AndroidHealthClinic

Vraagje. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Marc78

Novice
Lid geworden
11 dec 2012
Berichten
20
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
86kg
Ik ben nu zo'n drie weken bezig en heb nog niet een keer het gevoel gehad dat er iets is veranderd (zowel lichamelijk als geestelijk). Ben ik nu te ongeduldig, of is er toch wat mis met mijn training, zoals hieronder. Ik ben een absolute beginner, dus weet niet zo goed hoe of wat.

Maandag
Chest press 12-8-8
Lat pull down 12-8-8
Bent over row 12-8-8
Tricep pulldown 12-8-8
Crunch 12-8-8
Leg extensions 12-8-8

Woensdag
20 Decline Pushups
20 Mountain Climbers (10 per leg)
20 V-Ups
20 Incline Pull-Ups
20 Alternating Lunges (10 per leg)
20 Dips (off box / chair / stairs)
20 Body-Weight Squats
20 Burpees
20 Jumping Jacks

3x herhalen

Vrijdag
Butterfly 12-8-8
Sit down row 12-8-8
Bicep curl sitting 12-8-8
Overhead pull 12-8-8
Calf extensions 12-8-8

Ik probeer als beginner full body aan te houden, maar alle tips zijn welkom.
 
3 weken is wel erg kort! als t goed is ga je na 2-3 maanden echt wel verschil merken. gewoon steeds gewicht verhogen en goed eten. jij zelf ziet zoiezo weinig verschil omdat je jezelf iedere dag in de spiegel ziet. maak een foto van nu en over 3maanden opnieuw, zelfde pose en licht en je ziet duidelijk verschil.
 
Kan ik als beginner hier nog een dag aan toevoegen?
 
ja dat kan zeker. toen ik begon, begon ik meteen met 4 dagen per week. Ma borst tricep, di rug bicep, woe schouders buik, do benen. dus dat kan maar luister wel naar je lichaam..!
 
Ok, maar geldt dat ook voor een full body schema?
 
Fullbody zou ik 3 dagen aanhouden zodat je lichaam genoeg kan recupereren. Wil je naar de 4 dagen gaan raad ik je een UB/LB schema aan

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 12:02 ----------

Of ga in plaats van wat je nu doet Rippetoe doen. Of Stronglifts;)
 
Fullbody zou ik 3 dagen aanhouden zodat je lichaam genoeg kan recupereren. Wil je naar de 4 dagen gaan raad ik je een UB/LB schema aan

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 12:02 ----------

Of ga in plaats van wat je nu doet Rippetoe doen. Of Stronglifts;)

Heb ik aan gedacht en ook serieus naar Rippetoe gekeken, maar ik wil graag het stukje Bodyweight behouden omdat, ik dat oprecht leuk vind.
Dat is ook de reden dat ik bovenstaand schema heb gemaakt.
 
Bodyweight oefeningen mogen in principe elke dag van Rippetoe ;)
 
Heeft dat geen nadelige effecten (blessures) als je dat als beginner "erbij" doet?
Begrijp me niet verkeerd, ik wil het alleen maar goed doen. Ik denk zelf, omdat ik het echt leuk vind, dat ik het met bodyweight erbij makkelijker volhoud. Tips zijn altijd welkom.
Als ik het volkomen verkeerd aanpak mogen jullie het ook zeggen.
 
Als je techniek goed is, zijn blessures uitgesloten. Tenzij je overtraind, maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren.
Wanneer je op hogere gewichten terecht komt moet jij kijken of je er nog energie voor hebt. Ik zou sowieso niet overdrijven met oefeningen, want meer is niet altijd beter;)
 
Bij Rippetoe kun je als zogenaamde assisterende oefeningen wel push ups, pull ups, chin ups en dips doen als ik me niet vergis...
Dan is dat wel het maximum wat je aan training doet (het programma + assitance)
Zorg er dan ook voor dat je de extra oefeningen verdeeld, dus niet alle extra oefeningen bij elke dag erbij doen, maar 1 of 2 per dag (en dan 3x per week)
Bijvoorbeeld:
Dag 1: Rippetoe + Pull up
Dag 2: Rippetoe + Chin up & Dip
Dag 3: Rippetoe + Push up
 
En het schema bovenin, wat vinden jullie daarvan?
En hoe en wanneer zouden jullie een extra dag toevoegen?

P.S. Echt super bedankt voor alle reacties.
 
Bij Rippetoe kun je als zogenaamde assisterende oefeningen wel push ups, pull ups, chin ups en dips doen als ik me niet vergis...
Dan is dat wel het maximum wat je aan training doet (het programma + assitance)
Zorg er dan ook voor dat je de extra oefeningen verdeeld, dus niet alle extra oefeningen bij elke dag erbij doen, maar 1 of 2 per dag (en dan 3x per week)
Bijvoorbeeld:
Dag 1: Rippetoe + Pull up
Dag 2: Rippetoe + Chin up & Dip
Dag 3: Rippetoe + Push up

Dit bedoelde ik idd
 
Maakt het trouwens erg veel uit of ik de sets van 1 oefening achter elkaar doe, of kan het ook in een circuit vorm dat je alle oefeningen 1 keer doet en dan nog een keer enz.?
 
Naar mijn mening bevat jou schema te weinig compounds (de oefeningen van Rippetoe als squat, bench press, deadlift, bent over row, military press).
Bij Rippetoe is het belangrijk om alle sets van 1 oefening eerst af te maken voordat je aan de volgende begint. Zeker als je eenmaal verder in het programma zit en zwaarder traint zul je dankbaar zijn voor de 1 á 1,5 minuut pauze tussen sets:P
Als je 4 dagen gaat trainen zou ik geen fullbody training doen. Eerder iets als een split, UB/LB of een Push Pull Legs routine.
 
bodyweight oefeningen mogen in principe elke dag van rippetoe ;)

+1

---------- Post toegevoegd Thu 3 Jan 2013 om 19:14 ----------

Je oefeningenselectie kan wel wat beter. Als beginner moet je zoveel mogelijk de isolatieoefeningen links laten liggen.

Ga voor een starting strength programma of weet ik veel wat voor fancy termen die programma's allemaal hebben.
 
Dank, jullie allemaal. Zal zo snel mogelijk iets fatsoenlijks maken :)
Mag ik jullie er dan nog een keer mee lastigvallen?
 
Back
Naar boven