XXL Nutrition

Vragen beginner

Bezoekers in dit topic

brummus

Novice
Lid geworden
1 mrt 2011
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
95kg
Allen,


Als eerste even voorstellen. Ben sinds mijn 17e jaar lid van de sportschool en heb tot mijn 20e twee a drie keer per week aan fitness gedaan, dit was echter een combinatie van kracht- en conditietraining. Stelde destijds nog niet zoveel voor, maar de basis is er in ieder geval. Na mijn 20e ben ik me wat meer gaan focussen op KT, echter wel met een aantal (lange) pauzes in mijn afgelopen drie jaar trainingstijd. Dit had als voornaamste redenen mijn studie, werk en privésfeer. Ben nu reeds een half jaar weer met krachttraining begonnen. Mijn doel is ten eerste het vetpercentage naar beneden te krijgen, naar een wenselijk niveau. Ten tweede (veel) meer massa en kracht.



Even wat korte stats:
191 cm
94 kg
Vetpercentage 19 % (dit is gezondheidsmeter/weegschaal op de sportschool, niet echt betrouwbaar)

Trainingsschema: (4 sets, 8 reps) en na 5 a 6 weken (3 sets, 12 reps)

Maandag

Borst:
Flat bench press
Incline dumbbell press
Pull overs
Peckdeck/dumbbell flyes

Biceps:
Dumbbell curls
Concentration hammer curls
Overhead cable curls
Scott curls

Dinsdag
Rug:
lat pull down back
lat pull down front
t-bar rowing
close grip pull down
deadlift

Woensdag
Rust

Donderdag
Benen:
Squat
Stiff-legged dead lifts
Leg Press i.c.m. superset leg extension
Seated leg press
Standing calf raise


Vrijdag
Schouders
Neck barbell Press
Front dumbbell raise
Machine side raise
Upright Row

Triceps
Triceps pusdown
dippen
One arm cable extension
One arm dumbbell triceps extension


Voedingsschema zie bijlage







Na de krachttraining doe ik vaak nog 35 minuten cardio (crosstrainer). Graag jullie mening/advies met betrekking tot het voedingsschema en sportschema.

Ik wil graag wat supplementen gaan gebruik, omdat ik naar mijn mening wat extra eiwitten en uithoudingsvermogen mis. Nu is het eigenlijk dat ik doordeweeks altijd ’s ochtends train en 1,5 uur daarvoor heb ontbeten. (weekenden train ik ’s middags vanwege nachtdiensten) Ik zat te denken om bij mijn ontbijt dat een whey shake te nemen en na de training een whey shake. En volstaat 500 gram kwark de eiwitbehoefte gedurende de nacht, of is dan een proteïne mix of een caseïne shake geschikt als aanvulling?

Supplementen:

Body en fit shop:
Whey Perfection
Protein Perfection Mix
Total Muscle Solution (TMS)
Ultimate Creatine
NoxiPro

XXL Nutrition:
Whey Delicious
All Day Protein


Ik slaap gemiddeld 8 a 9 uur per dag. Ik weet dat het belangrijkste begint bij: goede voeding, genoeg rust en natuurlijk consistent trainen. Ik heb al aardig wat sticky’s doorgelezen, maar zou nu wel wat persoonlijk commentaar willen (voornamelijk op trainingsschema, voedingsschema en de supplementen).

voedingsschema001.jpg
 
Is er niemand die mij te woord wilt staan?
 
500 gram kwark volstaat over het algemeen wel denk ik. Je zou OF caseine, OF kwark kunnen nemen, beiden lijkt me niet zo handig.

Overigens lijkt 2000Kcal me een beetje aan de lage kant. Ik weeg zelf een stuk minder. En zelfs voor mij is dat veel te weinig. Voor iemand van 90 kilo lijkt het me eerder dat je rcihting de 3000 moet denken, Ik zou er wat meer boterhammen ingooien. Een proteine shake om tot je behoefte te komen en als herstel na de training is best zinvol.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.
 
500gram kwark als laatste maaltijd is perfect, niks aan veranderen.
Voor en na je training krijg je te weinig eiwitten binnen.
Smorgens 2 eieren erbij bij je ontbijt, en om 12.00 en 14.30 ook meer eiwitten zien binnen te krijgen (dikker broodbeleg oid)
 
Heren,

Ik dank jullie beide voor de reactie! Voor het slapen gaan hou ik het gewoon bij de vertrouwde kwark! Kan voor de afwisseling af en toe een caseine shake nemen!

Wat betreft de '2200 calorieen' : ben op dit moment bezig om mijn vetpercentage omlaag te krijgen maar wil eigenlijk wel op dit gewicht (94 kg) blijven.. Is het dan verstandig om koolhydraatrijke boterhammen in het voedingsschema te proppen? Eieren erbij is nooit een probleem:)

Nu het onderwerp proteinen: Ik train eigenlijk altijd 's ochtends (09:30 beginnen), dit zou betekenen dat ik om 08:00 als ontbijt: havermout, melk + whey neem en dan na 1,5 uur ga trainen. Na de training weer een whey shake gevolgd door mijn lunch om 12:00? Betekend dit dat ik eerder mijn bed uit moet om meerdere keren te kunnen eten 's ochtends?

Nog even terugkomend op de supplementen: Het is mij nu duidelijk dat een Whey shake zeker niet onzinning is, maar wat vinden jullie van de PWO; Total Muscle Solution (TMS); Noxipro en Ultimate Creatine? Merk toch dat ik 's ochtends bij de start van de training nog een beetje duf ben en dat mijn kracht- en uithoudingvermogen gestaagd vooruitgaan?
 
Heren,

Nu het onderwerp proteinen: Ik train eigenlijk altijd 's ochtends (09:30 beginnen), dit zou betekenen dat ik om 08:00 als ontbijt: havermout, melk + whey neem en dan na 1,5 uur ga trainen. Na de training weer een whey shake gevolgd door mijn lunch om 12:00? Betekend dit dat ik eerder mijn bed uit moet om meerdere keren te kunnen eten 's ochtends?

Ik train zelf om 6:00 Ik ga er dan om 5:30 ongeveer uit om een bord met havermout te eten en een caffeine pil te nemen (afhankelijk van mijn toestand, als ik me goed wakker voel laat ik hem liever achterwege) Toch wel lekker om wat energie binnen te krijgen voordat je aan het trainen slaat.
M'n proteine shake doe ik dan na m'n training. Ik meen dat vooraf beter is, maar dan wordt het wel een beetje veel om allemaal voor de training nog te nemen. Heb na de training ook wel behoefte aan wat voedsel, dus die shake om 7:00 en een banaan om 8:45 als ik uiteindelijk de deur uit ga zijn dan wel welkom :)


Nog even terugkomend op de supplementen: Het is mij nu duidelijk dat een Whey shake zeker niet onzinning is, maar wat vinden jullie van de PWO; Total Muscle Solution (TMS); Noxipro en Ultimate Creatine? Merk toch dat ik 's ochtends bij de start van de training nog een beetje duf ben en dat mijn kracht- en uithoudingvermogen gestaagd vooruitgaan?


Met dat eten voor de training haal ik de suffigheid er wel uit. Creatine ben ik niet zo'n fan van (geen reden voor eigenlijk.)
 
Ik train zelf om 6:00 Ik ga er dan om 5:30 ongeveer uit om een bord met havermout te eten en een caffeine pil te nemen (afhankelijk van mijn toestand, als ik me goed wakker voel laat ik hem liever achterwege) Toch wel lekker om wat energie binnen te krijgen voordat je aan het trainen slaat.
M'n proteine shake doe ik dan na m'n training. Ik meen dat vooraf beter is, maar dan wordt het wel een beetje veel om allemaal voor de training nog te nemen. Heb na de training ook wel behoefte aan wat voedsel, dus die shake om 7:00 en een banaan om 8:45 als ik uiteindelijk de deur uit ga zijn dan wel welkom :)





Met dat eten voor de training haal ik de suffigheid er wel uit. Creatine ben ik niet zo'n fan van (geen reden voor eigenlijk.)

Thnks voor je reply! Die extra eiwitten gaan we er tussen proppen! moet geen probleem zijn denk ik! Ik ben nog steeds in twijfel over de shake voor en na mijn training? Naar mijn weten zou je lichaam na het opstaan gelijk eiwitten moeten hebben en dit geldt hetzelfde voor na de training, toch?

Heeft iemand nog tips voor nachtdiensten? Sta in de weekend als portier dus heb dan een onregelmatig eetschema... Werk meestal van 22:00 tot 07:00 en slaap dan tot 14:30... Wat is het best om tijdens mijn werk te eten en als ik thuis kom?
 
Ik ben nog steeds in twijfel over de shake voor en na mijn training? Allebei 's ochtends vroeg? Heeft in 4 uur tijd twee Whey-shakes wel nut dit in verband met de opnamesnelheid? Aan de andere kant naar mijn weten zou je lichaam na het opstaan gelijk eiwitten moeten hebben en dit geldt hetzelfde voor na de training, toch?
 
Whey is prima, zowel voor als na de training.
Tijdens werk gewoon eten wat je normaal eet - na opstaan altijd je normale eerste maaltijd, voor slapen kwark (of casseïne), rest kun je omwisselen ofzo.
 
Volgens mij zit ej alsnog te laag in jekcals..
ik ben 1.95 en 85 kg en eet het dubbele om ook maar beetje aan te komen..
zou jij niet rond de 3000 moeten zitten om te cuttne?
 
Kcals is idd stuk te laag, zeker voor je lengte...
 
Back
Naar boven