AndroidHealthClinic

vraagje...

Bezoekers in dit topic

Tdog

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
2 okt 2012
Berichten
136
Waardering
3
Lengte
1m80
Massa
82kg
Vetpercentage
14%
Ik doe nu al een tijdje gewoon een splitschema. Ik zou terug willen overgaan naar een fullody maar overal waar ik zo lees zie ik dat het vooral aangeraden wordt voor beginners? ik train al 5a6 jaar. ik ben geen beginner meer ik heb wel al wat spieren maar nu ook weer niet zoveel. ik wil vooral trainen voor kracht & massa ! Sommige mannen in strongman competities zijn natuurlijk enorm krachtig maar sommige zijn toch wel enorm gespierd. je hebt er dan ook zitten die gewoon dik zijn. dat wil ik dus niet! wat zou een goed fb schema zijn dan? 5x5 ? ik heb gelezen dat dat zowel voor massa als voor kracht zou zijn? zou ik eens die rippetoe proberen? al lees ik ook dat dat aangeraden wordt voor beginners? ik heb gisteren ook onderstaand schema tegengekomen. Die ziet er wel goed uit?! Reg park zijn schema ziet er ook niet mis uit maar wordt precies ook weer aangeraden voor beginners? Men lichaam is het al gewend om zwaar belast te worden. dus ik hoef geen beginnersschema.

komt origineel van G-men:

UB 1 (max effort benchpress)
Oef 1 Benchpress week 1 en 2 / 3 en 4 Incline bench / 5 en 6 Military press
2x20 warmup / 3x5 / 3x3 / 3x1
Oef 2 Close grip bench press week 1 / Week 2 weighted dips 5x 8-10
Oef 3 Side raise / week 5 en 6 benchpress 4x 10-12
Oef 4 Pull ups week 1 / Week 2 chins 5x 8-10
Oef 5 Barbell rows 4x 8-10
Oef 6 Reverse pec deck of bent over side raise 3x15-20
Oef 7 Barbell curl 3x8-10



Maximaal 2 weken dezelfde eerste oefening af te wisselen met Incline bench en floor press

LB 1 (Max effort Squat/Deadlift)
Oef 1 Squat week 1 en 2 / 3 en 4 Deadlift
2x20 warm-up / 3x5 / 3x3 / 3x1
Oef 2 Front squat / 4x 6
Oef 3 Stiff legged deadlift / 4x 8-10
Oef 4 Liggende leg curl superset leg extension / 3x15-20
Oef 5 Staande calf raise / 4x15-20
Oef 6 Reverse hyper supersetted met leg raises / 4x10-12

UB 2 (Repetition Effort / dynamic effort)
Oef 1 Incline benchpress week 1 en 2 / 3 en 4 military press / 5 en 6 benchpress 8x3 65 % van 1RM
Oef 2 Close grip bench press 5x5
Oef 3 Military press week 1 en 2 / 3,4,5,6 side raise 4x8-12
Oef 4 Barbell row 4x 8-10
Oef 5 Front lat pull down 4x 8-12
Oef 6 Dumbbell curl superset met push down 3x8-10
Oef 7 Crunch superset met twist 3x50

LB 2 (Repetition / dynamic effort)
Oef 1 deadlift week 1 en 2 / 3 en 4 box squat 8x3 65% 1RM
Oef 2 Front squat 4x 8-12
Oef 3 GHR 3x6-10
Oef 4 Adductie supersetted met seated leg curl 3x12-15
Oef 5 Seated calf raise 4x15-20
Oef 6 Hyperextension supersetted met leg raise 4x10-15

ik vrees een beetje als ik zou overgaan naar alleen de compound oefeningen dat ik juist spieren zal verliezen en definitie? ik ben het gewoon om men spier van verschillende hoeken aan te pakken en met vele verschillende oefeningen.

Zou dit ook goed kunnen zijn of zal dit te snel je lichaam gaan overtrainen als je geen steroids ofzo gebruikt?
http://boldanddetermined.com/2011/12/01/the-old-school-70s-bodybuilding-routine/

hier is dan een fb schema die er goed uitziet?
http://fitnessjunk.nl/fitness-schemas/spiermassa-opbouwen/full-body/
ik zou dan wel elke week de sets/reps doorschuiven naar de volgende dag.

nog een optie is eens die german volume training gaan doen. maar verlies je dan ook niet je definitie? met dat je maar zo weinig oefeningen gaat doen per spiergroep?
 
Laatst bewerkt:
ik post op dit forum voor raad... niemand die hier zijn gedacht kan over zeggen a.u.b. ?
 
The number of questions.. is to damn high!

Met 4 a 5 keer per week trainen kan je een zeer degelijk splitschema maken waarmee je zat massa kan pakken.
Dat dik worden heeft vooral te maken met de energie inname en niet zozeer met het soort trainingsschema.
Verder boeit het soort splitschema ook niet bijzonder veel. Als jij je spieren goed prikkelt, goed eet, en goed rust, groei je. Ongeacht van welke spiergroepen je op welke dag pakt.
 
The number of questions.. is to damn high!

Met 4 a 5 keer per week trainen kan je een zeer degelijk splitschema maken waarmee je zat massa kan pakken.
Dat dik worden heeft vooral te maken met de energie inname en niet zozeer met het soort trainingsschema.
Verder boeit het soort splitschema ook niet bijzonder veel. Als jij je spieren goed prikkelt, goed eet, en goed rust, groei je. Ongeacht van welke spiergroepen je op welke dag pakt.

ja, ik zit dan ook met veel vragen. daarom dat ik hier op dit forum zit... ik wil gewoon een schema die je zowel monster kracht geeft als veel massa. Je kan sterk zijn en geen massa hebben. als ik voor massa train dan kom ik niet teveel bij qua kracht en omgekeerd is het hetzelfde bij mij. misschien 1 maand voor kracht trainen en dan 1 maand hypertrophie waar ik dan meer gewicht kan nemen in de hypertrophie maand? weet er iemand een hele goede personal trainer in belgie die een trainingschema kan opmaken, bulkschema's en dan een cutschema en ook je training in de gym aandoende aanpast? want ik ben het beu van te blijven sukkelen en hier geraak ik toch niet veel verder op de forum. ik krijg in de loop van volgende week een voedingsschemavan een sportdietiste maar nu zoek ik welk schema te gaan doen? mijn bmr is 2070 wat is mijn onderhoud dan? of cut of bulk? Zal mss eens kijken voor die persoonlijke begeleiding op de site. mss dat ik zo verder kom. er moet toch ergens een gym zijn waar je op en top begeleid wordt? in amerika kan je dat precies allemaal doen met een trainer die je begeleid, die trainingschema's maakt en voedingschema's... hier in belgie precies niet?
 
Laatst bewerkt:
Voeding is de sleutel man;)


En in België heb je genoeg top bb-ers die je kunnen helpen;)
 
Voeding is de sleutel man;)


En in België heb je genoeg top bb-ers die je kunnen helpen;)

heb je dan even adressen en namen ? :) want ik weet niet waar en hoe ervoor te beginnen zoeken. woont u in belgie? :p
 
Back
Naar boven