daar is het een handige buffer tegen hypoglycaemia (te weinig suiker in bloed) als je laag in de calorieen/koolhydraten zit. hypoglycaemia kan spierafbraak in de hand werken, en anders voelt het behoorlijk k*t. als je met alle maaltijden een klein stuk fruit eet en later in de andere kh gaat zakken heb je daar meer baat bij.
 
proppie thx voor de informatie alvast, maar het was maar een voorbeeldje omdat ik wou weten of ik het zo kon doen met bijvoorbeeld om 15 uur hetzelfde te eten als savonds, en heb me voor genomen om het eerst wat aan te zien ik ga niet opeens drastisch mijn kh naar beneden gooien, ik ga het een stuk minderen en meer eiwitten nemen maar om ze volledig eruit te gooien doe ik niet, mijn vorige dieet ging ook wel redelijk vlot en toen zat ik +- gelijk met kh en eiwitten.
En zal dus ook eerst het fruit er nog inlaten want helemaal geen fruit is voor mij een probleem omdat ik elke dag wel paar stukken fruit normaal eet.

Ik zal wel een aantal dingen eerst proberen en als die niet werken, begin ik met de suikers en zuivel en dergelijke te minderen.

Thx voor informatie al
 
Je kan ook gewoon 2600 blijven eten en dan cardio erbij doen uurtje per dag ,dan behoud je je spieren beter;) Wel erg weinig trouwens 2600???

Wat weinig is voor jou kan veel zijn voor hem. Je kan lichaamtypes, gewichten en stofwisselingen niet met mekaar vergelijken.

Voor iedereen anders, en de echte regels is om het zelf uit te vinden en te ondervinden.
 
nja 2600 kcal is misschien wel weinig als ik wil bulken en ik eet rond de 3000 kcals dan kom ik niks bij als ik dan 3100 kcals eet dan kom ik opeens 1 kg per dag bij, kan er niet goed aan uit, maar goed. Ben ook nog maar net begonnen dus daarom dat mijn onderhoud een stuk lager ligt als ik binnekort na mijn cutten lager vet% heb dan zal ik wel meer moeten eten veronderstel ik om weer te kunnen bijkomen tijdens het bulken.
 
nja 2600 kcal is misschien wel weinig als ik wil bulken en ik eet rond de 3000 kcals dan kom ik niks bij als ik dan 3100 kcals eet dan kom ik opeens 1 kg per dag bij, kan er niet goed aan uit, maar goed. Ben ook nog maar net begonnen dus daarom dat mijn onderhoud een stuk lager ligt als ik binnekort na mijn cutten lager vet% heb dan zal ik wel meer moeten eten veronderstel ik om weer te kunnen bijkomen tijdens het bulken.

ik weet niet hoe groot je bent maar toen ik bulkte zat ik op 3500kcal per dag :p en dan ben ik een teergebouwd vrouwmens.
 
jezus, 3500 kcals, ik ben 1m85 en weeg momenteel 79 kg met vet% 17.8 de reden dat ik wil cutten is nu omdat ik denk dat mijn vet% anders te hoog gaat worden maar als ik je verhaal, je eet 3500 kcals en je ben teergebouwd...damn

Stats dus: 1m85 79 kg vet% 17.8
Als iemand mijn onderhoud wil uitrekenen, ga je gang of als je een link geeft van een betrouwbare berekening, want heb er nu al zoveel zien staan en kom elke keer wel wat anders uit. En wat zouden jullie doen in mijn plaats nog verder bulken of cutten om vet% lager te krijgen en dan weer verder bulken?
 
hier is een linkje

BMR Calculator

let wel, het is maar een berekening maar het geeft je wel een richtlijn.
als je de BMR weet ga je het vermenigvuldigen met HB formula. uitkomst is de hoeveelheid die je per dag eet zonder aan te komen of af te vallen. als je spek kwijt wil, begin je met op 85-90% te zitten. wekelijks haal je er 2.5-5%af. verder is het wijs rgelmatig een dag op de 'nullijn' te gaan zitten (vullen met koolhydraten). anders past het lichaam zich aan aan de lagere calorie-inname en zit je met de gebakken peren.

wat cardio betreft, daar ben ik er zelf een beetje allergisch voor :) cardio kun je later inzetten als het anders niet meer gaat.
 
neem magere melk en consumeer ongeveer 1 melkmaaltijd ( bijv. jouw brinta,musli )

en eventueel een maaltijd vervangen met een lean-gainer ? ( misschien is dit een optie )

wanneer je voldoende cardio doet maakt dat melk verhaaltje ( zolang het geen volle melk 2-3-4 liters per dag is ) niet zo gek veel uit, lijkt me...

2600 Kcal is wel weing ja, zou er eerder 2800-2900 Kcal van maken...

En trouwens nu Cutten ( zou dit alleen doen op gezondheids-redenen een 2-5 % eraf halen. ) maar goed succes verder !
 
Thx proppie voor de info, nog 1 vraagje wat zou jij aanraden met een vet% van 17.8? bulken of cutten tot lager vet% en dan beginnen bulken. Ben nog maar 2 maand bezig met fitness, net gedaan met full body schema, nu met split bezig voor 8-10 weken
 
als je pas begonnen bent kun je mijns inziens beter spiermassa opbouwen, nu gaat het nog lekker makkelijk :D bovendien ziet men er doorgaans niet echt goed uit met heel erg weinig vet zonder fatsoenlijk spiermassa (geldt ook voor dames).

als je gaat bulken is het omgekeerde van wat ik schreef van toepassing: wekelijks 2-5% erbij doen en meer koolhydraten dan vetten opeten. een verhouding van 50K/30P/20V werkt prima :). nooit zomaar van, bij voorbeeld, 2000 naar 3000 gaan. het lichaam moet aan de hogere inname wennen.
 
Back
Naar boven