MuscleMeat

Vragen ivm voedingschema

Bezoekers in dit topic

Delorre

Novice
Lid geworden
8 mrt 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Leeftijd: 26
Gewicht: 74kg
Vet%: +-16%
Werk: Beenhouwer
Fitness: 4 a 5 x per week (3 dagen kracht en 1a2 dagen Cardio)

Doel: Vetpercentage verlagen en spiermassa verhogen, misschien ook nog gewichtsverlies? Heb namelijk nog redelijk veel vet aan buik en borst.

Ikzelf kom van 100kg ongeveer 10maanden geleden, vooral door uithongering..
Mijn kennis van fitness in combinatie met voeding is dus niet zo groot, heb al veel sites en topics afgelezen en zit dus met een paar vragen.

- Ik zou een Kcal totaal van een 2700/dag mogen maar zou dit tog best beperken tot +-2200?
- Zou mij voedingsschema indelen in 6 maaltijden per dag en een 50% Koolhydraten, 35 Eiwitten en 15%Vet
- Wanneer is het best de warme maaltijd te nuttigen voor of na de training?
- Is het gebruik van Whey shakes echt zo effectief?
- En hoe zit het met eten op dagen waar ik niet zou fitnessen?
-Zondag zou ook mijn 'Cheat' day zijn.

Hieronder een voorbeeld van een schema dat ik reeds gemaakt heb:

a6jdfeaeovr.png


5u: Yoghurt (300gr) met 1 appel of peer
8u.30: Havermout (70gr), Melk 300gr, Grenadine zonder suiker (70gr) en 1 banaan
11u: 30 gram cashewnoten
13.30u: Volkoren brood (120gr) kippewit (150gr) sla en wortel ketchup (50gr)
16.30u: Whey 30gr met melk 30gr
19u: Kipfillet 200gr, 300gr wokgroenten 80gr pasta, Tomatensaus
22.30u: Magere plattekaas 250gr

Bedoeling is aangezien ik wisselende uren heb en niet altijd op het zelfde tijdstip kan gaan trainen dacht ik aan verschillende schemas te maken aan de hand van wanneer ik naar de fitness kan gaan, varrieert van voormiddag, namiddag tot avond. In dit schema zou ik dus rond 14u a15u gaan trainen.

Alvast bedankt!
 
- Voor cutten (VP verlagen) zou ik ongeveer 200 kcal onder je onderhoud gaan zitten.
- 2g eiwit per kg lichaamsgewicht, 1g vet per kg lichaamsgewicht en de rest opvullen met koolhydraten.
- Warme maaltijd kan zowel voor als na de training, het een is niet per se beter dan het ander.
- Whey is makkelijk weg te drinken na de training en wordt vrij rap opgenomen. Maar je kan ook gewoon voeding eten natuurlijk, zoals bijvoorbeeld eieren.
- Eten op dagen dat je niet gaat fitnessen zou ik in de cut ook onder onderhoud eten.
- Cheaten op zondag kan, zorg wel dat je het beperkt houdt en er niet voor zorgt dat je hele calorietekort van de week naar tering wordt gevreten.

M.b.t. je schema zou ik je aanraden om de sticky's te lezen in de voedingssectie. Hier staat uitgebreid uitgelegd hoe je een goed voedingsschema kan samenstellen. Je kan daarbij bovenstaande macro's aanhouden (algemeen).
 
Back
Naar boven