AndroidHealthClinic

vragen ivm wedstrijden fitness (handicap)

Bezoekers in dit topic

alpha33

Novice
Lid geworden
11 jul 2012
Berichten
18
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
78kg
Ok mensen, heb enkele serieuze vragen en hopelijk krijg ik ook serieuze antwoorden want dit is een redelijk moeilijk onderwerp voor me.

Zoals sommige mss al weten zit ik met een handicap aan mijn kuiten waardoor ik mijn kuitspieren dus niet kan ontwikkelen. De rest is gewoon normaal.

Mijn eerste vraag is: Zijn er fitness wedstrijden voor mensen met een handicap of moet ik gewoon wedstrijden mee doen bij mensen zonder handicap?

2) Ik ben 28 jaar, ben ik al niet te oud om wedstrijden mee te doen. Ben nog maar 6 maand aan het trainen, maar zou heel graag een wedstrijd willen mee doen in de verre toekomst. (binnen 1 a 2 jaar).

3) Zijn er hier mensen die iemand met een handicap willen begeleiden naar zo'n wedstrijd toe?

4) Denken jullie dat dit haalbaar is of kan ik wedstrijden maar beter uit mijn hoofd zetten door mijn handicap? Wil dit graag op voorhand weten zodat ik mij geen illusies hoef te maken.

Foto's ga ik normaal gezien morgen of overmorgen posten in een logje.

Heel hard bedankt.

mvg
 
Misschien off topic, maar is dit bewezen door een dokter oid? Of denk je dit gewoon omdat ze niet willen groeien?
 
in hoeverre een handicap?? kan je wel lopen??
weet dat de YBF wel eens een gehandicapten klasse heeft gehad maar die zaten in een rolstoel (weet niet zeker of het de YBF was want het kan ook hun internationale wedstrijd de WFF zijn geweest)
 
Zou ik ook wel graag willen weten. Mis zelf een onderbeen, maar sta niet te popelen om mee te doen met een aparte gehandicapte klasse..
 
Misschien off topic, maar is dit bewezen door een dokter oid? Of denk je dit gewoon omdat ze niet willen groeien?

Ja hoor is bewezen door een dokter :)

Mijn kuiten meten 29 cm, bovenbenen 64 cm. Is geen zicht maar wil niet volledig stokjes hebben :)

Als ik een oefening probeer te doen voor mijn kuiten, dan krijg ik geen beweging in 2.5 kg. Dus kracht is zo goed als onbestaande.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jul 2012 om 23:39 ----------

in hoeverre een handicap?? kan je wel lopen??
weet dat de YBF wel eens een gehandicapten klasse heeft gehad maar die zaten in een rolstoel (weet niet zeker of het de YBF was want het kan ook hun internationale wedstrijd de WFF zijn geweest)

Ik kan stappen. Weliswaar op mijn manier maar het gaat. Zijn er bepaalde voorwaarden aan verbonden voor je mag mee doen met de gehandicapte klasse met rolstoel? Want ik heb in het dagelijkse leven helemaal geen rolstoel nodig. Maar als het nodig is en ik zou ooit op het podium gaan dan wil ik gerust in een rolstoel gaan. Maar ik kan me voorstellen dat je een bepaalde voorwaarden moet voldoen om in een rolstoel te mogen mee doen, anders zou het niet eerlijk zijn tegenover de andere rolstoelgebruikers. Wil gewoon eens zo'n wedstrijd doen. Is wel pas voor binnen een jaar of 2 want heb nog niet genoeg spiermassa.

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jul 2012 om 23:42 ----------

Zou ik ook wel graag willen weten. Mis zelf een onderbeen, maar sta niet te popelen om mee te doen met een aparte gehandicapte klasse..

Waarom niet? Ik vind dat je het beste eruit moet halen en alles eens moet mee gemaakt hebben. Waarom zou je niet in een aparte klasse mee doen? Het is niet omdat je een been mist of dunnere benen in mijn geval dat je daarom anders bent ofzo.

Je snapt wel wat ik wil zeggen hé :)

---------- Post toegevoegd Thu 19 Jul 2012 om 23:42 ----------


???
 
Waarom niet? Ik vind dat je het beste eruit moet halen en alles eens moet mee gemaakt hebben. Waarom zou je niet in een aparte klasse mee doen? Het is niet omdat je een been mist of dunnere benen in mijn geval dat je daarom anders bent ofzo.

Je snapt wel wat ik wil zeggen hé :)
Verlies liever van mensen zonder een handicap en dus een voordeel, dan winnen in een aparte klasse voor ''mensen net als ik''. Iets met trots ofzo ;)
 
Of je accepteerd het niet , verdomme deze gast wil zelfs in een rolstoel , als hij maar een westrijd kan doen , dat is pas passie!

Wens je succes in ieder geval.
 
Ok mensen, heb enkele serieuze vragen en hopelijk krijg ik ook serieuze antwoorden want dit is een redelijk moeilijk onderwerp voor me.

Zoals sommige mss al weten zit ik met een handicap aan mijn kuiten waardoor ik mijn kuitspieren dus niet kan ontwikkelen. De rest is gewoon normaal.

Mijn eerste vraag is: Zijn er fitness wedstrijden voor mensen met een handicap of moet ik gewoon wedstrijden mee doen bij mensen zonder handicap?

2) Ik ben 28 jaar, ben ik al niet te oud om wedstrijden mee te doen. Ben nog maar 6 maand aan het trainen, maar zou heel graag een wedstrijd willen mee doen in de verre toekomst. (binnen 1 a 2 jaar).

3) Zijn er hier mensen die iemand met een handicap willen begeleiden naar zo'n wedstrijd toe?

4) Denken jullie dat dit haalbaar is of kan ik wedstrijden maar beter uit mijn hoofd zetten door mijn handicap? Wil dit graag op voorhand weten zodat ik mij geen illusies hoef te maken.

Foto's ga ik normaal gezien morgen of overmorgen posten in een logje.

Heel hard bedankt.

mvg

ten eerste heb je mijn respect voor je motivatie ...in de topic ..ifbb pro
body-building heeft ..brwa ... een paar weken geleden een filmpje geplaatst van bb-ers in een rolstoel maar die konden echt niet lopen ..

ik denk in jou geval dat je gewoon 2-3 jr. keihard moet trainen zorgen dat je met je boven lichaam en benen indruk maakt .krijg je miss een minpuntje op je kuiten .. maar ga je gewoon met een beker naar huis ..
ps er zijn genoeg pro bb-ers die hebben ook helemaal geen kuiten en hebben een groot ub en staan op de mr. olympia ...

gr. hardcore opa
 
ten eerste heb je mijn respect voor je motivatie ...in de topic ..ifbb pro
body-building heeft ..brwa ... een paar weken geleden een filmpje geplaatst van bb-ers in een rolstoel maar die konden echt niet lopen ..

ik denk in jou geval dat je gewoon 2-3 jr. keihard moet trainen zorgen dat je met je boven lichaam en benen indruk maakt .krijg je miss een minpuntje op je kuiten .. maar ga je gewoon met een beker naar huis ..
ps er zijn genoeg pro bb-ers die hebben ook helemaal geen kuiten en hebben een groot ub en staan op de mr. olympia ...

gr. hardcore opa

Bedankt.

Heb nog geen foto's kunnen nemen, maar ze komen zeker nog wel.

Er is nog wel een verschil tussen geen kuiten hebben zoals jij wil bedoelen en geen kuiten hebben zoals ik bedoel :)

Bij mij is het gewoon echt super dun. Het is gewoon een stokje zeg maar. En de verhouding met mijn bovenbenen zijn echt niet mooi maar goed.

Had het filmpje ook gezien, echt indrukwekkend vond ik. Was ook één van de redenen waarom ik dit overweeg om te doen.

Zijn er hier trouwens mensen die me kunnen/willen begeleiden op het vlak van voeding en training tegen een schappelijke prijs? Dan heb ik het wel over echte goede begeleiding, waar je resultaat mee haalt. Want had hier een verhaal gelezen van iemand die begeleiding had gekregen en die moest elk uur een aantal boterhammen met kipfilet eten. Zo'n schema kan ik zelf ook opstellen.

Zou echt een goede begeleiding willen en als het te duur zou zijn, misschien me helpen om te starten met een goed voedingsschema en een trainingsschema en dit hou ik dan zo een periode aan en dan een evaluatie ofzo?

Ik woon in België maar wil gerust naar Nederland rijden als dit gemakkelijker zou zijn. Want heb precies de indruk dat de meeste hier van Nederland zijn.

---------- Post toegevoegd Tue 24 Jul 2012 om 00:00 ----------

Of je accepteerd het niet , verdomme deze gast wil zelfs in een rolstoel , als hij maar een westrijd kan doen , dat is pas passie!

Wens je succes in ieder geval.

Bedankt! jij ook succes met je doelen :)

---------- Post toegevoegd Tue 24 Jul 2012 om 00:06 ----------

Verlies liever van mensen zonder een handicap en dus een voordeel, dan winnen in een aparte klasse voor ''mensen net als ik''. Iets met trots ofzo ;)

Ik begrijp je ergens wel. Je hebt misschien geen wedstrijd ambities, maar stel je zou die hebben. Je zal denk ik nooit je bovenbenen voluit kunnen trainen net als ik, door dat je kracht mist in je kuiten. Dus je zal nooit een nummer 1 plek kunnen halen. En als je iets doet moet je het goed doen en ga je voor nummer 1. Nu kan je misschien zeggen dat een aangepaste competitie voor mensen met een handicap niet echt is en dat snap ik maar we kunnen er niets aan doen dat we dit hebben en stel je zou niets hebben en je zou een "talent" zijn in de sport, dan zou je er ook voor gaan. Dus waarom nu niet hé :)
 



Ik begrijp je ergens wel. Je hebt misschien geen wedstrijd ambities, maar stel je zou die hebben. Je zal denk ik nooit je bovenbenen voluit kunnen trainen net als ik, door dat je kracht mist in je kuiten. Dus je zal nooit een nummer 1 plek kunnen halen. En als je iets doet moet je het goed doen en ga je voor nummer 1. Nu kan je misschien zeggen dat een aangepaste competitie voor mensen met een handicap niet echt is en dat snap ik maar we kunnen er niets aan doen dat we dit hebben en stel je zou niets hebben en je zou een "talent" zijn in de sport, dan zou je er ook voor gaan. Dus waarom nu niet hé :)
Wedstrijdambities heb ik zeker wel, zou alleen nooit met een gehandicaptencompetitie meedoen puur door de redenen uit m'n voorgaande posts. M'n rechterbovenbeen zal nooit zo groot worden als mijn linker, ik kan hem wel trainen.. Maar het blijft toch een beperking. Geeft niet, des temeer een reden om de rechter harder aan te pakken waardoor het verschil minder wordt.
Als ik ergens wel een hekel aan heb is het die sympathie en ''Ohh wat knap dat hij dat kan zeg!''-gedachte. Dat versterk je alleen maar door aan een competitie mee te doen waar meerdere mensen een handicap hebben; veredelde sympathy-fest.

Gooi mij maar meteen in het diepe. Een wedstrijd waar ik erop word afgerekend, niet een wedstrijd waar het wordt meegerekend. Zo werkt de rest van het leven ook niet.
 
Wedstrijdambities heb ik zeker wel, zou alleen nooit met een gehandicaptencompetitie meedoen puur door de redenen uit m'n voorgaande posts. M'n rechterbovenbeen zal nooit zo groot worden als mijn linker, ik kan hem wel trainen.. Maar het blijft toch een beperking. Geeft niet, des temeer een reden om de rechter harder aan te pakken waardoor het verschil minder wordt.
Als ik ergens wel een hekel aan heb is het die sympathie en ''Ohh wat knap dat hij dat kan zeg!''-gedachte. Dat versterk je alleen maar door aan een competitie mee te doen waar meerdere mensen een handicap hebben; veredelde sympathy-fest.

Gooi mij maar meteen in het diepe. Een wedstrijd waar ik erop word afgerekend, niet een wedstrijd waar het wordt meegerekend. Zo werkt de rest van het leven ook niet.

Dat is ook waar, maar ik denk of je nu met een "gewone" wedstrijd mee doet of met een "aangepaste" wedstrijd, ze gaan het altijd zeggen. 'wel knap dat hij zoiets kan halen'. Trek ik me helemaal niets van aan. En daarbij, ik wil een wedstrijd doen voor mezelf maar ik om andere te bewijzen dat het met handicap ook kan.

Iedereen heeft zijn eigen mening hierover, maar ik denk dat je het niet zo moet bekijken, maar is jouw goed recht natuurlijk.

Je hebt iig al een goede fysiek qua bovenlichaam, mag natuurlijk altijd meer :)
 
Alpha, zou jij misschien eens een foto kunnen trekken en posten van je benen? :o
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver je kuiten achterlopen

(no offence)
 
Alpha, zou jij misschien eens een foto kunnen trekken en posten van je benen? :o
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver je kuiten achterlopen

(no offence)

Daar voel ik me nog net niet goed genoeg voor :)

Binnen een jaartje als mijn bovenlichaam goed is dan misschien wel.
Kan wel een tekening maken in paint en het zelf tekenen dan zie je het ook maar ja is niet hetzelfde hé.
 
Hij bedoelt wss je kuiten , de situatie bekijken, meest atleten hebben ook geen grote diamanten van kuiten ofsow :)
 
:roflol: nee, met paint is het idd niet hetzelfde.
Ok, geen probleem. Dan wacht ik wel een tijdje ;)

---------- Post toegevoegd Wed 25 Jul 2012 om 16:15 ----------

Hij bedoelt wss je kuiten , de situatie bekijken, meest atleten hebben ook geen grote diamanten van kuiten ofsow :)
Dit, het ging idd om de been/kuit verhouding. Je traint nog maar 6 maand. Dus is normaal dat je nog geen goed fysiek hebt, dus je hoeft je totaal niet te schamen oid (als dit de reden zou zijn)
 
:roflol: nee, met paint is het idd niet hetzelfde.
Ok, geen probleem. Dan wacht ik wel een tijdje ;)

---------- Post toegevoegd Wed 25 Jul 2012 om 16:15 ----------


Dit, het ging idd om de been/kuit verhouding. Je traint nog maar 6 maand. Dus is normaal dat je nog geen goed fysiek hebt, dus je hoeft je totaal niet te schamen oid (als dit de reden zou zijn)

Mijn kuiten groeien helemaal niet hoor door mijn handicap. Die zullen voor altijd 29 cm zijn. Ik kan zelfs geen 2 kg weg duwen met mijn tenen, dus kuiten komt niets bij spijtig genoeg. Bovenbenen daarentegen groeien wel goed. Maar dokters zeggen ook dat het niet te veel mag worden omdat ik dan last ga krijgen van knieën en gewrichten. Maar goed wat is te veel hé :)
 
Kan je eigenlijk normaal stappen? Aangezien je daar je kuiten toch voor moet gebruiken? (denk ik toch:o)
 
Back
Naar boven