XXL Nutrition

Vraagjes over bloedwaarde controle (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Invincible

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jan 2013
Berichten
292
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
88kg
Ik zit met een paar vragen en ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen.

-Waarom is het belangrijk om je bloedwaarde te laten controleren voordat je gaat kuren?

-Wat moet je (minimaal) laten controleren?

-Binnen hoeveel dagen/weken krijg je je uitslag?

-Binnen hoeveel dagen/weken kan je je laten onderzoeken?

-Wat voor invloed kan de uitslag op je kuur hebben?

-Wat zijn (ongeveer) de kosten?


Alvast bedankt!!!
 
Laatst bewerkt:
je laats ze testen voor je kuur zodat je weet hoe je waardes zijn zonder aas. en na een kuur om te kijken of je waardes hersteld zijn enzo. verders weet ik er niks van heb nog nooit laten testen.
 
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt, maar als je bloedonderzoek doet voor je kuur weet je altijd wat jou referentie waardes zijn, je zou op de volgende dingen kunnen laten prikken:
ALAT
ASAT
LDH
FSH
LH
Oestradiol
Progestoron
Testosteron (vrij) + SHBG
Natrium
Kalium
Ureum
Bilirubine direct
Bilirubine totaal
T3 (totaal)
TSH + T4 (vrij)
Cholestrol
Creatinine
GGT
HDL-Cholestrol
LDL-Cholestrol

dan heb je ook echt wel bijna alles.
kosten verschillen, van 100-200 euro bijvoorbeeld (ligt er ook maar net aan wat je allemaal laat controleren).. of via huisarts (eigen risico).

verder zijn er al genoeg topics hierover gemaakt, gebruik de zoekfunctie van het forum zou ik zeggen..

edit-
.. zie net dat je pas 20 bent, zou nog niet beginnen met kuren.. lees de forum regels ook nog maar even.
 
Die hele lijst hierboven voor 100 euro, of zelfs 200 gaat nooit lukken denk ik.

Lever testje kost al 100 euro (alat , asat , en nog 2 die ik vergeten ben) kost al 100 euro.

Testosteron testje (LH , FSH, TEST, en TEST vrij) kost ook al 100 euro.
 
Ik zit met een paar vragen en ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen.
-Waarom is het belangrijk om je bloedwaarde te laten controleren voordat je gaat kuren?

Omdat je anders niet kan vergelijken achteraf.. Ik heb er niet bij nagedacht en wilde de bloedwaardes laten meten achteraf. Doktor melde mij dat er geen 'standaard' waarden zijn en er dus niets te vergelijken was..

Dus vooraf laten meten! Wanneer er complicaties optreden achter, ook meten!
 
Die hele lijst hierboven voor 100 euro, of zelfs 200 gaat nooit lukken denk ik. Lever testje kost al 100 euro (alat , asat , en nog 2 die ik vergeten ben) kost al 100 euro. Testosteron testje (LH , FSH, TEST, en TEST vrij) kost ook al 100 euro.

Onzin. Via je huisarts kost het bij lange na niet die woekerprijzen van check-u etc. Via het zorgstelsel gaat het letterlijk over euro's per waarde.
 
Bij mijn huisarts is het echt weinig (wel in Belgi).

Ik betaal gewoon iets van een 15-20 euro ongeveer. En als het dan nog binnengedaan wordt bij de ziekenkas gaat er nog een stuk af.
 
Inderdaad, in Belgie kost het bijna niets, ziekteverzekering komt voor 90 tussen, leve Belgie.
:-)
Opgepast daarentegen als ze je betrappen op gebruik, dan kost het je 100x zoveel....
 
Inderdaad, in Belgie kost het bijna niets, ziekteverzekering komt voor 90 tussen, leve Belgie. :-) Opgepast daarentegen als ze je betrappen op gebruik, dan kost het je 100x zoveel....

Ja, dan moet je naar de bajes... En betaal je jezelf blut...
 
Idd mee eens
 
Heb uiteindelijk besloten om een anonieme bloedtest te doen via bloedwaardentest.nl

Ik ga het vrijdag laten testen, en dit gaat er allemaal gecontroleerd worden:

asat, alat, gamma GT, creatinine, cholesterol, testosteron totaal , SHBG, testosteron vrij,LH en FSH
 
Damn in NL heel duur precies :o. In belgie is da echt cheap en gemiddelde huisarts doet er echt niet moeilijk over als je het juist aanbrengt.
 
Is bloedwaarde meten bij verzekering onder eigen risico?
Of word het nooiit vergoed mits goeie dure verzekerin
 
Laatst bewerkt:
Is bloedwaarde meten bij verzekering onder eigen risico? Of word het nooiit vergoed mits goeie dure verzekerin

Wel als de huisarts het goedkeurt. Anders is het geheel voor je eigen rekening en buiten je eigen risico.
 
Back
Naar boven