XXL Nutrition

Vragen bij Stronglifts

Bezoekers in dit topic

Espron

Cool Novice
Lid geworden
19 feb 2014
Berichten
73
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
79kg
Vetpercentage
14%
Hey allemaal!

Ik heb wat vragen bij mijn Stronglift 5x5 Training aangezien mijn voeding nu zeker wel redelijk is nu.
Geloof het of geloof het niet. Ik kom gewoon in een goed getal aan, niet te veel, niet te weinig.
Maar aangezien ik op voeding bij mijn lage lichaamsgewicht niet echt serieuze antwoorden krijgen zal ik het daar niet over hebben en zoek ik dat zelf wel uit.
Verder is de reden dat ik het hier neerzet, omdat ik niet vaak goede reacties zie bij beginners die dingen vragen in ''Oefeningen'' Section.

Ik ben zelf bezig met het werken aan de form bij mijn oefeningen.
En merk echt dat ik veel last heb van een Lumbar Hyperextension bij mijn Squat en Overhead Press.
Ik moet zeggen dat ik het nog niet bij mijn Deadlift heb gezien. Maar ik geloof mezelf niet eens als ik zeg dat het daar niet is.

Ik heb natuurlijk wat research gedaan op Google aangezien ik op forums onder de zoektitel ''Lumbar Hyperextension'' en ''Hyperextension'' Geen specifieke vraagtopics kon vinden.
Daarbij kwam ik eruit dat het natuurlijk vanalles kan zijn waarom een hyperextension ontstaat.

Daarom vroeg ik mij af. Welke dingen hebben jullie gedaan / geprobeerd om dit probleem te voorkomen?
Dan ga ik deze dingen eens proberen en kijken wat voor mij helpt.
Bij de Squat is het naar mijn mening puur het idee dat ik eerst mijn kont naar achter doe en dan zak i.p.v. vanuit mijn heup zak. En zal dit nog eens een paar weken aankijken om te zien of het verbeterd.

Overhead Press gezien weet ik zeker dat het niet vanwege mijn kont eerst zakken komt ( Wow genius alert :p ).
En daarom vroeg ik me af. Waarom kan het ontstaan bij een Overhead Press.
Vanwege achterlopende spieren? Ik heb moeite met het uiteindelijk strekken op het hoogste gedeelte.
Wat denk ik zou duiden op mijn Upper Trap? Iemand een ander idee?

Heeft iemand een video voor mij van een goed uitgevoerde Bench Press om daar van te leren?
Ik heb namelijk best wat moeite met mijn Traps aanspannen en tegelijkertijd een goede Arch behouden.
( Zover ik hem goed noem. aangezien het totaal geen grote arch is ;S )

Groeten,

Jordy.

TL DR (omdat jullie ervan houden :p )
Probleem met Hyperextension bij Squat, en Overhead press ( wss ook Deadlift ).
Suggesties om dit op te lossen gevraagd.
Verder nog de vraag voor goed uitgevoerde Bench Press om ervan te leren.
 
Duw je bij overhead press je hoofd naar vore, zodat de halter recht boven je uitkomt?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maak anders een video van je squat en overhead press, dan weet iedereen exact wat het probleem is ipv jouw tekst maar juist te moeten intepreteren
 
Ik zal binnenkort eens een video maken. ( volgende training )
Verder over de overhead press.
Ja, ik doe dat. Maar ik merk gewoon dat ik met mijn upperbody veel naar voren sta.
Het is ook niet dat de bar voor mijn hoofd is als hij boven is.
Echt er boven.
Het laatste plaatje van de 3. Probeer ik het altijd aan te herinnerren.
Door 3 Puntjes te bedenken.
- Heup
- Schouders
- Achterkant hoofd.
En deze 3 in een lijn te krijgen.
Maar mijn schouders en heup zijn niet in een lijn.
 
Heb je er alleen last van bij die oefeningen? Heb je bv als je staat/zit ook niet een vergrote lumbale lordose?
 
Heb je er alleen last van bij die oefeningen? Heb je bv als je staat/zit ook niet een vergrote lumbale lordose?
Ik had een PM naar Bosshog gestuurd met wat video's aangezien ik geen fan ben van video's openbaar te posten. Volgens hem, en ik kan mezelf daar goed in vinden, was er inderdaad een Hyperextension bij mijn Squat.
Maar was die in de andere video al rechtgezet ( meer met heup gaan zakken ).

Alleen is de vraag in dit topic eigenlijk bijna totaal irrelevant.
Aangezien het bij mijn Overhead Press een overdreven Anterior Pelvic Tilt had.
Deze komt naar mijn mening bij normaal staat niet voor. Of heel erg weinig.

Maar zelfs dat heb ik half afgesloten. Ik heb namelijk Pectus Excavatum, Maar was nog niet bekend met alle effecten die het nog meer met zich mee droeg op de Borstkast na.
Een daarvan was Krom lopen en Schouders naar voren gebogen, Wat ik zeker heb.
Ik wil niet zeggen dat dit geen Tilt is, Maar waar ik wel zeker van ben is dat het vanwege de Pectus Excavatum komt. Ik herken namelijk elk ander effect.

Daantje Groot, Stel nou ik heb dit ook als ik sta / zit wat wou je dan reageren?
Ik wil namelijk alles meenemen en het voorleggen als ik naar de fysio / doktor ga.
Aangezien ze het zelf niet opmerken, zodat ze er dan toch even goed naar kunnen kijken.
 
Back
Naar boven