AndroidHealthClinic

Vraagje (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Als je een training schema maakt is het het beste dat je die ongeveer 6 weken gebruikt. En daarna een nieuwe.

maar moet je dan niet nieuwe oefeningen nemen, want daar zijn je spieren toch juist aan gewend?
 
Originally posted by TrainingFreak
Als je een training schema maakt is het het beste dat je die ongeveer 6 weken gebruikt. En daarna een nieuwe.

maar moet je dan niet nieuwe oefeningen nemen, want daar zijn je spieren toch juist aan gewend?

is beetje bullshit theorie :)

Als je in verhouding steeds zwaarder gaat trainen kan je wel dezelfde oefeningen blijven gebruiken..
 
Het is wel goed om te wisselen van oefeningen zo nu en dan! Het hoeft niet iedere 6 weken, maar ik zou het minimaal om de 3maanden omgooien! Gebruik dumbbells in plaats van stang, gooi de volgorde van je oefeningen ook om! Verandering van spijs doet eten! Verandering van training doet groeien!

is beetje bullshit theorie

:finger: is niet helemaal bullshit nielsje!
 
6 weken is idd snel. dan heb je nog lang niet je max met die oefening bereikt. 2-3 maanden is beter.

Verder op de juiste wijze je spiergropen scheiden en verspreiden over de trainingsdagen.

Hetzelfde geldt bij het voedingsschema; kijk even rond, doe wat iedeeen op, maak het schema en post het hier voor eventuele suggesties en op- of aanmerkingen
 
Je kan gewoon bij hetzelfde schema blijven, maar als je het eens wat minder hebt, verlaag dan je reps/sets, als je voelt dat je die dag veel aan kan, verhoog dan je reps/sets. ( ik bedoel niet +3 sets ofzo, dat is te veel, 1 setje is genoeg )
 
6 wkn is voor de meesten een goede tijd om ff een break te nemen en een weekje extra rust te nemen.

De meesten raken gewoon na een week of 4 al uitgekeken op een schema waardoor de concentratie verminderd. Iets veranderen aan je schema kan dit door breken.

Als je zwaar traint is het ook goed om na een week of 6 wat oefeningen te wisselen zodat overgebruik van bepaalde stabilisators minder word

Persoonlijk vind ik dus wel dat je regelmatig iets moet veranderen. Dit wil niet zeggen dat je heel je schema door elkaar moet gooien, maar gewoon bv dumbbellpress ipv barbellpress enz.

Ook gooi ik elke 4-6 wkn de indeling qua spiergroep om.
ik doe 4-6 wkn
Ma- Armen + zijkant schouders
Di - Benen
Wo- Rust
Do - Borst + voorkant schouders
Vr- Rug + achterkant
een schema wat meer georienteerd is op armen/benen

Daarna doe ik 4-6wkn
Ma- Rug + achterkant schouders
Di- Borst + voorkant schouders
Wo- RUST
Do- Benen
Vr- Armen + zijkant schouders
Een schema meer georienteerd op rug en borst


Ik denk ook dat als ik maanden achter elkaar het zelfde had moeten doen ik het niet zo lang had volgehouden.
 
Laatst bewerkt:
Re: Re: Vraagje

Originally posted by nilsjei1234



Als je in verhouding steeds zwaarder gaat trainen kan je wel dezelfde oefeningen blijven gebruiken..

Hoellang denk je dit vol te houden ???
 
Is het ook niet meer psygologisch?
Ik bedoel als je een jaar aan een stuk hetzelfde schema houd, het om den duur een sleur wordt en zo de motivatie verdwijnt.

Idd. bv. i.p.v. benchpress eens gaan dumbbell pressen voor een paar weken.

Er zijn zoveel oefeningen en zo probeer je ze ook allemaal eens en ondervind je ook welke je het leukst vind en de beste progressie mee behaald.

En zoals 3XL zegt effe een pauze na 6 - 8 weken is wel goed.
Ook voor de rust, maar ook voor de motivatie.
Na een week stil te zitten kan ik niet wachten weer met de ijzers ta gaan smijten :D

Greetz
 
Ik heb gewoon het zelfde schema alleen wissel mijn oefeningen gewoon af, dat is :thumb:
 
Ik werk ook meer met het 'extra gewichten erop' principe en verander mijn trainingsschema niet zo heel vaak. Gedurende de afgelopen 5 jaar heb ik het wel steeds aangepast.
 
Originally posted by Speedy G.


En zoals 3XL zegt effe een pauze na 6 - 8 weken is wel goed.
Ook voor de rust, maar ook voor de motivatie.
Na een week stil te zitten kan ik niet wachten weer met de ijzers ta gaan smijten :D

Greetz

dat hou ik nooit vol. Ik zit na 2 dagen alweer vol adrenaline om me eigen weer af te beulen. Maar ik zou er inderdaad binnenkrt eens aanmoeten geloven denk ik. T gaat nu wel goed met 4x per week. ik heb wel eens 6 dagen per week gehad, maar toen merkteik ect dat dat niks was zowel qua kracht als massa als de motivatie om weer te gaan.
 
Tja ben net hetzelfde hoor.
Na een week niet naar de gym te zijn geweest loop ik gewoon beu, stel je dan even voor dat ik deze zomer 3 maand niet heb kunnen trainen ....:(

Blessure aan de knie en een opperatie aan de darmen.

Ma das the point niet, doe iets anders gedurende die week.
Ga eens zwemmen, fietsen ... reageer je je energie ook af hoor.

Greetz
 
Net zo goed als dat je de dicipline moet hebben om regelmatig te trainen, moet je ook de dicipline hebben om soms een stap terug te nemen, en je lichaam bij te laten komen.

Het is moeilijk, vergeet niet dat training door de afgife van endorfines verslavend is (en dat bedoel ik letterlijk!!) en een week niet trainen geeft onthoudings verschijnselen.
 
Originally posted by 3XL
Net zo goed als dat je de dicipline moet hebben om regelmatig te trainen, moet je ook de dicipline hebben om soms een stap terug te nemen, en je lichaam bij te laten komen.

Het is moeilijk, vergeet niet dat training door de afgife van endorfines verslavend is (en dat bedoel ik letterlijk!!) en een week niet trainen geeft onthoudings verschijnselen.

je meent het..

1 dag niet sporten? de dag er na doe ik een dubbele workout

sporten is gewoon verslavend

afgelopen dindag, eind van de ochtends spinning en krachtraining (lunges 200% LG en Squats)
eind van de middag weer de racefiets gepakt en 90 minuten op hoge intensiteit gerede.n :rolleyes:
 
Back
Naar boven