Fitness Seller

Vraagteken bij stofjes van sportpoeders

Bezoekers in dit topic

Fierce

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
18 dec 2011
Berichten
1.731
Waardering
188
Ik ben wat stofjes aan het testen voor een supplement. Iemand enig idee of de onderstaande poedertjes die ik heb gekocht bij sportpoeders gewoon 100% legaal zijn?

Dendrobium Nobile Extract 10:1
Octopamine hcl
Hordenine HCL
Eria Jarensis extract
 
Als het niet op de lijsten van de opiumwet staat is het legaal voor zover ik weet.
 
Kun je (misschien hier) tests plaatsen van de stofjes en misschien een update of het op de dopinglijst staat?
 
De door jou genoemde stofjes zijn gewoon legaal.
Ze staan wel op de dopinglijst en als het goed is, staat dit ook gewoon onderaan de tekst vermeld op sportpoeders. Dit was voorheen wel het geval tenminste..

Laat even weten wat je van die nieuwe stim vindt! ( eria jarensis extract )
 
De door jou genoemde stofjes zijn gewoon legaal.
Ze staan wel op de dopinglijst en als het goed is, staat dit ook gewoon onderaan de tekst vermeld op sportpoeders. Dit was voorheen wel het geval tenminste..

Laat even weten wat je van die nieuwe stim vindt! ( eria jarensis extract )
Weet jij toevallig of stofjes op de dopinglijst wel gewoon in een supplement kunnen worden toegevoegd?

Ik ga hem zo proberen, laat het je weten.
 
Doping of toegestaan voor normale consumenten zijn 2 verschillende dingen. Daarbij is het vrijwel niet te achterhalen of een stof nu wel of niet is toegestaan zeker als je dit over heel Europa wilt uitzoeken. Zelfs als je de VWA belt dan weten ze het niet en dan vragen ze jou om aan te tonen dat iets wel mag.
 
Een product wat op de dopinglijst staat, kan inderdaad wel door consumenten gebruikt worden.

Volgens mij ben je als bedrijf wel verplicht om te benoemen dat iets op de dopinglijst staat toch?

Ik ben ook wel eens naar het VWA gestapt met wat vragen over het importeren van bepaalde stofjes. Ze kunnen je hierover inderdaad weinig nuttige informatie verschaffen.
 
Een product wat op de dopinglijst staat, kan inderdaad wel door consumenten gebruikt worden.

Volgens mij ben je als bedrijf wel verplicht om te benoemen dat iets op de dopinglijst staat toch?

Ik ben ook wel eens naar het VWA gestapt met wat vragen over het importeren van bepaalde stofjes. Ze kunnen je hierover inderdaad weinig nuttige informatie verschaffen.
Denk dat je er dan beter gewoon niet aan kunt beginnen als iets op de dopinglijst staat.
 
Doping of toegestaan voor normale consumenten zijn 2 verschillende dingen. Daarbij is het vrijwel niet te achterhalen of een stof nu wel of niet is toegestaan zeker als je dit over heel Europa wilt uitzoeken. Zelfs als je de VWA belt dan weten ze het niet en dan vragen ze jou om aan te tonen dat iets wel mag.
Laten jullie producten die op de dopinglijst staan ook links liggen?
 
Ik kan mij herinneren dat cafeïne daar ook op staat? In dat geval nee :D ik doe geen wedstrijden dus let er niet echt op
 
Ik kan mij herinneren dat cafeïne daar ook op staat? In dat geval nee :D ik doe geen wedstrijden dus let er niet echt op
Stond.
Is van de dopingslijst gehaald op een gegeven Monent.
Goed voorbeeld idd. Toen met de pre's waar dmaa stimulanten in zaten stond er ook altijd bij dat het niet toegestaan is door doping bond.

Voor mij gaf dat eerlijk gezegd extra reden om het te nemen:D moet er blijkbaar wel iets in zitten dat goed werkt. Vervolgens kijk ik naar onderzoeken en als de gezondheidsrisico's bij normaal gebruik mee vallen neem ik het. De scheidingslijn zet ik zelf bij anabole steroïden.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
Ik kan mij herinneren dat cafeïne daar ook op staat? In dat geval nee :D ik doe geen wedstrijden dus let er niet echt op
Ik heb het trouwens niet over persoonlijk gebruik, maar om het te gebruiken in een verkoopbaar supplement.
 
Ik heb het trouwens niet over persoonlijk gebruik, maar om het te gebruiken in een verkoopbaar supplement.
Ah zo, nee dan evengoed laat ik het niet per sé links liggen, ik heb alleen niet zo veel met supplementen, dus aan mij heb je voor de verkoop al erg weinig :P kopje koffie voor de training, en wat whey en creatine.
Maar als ik een PWO zou nemen zou het mij echt geen bal schelen of er ingrediënten op de dopinglijst staan, daarom neem ik het toch juist! :P
 
Ah zo, nee dan evengoed laat ik het niet per sé links liggen, ik heb alleen niet zo veel met supplementen, dus aan mij heb je voor de verkoop al erg weinig :P kopje koffie voor de training, en wat whey en creatine.
Maar als ik een PWO zou nemen zou het mij echt geen bal schelen of er ingrediënten op de dopinglijst staan, daarom neem ik het toch juist! :P
Het gaat er om dat je dan als verkoper veel gezeik kunt krijgen.
 
Back
Naar boven