MuscleMeat

Vragen aan Mr. Belgium IFBB 1987 - Jan Timmermans (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Welke indeling van spiergroepen deed jij (natural)?

bv : maandag : borst - schouders
dinsdag : rug - bicep
woensdag : benen

enz?
of 1 spiergroep per dag?

greetz en bedankt voor de tips!

Ben jij helderziende of zo? heel mooie combinatie (1 spiergroep - bijv. kuiten op rustdagen) voor de rest deed ik het net zoals je hierboven beschrijft.
 
moest je het allemaal nog eens opnieuw mogen doen met de wijsheid die je in de jaren hebt opgedaan. wat zou je veranderen en waarom
 
heel fijn dat je je ervaringen deelt! Jouw karma wijzer zal stijgen :p

Wat ik mij afvraag is heb je veel kwaaltjes nu. Ik zag dat je kruisbanden gescheurd waren.
Heb je nog dagelijks last van rug, schouders, knie of iets dergelijks ?
 
moest je het allemaal nog eens opnieuw mogen doen met de wijsheid die je in de jaren hebt opgedaan. wat zou je veranderen en waarom
Mij niet laten overhalen om te veel wedstrijden te doen, de verleiding is groot. Verder zou ik niet veel veranderen, mijn competitieperiode was een prachtige periode, maar zeer hard.

Ik heb een foto bijgesloten van mijn beginperiode - ik wil hiermee aangeven dat poseren zeer belangrijk is, ik besteedde daar uren per week aan. Bovendien is het een goeie tonusoefening en bovendien cardio. Zoek je beste kanten en zet die in de verf. Als je zwakke plekken hebt tracht die dan bij te werken door BB, en in afwachting verberg je ze op het podium.

IFBB Jan Timmermans V.jpg
 
erg leuk dat u uw ervaringen wilt delen op dit forum!
veel mensen zullen er wat aan hebben.
 
heel fijn dat je je ervaringen deelt! Jouw karma wijzer zal stijgen :p

Wat ik mij afvraag is heb je veel kwaaltjes nu. Ik zag dat je kruisbanden gescheurd waren.
Heb je nog dagelijks last van rug, schouders, knie of iets dergelijks ?
Ik heb artrose, maar iedereen van rond de vijftig heeft een milde vorm van artrose, dus ik ook. Door BB ben ik wel nooit geöpereerd aan mijn knie, mijn spieren hebben de taak van de gewrichtsbanden overgenomen, bovendien mis ik al mijn meniscie maar dat heeft met mijn voetbalcarrière te maken. Iedereen heeft wel iets. Nu ik terug 7 kg vermagerd zijn, nemen de klachten wel drastisch af.

Elke ex-topsporter heeft te maken met lichamelijke ongemakken, maar slechts weinigen hebben spijt van hun verleden, ik zie het als een soort van oorlogslidtekens, en ben er best fier op. Klagen en zagen is niet aan mij besteed. Ik verwacht dat door mijn training terug op te nemen veel van mijn kwaaltjes op de achtergrond zullen verdwijnen. Het belangrijkste is dat ik een gelukkig man ben, en dat als het al eens moeilijk wordt ik terug denk aan mijn titel - daar put ik dan moed uit. Ik voel me in geen geval een "loser", en dat is toch wel belangrijk dacht ik. ;)
 
erg leuk dat u uw ervaringen wilt delen op dit forum!
veel mensen zullen er wat aan hebben.
Daar twijfel ik niet aan, we zouden allemaal wat meer moeten luisteren naar de "ouderen", zij hebben de wijsheid in pacht, de jongeren hebben de energie en de frisse ideeën.
 
Welkom hier:thumbs:...altijd weer leuk een van de legenden van `back in the days`hier tegen te komen, succes met de nieuwe start.

Kun je misschien eens wat vertellen over je supplementie van toen en de mannen met wie je het podium deelde...;).
 
Ik heb artrose, maar iedereen van rond de vijftig heeft een milde vorm van artrose, dus ik ook. Door BB ben ik wel nooit geöpereerd aan mijn knie, mijn spieren hebben de taak van de gewrichtsbanden overgenomen, bovendien mis ik al mijn meniscie maar dat heeft met mijn voetbalcarrière te maken. Iedereen heeft wel iets. Nu ik terug 7 kg vermagerd zijn, nemen de klachten wel drastisch af.

Elke ex-topsporter heeft te maken met lichamelijke ongemakken, maar slechts weinigen hebben spijt van hun verleden, ik zie het als een soort van oorlogslidtekens, en ben er best fier op. Klagen en zagen is niet aan mij besteed. Ik verwacht dat door mijn training terug op te nemen veel van mijn kwaaltjes op de achtergrond zullen verdwijnen. Het belangrijkste is dat ik een gelukkig man ben, en dat als het al eens moeilijk wordt ik terug denk aan mijn titel - daar put ik dan moed uit. Ik voel me in geen geval een "loser", en dat is toch wel belangrijk dacht ik. ;)

ik ben zeer blij dit te kunnen lezen!
ikzelf ben nog maar 18 en ben te hevig begonnen en heb nu al kwaaltjes :(
 
Welkom hier:thumbs:...altijd weer leuk een van de legenden van `back in the days`hier tegen te komen, succes met de nieuwe start.

Kun je misschien eens wat vertellen over je supplementie van toen en de mannen met wie je het podium deelde...;).

Kwa supplementen liet ik niets aan het toeval over. In tegenstelling tot nu was er niet zo veel keuze in Belgenland. Ik bestelde mijn produkten in de States, ik was verzot op geïsoleerde aminozuren. De essentiële acht nam ik al vanaf mijn tweede jaar. Later nam ik een combinatie van 24 aminozuren (ik ben het merk vergeten maar zorg wel dat je de L-vorm neemt, ze zijn duurder maar gaan rechtstreeks het bloed in en moeten niet worden verteerd). Samengevat een uitstekend multivitaminen -mineralen supplement en geïsoleerde aminozuren. L-carnitine zat toen al in het pakket (we spreken over 22 jaar geleden).

Ik had dezelfde sportdokter als Stallone, dokter Robert Kerr (helaas overleden) en daar schreef ik toen brieven naar (email bestond nog niet).

Verder heb ik het podium gedeeld met Erwin Note, een schitterende athleet, mijn mentor was Mario Gianotta, die later wereldkampioen werd.

De mooiste ervaringen heb ik met Tom Platz en Frank Zane, die me beiden kwamen feliciteren om mijn poseerkwaliteiten. Ik vond De Mey ook een schitterend atleet net als de goddelijke Lee Labrada. Voor Mike Christian heb ik ooit de vertaler moeten spelen tijdens een seminarie van hem, een minder prettige ervaring. En wat te denken van Bertil Fox die op 53-jarige leeftijd terug meedeed aan de Mr. Olympia en in 1987 als 12de eindigde. Those were the days my friend.
 
ik ben zeer blij dit te kunnen lezen!
ikzelf ben nog maar 18 en ben te hevig begonnen en heb nu al kwaaltjes :(
Je moet het wat kalmer aandoen en je lichaam de tijd gunnen. Spieren groeien rapper dan pezen, deze laatste ontsteken dan, en dat is een pijnlijke historie. Geduld op de leeftijd van 18 is geen éénvoudige zaak, dat geef ik grif toe. Train een dag, en rust een dag. Zo ga je langer mee.
 
Volgt u het hedendaagse bodybuilding nog?

Zo ja, Wie is op dit moment uw favoriete pro?
 
Volgt u het hedendaagse bodybuilding nog?

Zo ja, Wie is op dit moment uw favoriete pro?

Hallo, neen ik volg "the scene" niet meer. Ik ben ervan overtuigd dat er nu ook veel talent rondloopt. Maar eens uit het circuit dan is het afgelopen. Net zoals ik nu naar de rockmuziek van de jaren 60 en 70 luister en de hedendaagse muziek (bijna) niet meer volg. Het spijt me - ik kan me daar niet meer over uitspreken.

Ik dateer van de tijd dat Conan werd uitgebracht, toen Lou Ferigno nog zat te bekvechten met Scharzenegger, en van toen Serge Nubret de Mr. Olympia titel werd gestolen omdat hij zwart was, en de wedstrijd doorging in Zuid-Afrika (toen nog een blank bastillon). So please forgive me ...
 
Wat vond je van sergio oliva?
 
Wat vond je van sergio oliva?
Wel die man heeft nooit echt droog gestaan, of wel, ik denk dat hij ooit een comeback heeft gemaakt en er veel droger uitzag. Indrukwekkende armen, en vast en zeker een legende. In die tijd zat men nogal veel aan Dianabol, een drug die erom bekend stond veel water vast te houden in de spieren. Vandaar die massieve lijven maar nooit ECHT droog. Ze namen veel risico's in die dagen. Wat niet wegneemt dat het een supertalent was.
 
Je had ook heel erg de zelfde bouw als Zane met die smalle taille, brede schouders en je lengte.

Wat vind je van de hedendaagse bodybuilders vergeleken met de bodybuilders uit jouw toptijd? Vind je dit een verbetering of ben je van mening dat de sport achteruit is gegaan als je dit zo ziet?
 
Nee idd maar toch was het wel een indrukwekkende verschijning. In deze tijd hebben we het internet, neem dit forum je vindt giga veel informatie omtrent de sport. Er is informatie genoeg te vinden die ook gedeeld word door de sporters onderling. Was er in die tijd ook een vorm van informatie uitwisseling onderling, of was de strijd zo hevig dat alles qua voeding en aas driftig geheim werd gehouden.
 
Je had ook heel erg de zelfde bouw als Zane met die smalle taille, brede schouders en je lengte.

Wat vind je van de hedendaagse bodybuilders vergeleken met de bodybuilders uit jouw toptijd? Vind je dit een verbetering of ben je van mening dat de sport achteruit is gegaan als je dit zo ziet?

http://www.markus-ruehl.de/uploads/pics/finals-mm.jpg

Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, persoonlijk vind ik het minder aantrekkelijk op deze manier. Maar dat is mijn persoonlijke mening, niet meer of niet minder. Ik veronderstel dat niet iedereen er nu zo uitziet?
 
De diëten die je volgde in wedstrijd voorbereiding, zat je daar erg laag in kc of maakte je het verschil puur met cardio?
Ook een keto-dieet gedaan toendertijd?
Deden de pro's zoals jij ook wekelijks/tweewekelijks een refeed?
 
Nee idd maar toch was het wel een indrukwekkende verschijning. In deze tijd hebben we het internet, neem dit forum je vindt giga veel informatie omtrent de sport. Er is informatie genoeg te vinden die ook gedeeld word door de sporters onderling. Was er in die tijd ook een vorm van informatie uitwisseling onderling, of was de strijd zo hevig dat alles qua voeding en aas driftig geheim werd gehouden.
Ja destijds kwam het allemaal uit de boekjes, je had de Muscle en Fitness en later de Flex (Amerikaanse versie - dus zeer hardcore). Maar éénmaal geïntegreerd in het wereldje werden de geheimen voor een stuk gedeeld in de kleedkamer. Veel moest je zelf proefondervindelijk uitzoeken, maar de meest waardevolle informatie kwam uit de States. Dan waren er nog de boekje van de Zwarte markt, een echte verschrikking, met maar één doel zoveel mogelijk verboden spul slijten. Dan had je van die termen als : "je wordt er een beest van" - en meer van die onzin. Het is zoals overal, hoe langer je erin zit, hoe meer contacten je hebt, goede en slechte. Ik zou zeggen baseer je op de goede en ontwijk de slechten als het kan.
 
Back
Naar boven