MuscleMeat

Vragen omtrent standaard periode van kuren

Bezoekers in dit topic

Jan Verbeek

Cool Novice
Lid geworden
16 jul 2017
Berichten
217
Waardering
76
Lengte
1m90
Massa
99kg
Vetpercentage
12%
Hey allen,

Ik heb even een algemene vraag omtrent de lengte (periodes) van kuur sessies.
Over het algemeen wordt er geadviseerd om een kuur gemiddeld zo'n 10 weken te laten duren.

Nu heb ik zelf ergens gelezen dat dit te maken heeft dat bijwerkingen alleen maar erger worden naarmate een bepaalde steroïde voor een langere tijd wordt gebruikt.

Echter varieert per persoon welke sides er optreden, en waar de ene snel last kan krijgen van zaken zoals acne kan dit bij een ander een symptoom zijn die niet eens voorkomt / opgemerkt wordt tijdens de kuur.

Verder kan ik mij voorstellen dat de herstelperiode na de kuur langer wordt naarmate iemand langer kuurt met middelen, echter varieert dit ook weer per persoon. Waar de een pas hersteld is na een periode van 10 maanden off zijn kan dit door een ander persoon bereikt worden in 5 maanden tijd (dit is mij i.i.g. verteld).

Tot slot kan ik mij ook voorstellen dat het lichaam misschien meer resistent raakt voor steroïden als ze langere tijd geïnjecteerd worden. Het lichaam is immers iets dat zich snel weet te adapten in veel scenario's, maar misschien dat dit niet het geval is met steroïden, dat durf ik nog niet te zeggen.

Nu heb ik verder niet een directe vraag omtrent bovenstaande stellingen omdat meningen hierover ongetwijfeld verdeeld zijn en misschien kan je dit pas echt weten als je daadwerkelijk zelf meerdere scenario's hebt toegepast, maar ik vind het wel interessante materie.

Kan er echter weinig (onderbouwde) informatie / onderzoek over vinden.
Dus ben even benieuwd of iemand van jullie een link of informatie voor mij heeft waar ik het een en ander hierover kan lezen?

Heb op dit moment een vriend die twijfelt om een lange kuur in te gaan zetten (en dan praten we dus over een sessie die 20 tot 30 weken duurt), en niet op blast / cruise principe, maar echt 20-30 weken lang goed kuren met 500mg / compound doseringen per week. En ik vind het wel interessant om met hem daarover te praten en in discussie te gaan of het nou wel of niet handig (weer zo'n relatief begrip :P) is om te gaan doen.

Zijn mening op dit moment?
- Ik ervaar geen sides, dus #boeie als sides versterkt kunnen worden, dat merk ik immers niet.
- Herstelperiode cared hij ook niet voor, want na de 30 weken blast zet hij toch TRT in voor cruise.
- Resistentie voor AAS is iets wat hij nog nooit gehoord heeft, en 30 weken blasten levert meer result dan 10 weken blasten, dus in dat opzicht ziet hij ook geen nadeel op dit punt..

Dus tja.. mocht iemand van jullie interessante bronnen of informatie (gebaseerd op ervaring maybe?) hebben, laat het mij s.v.p. weten ;)

Bedankt alvast.

Gr.
 
Je lichaam zal altijd zorgen voor homeosynthese. Wat dus eigenlijk betekent dat je lichaam altijd een balans wil vinden

Daarom raden ze ook test e aan voor 10 tot 12 weken omdat na de tijd je receptoren minder/niet meer gevoelig zijn.

Wat je vriend wel kan.doen omdat te voorkomen is bijvoorbeeld

Week 1 tot 30 test e
Week 1 tot 15 boldenone
Week 16 tot 30 deca

Daarnaast zou ik op week 16 je testerone verhogen van bijvoorbeeld 500 mg naar minimaal 875/900 mg (ligt.aan de dosering per ml)

Doseringen zijn een voorbeeld en moet je zelf invullen naar je niveau

30 weken op zelfde dosering zorgt niet voor 30 weken gains maar wel voor 30 weken lang verhoogde waardes ( nieren bloeddruk enzo) wat niet heel gezond is en het ook niet waard is tegen over de gains die je maakt
 
Van die minder gevoelige receptoren is volgens mij al meerdere malen ontkracht hier.

Galen heeft een interresant boekje geschreven voor de mensen die op niveau willen meepraten over AAS. :thumb:
 
Inderdaad dat verhaal van die receptoren is allang ontkracht.

Daarnaast heet het geen homeosynthese maar homeostase.

Ik zou niet zo lang kuren met het oog op je gezondheid.
 
15 weken blast, 8 weken cruise, 15 weken blast lijkt mij voor het lichaam minder zwaar. Sides wel of niet ervaren is een non argument, meten is weten. Je voelt niet ieder proces in je lichaam, dat betekent niet dat er niets hoeft te gebeuren. Iemand met een tumor zou dan ook geen chemo nemen, want hij heeft er toch geen last van :dunno:
 
Inderdaad dat verhaal van die receptoren is allang ontkracht.

Daarnaast heet het geen homeosynthese maar homeostase.

Ik zou niet zo lang kuren met het oog op je gezondheid.

Duidelijk thanks for the heads up

Laat ik het zo zeggen 30 weken op dezelfde dosis ga je niet 30 weken op blijven groeien
 
Duidelijk thanks for the heads up

Laat ik het zo zeggen 30 weken op dezelfde dosis ga je niet 30 weken op blijven groeien
Dat is zeker waar. Dat ligt aan de hoeveelheid massa die je zelf hebt. Als je zwaarder bent heb je immers ook meer mg nodig om te groeien;).

Ik zou ook opteren voor het het idee van Vonk. Blast-cruise-blast.
 
Fijn dit, een topic naar mijn interesse... Goed als ik even meepraat? Jullie ervaringen en tips zijn uiteraard welkom!

Zit zelf in wk 9 van een 20 weken stack met test c en bold e. Beide 250mg/ml. Kuur ziet er als volgt uit.
wk1 t/m wk6 | 1ml/250mg test c + 2ml/500mg bold e
wk7 t/m wk12 | 2ml/500mg test c + 2ml/500mg bold e
wk13 t/m wk20 | 1ml/500mg test c + 2ml/500mg bold e
Toevoeging laatste 6 wkn winstrol 50mg/dag

Mijn stats: (leeftijd: 34, lengte: 188cm, de foto is ouder, had daar een fat % van ~9%)
Start | 25-01-2018
93.4 kg
11.8 fat %
11.0 fat kg
26.4 BMI
83.9 muscle %
78.4 muscle kg

Vandaag, wk 9 | 19-03-2018
98.9 kg
14.7 fat %
14.5 fat kg
28 BMI
81.2 muscle %
80.3 muscle kg

Nu zou je adhv de stats denken dit gaat verkeerd, maar neem het met een korrel zout. Dit betreft zo'n meetapparaat op impedantie, werkt niet altijd even goed (vermoed vooral dat de eerste meting een beetje te glansrijk is ingeschat...). Op het oog, duidelijk meer spierdefinitie (hypertrofie) en ja vetmassa zal ook wel iets zijn toegenomen maar vrij lineair tov de winsten in spiermassa (ik ben niet ontevreden). Ik heb ongeveer drie weken terug ook 101kg-zoveel gewogen (ja op hetzelfde apparaat) en toen was het aantal kg spiermassa hoger dan bij start.

Maar even los daarvan... Ik ben weliswaar als de dood voor gynaecomastie. Vandaar de keuze voor Bold + Test. Ik dacht eerder te hebben gemerkt (tijdens een d-bol + test e kuur - 8 wkn) hier overgevoelig voor te zijn. Ik heb daarom Proviron (Oorspronkelijke post: Tamoxifen, UPDATE: dit moet uiteraard Mesterolone zijn) bij de hand gehouden en ben dat vanaf week 2 gaan slikken op 25mg/dag (halve dosis) omdat ik dacht dat mijn borst-(en) veranderde. Nu ben ik daar een beetje van teruggekomen... Ik had het idee dat borstvorming optrad, maar nu wat verder in de kuur merk ik eigenlijk dat het vetweefsel in mijn borst eerder afneemt dan toeneemt. Bij het aanspannen van de borstpieren (diverse poses) zie ik duidelijk meer spierstrepen en door de split lijkt het net alsof de tepel meer een tiet wordt, maar dat is m.i. meer optisch bedrog. Het gebied rondom de tepels (waar gebruikelijk het meeste vet zit) neemt af in vet (en samenstelling) waardoor de tepel daardoor sws meer op de huid komt te liggen. Om die reden heb ik nu de afgelopen twee weken de Proviron weer afgebouwd (eerst nog om de dag, daarna met twee dagen ertussen, naar nu nul) en verwacht dus dankzij de test c weer redelijk wat waterretentie en meer vet als gevolg, maar ook duidelijke krachtwinsten. Helaas blijft dat laatste achter voor mijn gevoel, dat terwijl ik dat in de eerste 6wkn juist heel duidelijk merkte.

Ik had dan ook iets meer verwacht van deze stack en twijfel nu enigszins over de samenstelling ervan. Ik vraag me daarbij het volgende af.
- Is het slim om de laatste 8 wkn test c te verwisselen met test e? Hoewel resistentie van de receptoren ontkracht wordt.
- Eventueel doseringen verhogen?
- Gewoon doorgaan en afmaken waar ik mee bezig was.
- Last resort: de massa kuur voortijdig te stoppen (te verkorten naar 14wkn bijvoorbeeld), te herstellen en dan een volgend plan te bedenken (lijkt mij uitermate suf).

Alle reacties worden logischerwijs gewaardeerd!!
 
Laatst bewerkt:
Fijn dit, een topic naar mijn interesse... Goed als ik even meepraat? Jullie ervaringen en tips zijn uiteraard welkom!

Zit zelf in wk 9 van een 20 weken stack met test c en bold e. Beide 250mg/ml. Kuur ziet er als volgt uit.
wk1 t/m wk6 | 1ml/250mg test c + 2ml/500mg bold e
wk7 t/m wk12 | 2ml/500mg test c + 2ml/500mg bold e
wk13 t/m wk20 | 1ml/500mg test c + 2ml/500mg bold e
Toevoeging laatste 6 wkn winstrol 50mg/dag

Mijn stats: (leeftijd: 34, lengte: 188cm, de foto is ouder, had daar een fat % van ~9%)
Start | 25-01-2018
93.4 kg
11.8 fat %
11.0 fat kg
26.4 BMI
83.9 muscle %
78.4 muscle kg

Vandaag, wk 9 | 19-03-2018
98.9 kg
14.7 fat %
14.5 fat kg
28 BMI
81.2 muscle %
80.3 muscle kg

Nu zou je adhv de stats denken dit gaat verkeerd, maar neem het met een korrel zout. Dit betreft zo'n meetapparaat op impedantie, werkt niet altijd even goed (vermoed vooral dat de eerste meting een beetje te glansrijk is ingeschat...). Op het oog, duidelijk meer spierdefinitie (hypertrofie) en ja vetmassa zal ook wel iets zijn toegenomen maar vrij lineair tov de winsten in spiermassa (ik ben niet ontevreden). Ik heb ongeveer drie weken terug ook 101kg-zoveel gewogen (ja op hetzelfde apparaat) en toen was het aantal kg spiermassa hoger dan bij start.

Maar even los daarvan... Ik ben weliswaar als de dood voor gynaecomastie. Vandaar de keuze voor Bold + Test. Ik dacht eerder te hebben gemerkt (tijdens een d-bol + test e kuur - 8 wkn) hier overgevoelig voor te zijn. Ik heb daarom Proviron (Tamoxifen) bij de hand gehouden en ben dat vanaf week 2 gaan slikken op 25mg/dag (halve dosis) omdat ik dacht dat mijn borst-(en) veranderde. Nu ben ik daar een beetje van teruggekomen... Ik had het idee dat borstvorming optrad, maar nu wat verder in de kuur merk ik eigenlijk dat het vetweefsel in mijn borst eerder afneemt dan toeneemt. Bij het aanspannen van de borstpieren (diverse poses) zie ik duidelijk meer spierstrepen en door de split lijkt het net alsof de tepel meer een tiet wordt, maar dat is m.i. meer optisch bedrog. Het gebied rondom de tepels (waar gebruikelijk het meeste vet zit) neemt af in vet (en samenstelling) waardoor de tepel daardoor sws meer op de huid komt te liggen. Om die reden heb ik nu de afgelopen twee weken de Proviron weer afgebouwd (eerst nog om de dag, daarna met twee dagen ertussen, naar nu nul) en verwacht dus dankzij de test c weer redelijk wat waterretentie en meer vet als gevolg, maar ook duidelijke krachtwinsten. Helaas blijft dat laatste achter voor mijn gevoel, dat terwijl ik dat in de eerste 6wkn juist heel duidelijk merkte.

Ik had dan ook iets meer verwacht van deze stack en twijfel nu enigszins over de samenstelling ervan. Ik vraag me daarbij het volgende af.
- Is het slim om de laatste 8 wkn test c te verwisselen met test e? Hoewel resistentie van de receptoren ontkracht wordt.
- Eventueel doseringen verhogen?
- Gewoon doorgaan en afmaken waar ik mee bezig was.
- Last resort: de massa kuur voortijdig te stoppen (te verkorten naar 14wkn bijvoorbeeld), te herstellen en dan een volgend plan te bedenken (lijkt mij uitermate suf).

Alle reacties worden logischerwijs gewaardeerd!!
Proviron (mesterolone) en Tamoxifen zijn niet het zelfde en verschillen nogal van werking!
 
My bad... Mesterolone bedoel ik inderdaad... Tamoxifen = Nolvadex
 
Back
Naar boven