XXL Nutrition

Vraagje

Bezoekers in dit topic

svenn15

Novice
Lid geworden
24 dec 2016
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
72kg
Na een goede 3 maand te gaan hardlopen ben ik nu ongeveer 8 kg kwijt.
Kwam van 72 kg.
Nu zou ik nog graag een strakkere buik hebben en een gespierd lichaam.
Ik doe nu het volgende.

2 x per week hardlopen.
Om de dag een hiit workout en een dumbell workout.
Is dit een goede manier ?

Ook let ik nog steeds op mijn eten.
 
Dus je weegt nu 72 - 8 = 64 kilo?

Een goede manier is als je vooruitgang boekt in de krachttraining die je doet. Dit kan op meerdere manieren met ieder zijn eigen voorkeur. Je zou alleen wat meer informatie kunnen geven over wat je startpunt is en wat je verstaat onder 'gespierd lichaam'. Dan kunnen anderen je wat beter adviseren. Startpunt als in wat eet je dan zoal, je gewicht verduidelijken, historie (bijv. eerste keer dat ik een gewicht aanraak), wat zijn je valkuilen waarvan je weet, fitness membership of thuis en welke gewichten heb je dan?

In 2017 kwam je met exact dezelfde vragen, dus mentaliteit zal wel een dingetje zijn voor je ;)

Lees anders even de beginner stickies door zoals : https://forum.bodybuilding.nl/topics/startersguide-voor-beginnende-sporters.378470/
 
Na een goede 3 maand te gaan hardlopen ben ik nu ongeveer 8 kg kwijt.
Kwam van 72 kg.
Nu zou ik nog graag een strakkere buik hebben en een gespierd lichaam.
Ik doe nu het volgende.

2 x per week hardlopen.
Om de dag een hiit workout en een dumbell workout.
Is dit een goede manier ?

Ook let ik nog steeds op mijn eten.
Je bent 1.75m en je weegt 65kg en doet 4/5x de week cardio?

Met die stats zou ik vreten alsof me leven ervan af hangt icm met 2/3/4/5x de week krachtraining en alle cardio skippen wellicht 1x de week een hiit.
 
vreten alsof me leven ervan af hangt
Dit zijn uitspraken om mensen gauw moddervet te krijgen. Gewoon iets boven je onderhoud eten i.c.m. met voldoende krachttraining (zou zeggen minimaal 4x per week) is voldoende. Cardio kun je er prima in houden, maar dit gaat natuurlijk wel je onderhoud verhogen waardoor je weer wat meer moet eten. En cardio moet uiteraard niet je herstel in de weg gaan staan. Als jij een of andere intensieve HIIT training of hardloopsessie in het bos gaat doen de dag na je legday lijkt me dat niet optimaal voor je herstel.
 
Back
Naar boven