XXL Nutrition

vraaje over kabel en tv (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Silva

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2003
Berichten
2.884
Waardering
2
Ik wil een nieuwe tv kopen maar het probleem is dat ik hem boven wil en alleen beneden hebben we kabel aansluiting[stopcontact, ik weet niet hoe je het noemt]. Nu m'n vraag is er een mogelijkheid om een verbinding te maken van beneden naar boven voor de kabel.
 
Silva zei:
Ik wil een nieuwe tv kopen maar het probleem is dat ik hem boven wil en alleen beneden hebben we kabel aansluiting[stopcontact, ik weet niet hoe je het noemt]. Nu m'n vraag is er een mogelijkheid om een verbinding te maken van beneden naar boven voor de kabel.

Wat denk je van een gaatje boren.

Beneden koop je een "verdeler" zodat je een 2e aansluiting hebt, coax kabeltje door het gaatje heen, klaar is Kees.
 
idd gewoon een splitter op het kastje zetten, een gaatje boren in het plafond, en kabel naar boven. 1+1=2
 
Misschien voor jou zo simpel voor mij niet, waar haal ik zo'n hoax kabel en die verdeler gewoon bij een elektronica zaak en wat moet ik zeggen dan een hoax akbel en een kabel verdeler.
 
zou zelf kiezen voor een coaxkabel ;)
 
hehe, idd! Gaatje boren, splittertje, klaar is piet :thumbup:
 
Nou het is gelukt maar het beeld sneeuwt, je kan de zenders wel zien maar niet goed :( . Wat zou ik fout hebben gedaan.
 
De stekkers niet goed op de kabel aangesloten.
Een knik in de kabel.
Een slechte/ouwe kabel.
Een kabel die te lang is.
Teveel tv's in het huis.
 
Misschien de verkeerde coax-kabel, of je kabel is te lang. Dan moet er een antenneversterker tussen. Maar check eerst even of je de juiste coaxkabel hebt, de impedantie van een coaxkabel voor TV-signalen is minimaal 75 Ohm.

Daarnaast moet je nog rekening houden met de dempingswaarde, hoe lager des te beter.
 
Hoe heb je de kabel aan de stekker gemonteerd?

Als je het uiteinde namelijk niet goed stript dan is je kwaliteit ook minder.
 
ja, de koperen folie en draadjes moeten wel goed contact maken, en vooral het middelste kabeltje niet raken.
 
Niks spuit 11, niemand heeft het hier over impedantie of demping gehad. En een splitter is nog geen signaalversterker, althans niet alle splitters versterken ook direct het signaal.
 
EricR zei:
Niks spuit 11, niemand heeft het hier over impedantie of demping gehad. En een splitter is nog geen signaalversterker, althans niet alle splitters versterken ook direct het signaal.
Gaan we weer een beetje scherp zitten wezen? :D
 
Jullie geven die jongen half advies ;) Had zelf de thread niet eerder gezien, maar coaxkabel moet van goede kwaliteit zijn om signaal van de ene naar de andere kamer te kunnen dragen.
 
EricR zei:
Jullie geven die jongen half advies ;) Had zelf de thread niet eerder gezien, maar coaxkabel moet van goede kwaliteit zijn om signaal van de ene naar de andere kamer te kunnen dragen.
Alles moet van goeie kwaliteit zijn om het beter te kunnen krijgen. Hij kon zelf ook wel bedenken dat een 20 meter kabeltje van 3 euro niks voorstelt bij een coax kabel van 4 euro per meter. ;) Dus gaf ik geen half advies!
 
Je moet ff doorgeven waar iemand, met overduidelijk weinig kennis van bekabeling, rekening mee moet houden.

Maar misschien is inderdaad alleen de kern niet goed aangesloten, dan is het probleem zo opgelost.
 
De kabel is 20 m lang en het is een simpele kabel dus geen coax kabel.
Hoe werkt dat een antenne versterker en als ik een coax kabel wil hebben waar moet ik op letten.
 
Koop een dvd speler, er komt toch geen reet op tv.
 
Back
Naar boven