MuscleMeat

vragen over beginnersschema.

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
hallo,

Ik ben Niels en ik ben 16 jaar. Ik heb al een tijdje een account , maar nog niets gepost.
Bedankt voor alle informatie die op het forum staat. Dit heeft me veel wijzer gemaakt over voeding en trainingsschema's/oefeningen.

Ik trainde al +/- 3 maanden thuis calisthenics. Dus oefeningen als push ups, pull ups( verschillende grepen), dips, buikspieren, pistol Squats, calf raises, lunges etc.

In deze periode heb ik me veel ingelezen over voeding . Eerst probeerde ik gezonder te eten en at ik best weinig. Hierdoor ben ik best wat afgevallen. Dit was niet mijn bedoeling en ben daar best van geschrokken. Toen ben ik mijn onderhoud uit gaan reken en kwam ik uit op 2668 cal( activiteiten factor 1,725 omdat ik 8km heen en 8 km terug moet fietsen naar school).
Ik ben toen weer meer gaan eten en ben toen weer een kilo aangekomen

Dit is wat ik nu eet:

maaltijd 1:
-3 bruine boterhammen met kipfilet/botehammenworst.
-glas yokidrink.

maaltijd 2+3:
-4 bruine boterhammen met kipfilet/ boterhammeworst.
-een banaan
- appelsap

maaltijd 4:
- 2 bruine boterhammen met pindakaas
- appel

maaltijd 5:
- avondeten. Vaak is dit groenten met aardappelen en vlees(vaak kip), of Nasi met kip.
(ik probeer hier veel te eten)

tussendoor: noten zoals pinda's of een koekje.

maaltijd 6:
-0,5 l volle yoghurt met een beetje suiker en tova.

Dan kom ik op ongeveer: 3000 cal 120 gr eiwit 110 gr vet en 392 kh (berekent met fatsecret app)

Nu ben ik vorige week begonnen bij mijn gym in de buurt. Hier wordt ik elke week gewogen.
Mijn doel is spiermassa opbouwen.

IK heb hier ook een trainingschema gekregen en 2x wezen trainen met dit schema met begleiding. Dit is het schema:



Dit schema moet ik 8-10 weken aanhouden en mag dan pas beginnen met losse gewichten. Er werd me verteld om eerst de pezen te versterken. Ik ga nu 3 keer per week en moet de laatste dag alle spiergroepen nog een keer pakken

Is dit schema goed om mee te beginnen? of kan ik beter iets van rippetoe/ fb gaan doen?

In ieder geval alvast bedankt.

trainingsschema.jpg


schema.jpg
 
Je vet is wel erg veel! Ik denk dat ik beetje dezelfde lichaamsbouw heb als jij hebt. Ik weeg nu 57,5 en ben 1.75.

Je moet aanhouden 2-2,5 g eiwit per kilo lichaamsgewicht
1 gram vet per kilo lichaamsgewicht
De rest opvullen met koolhydraten schat dat het bij jou ong 350 is i guess

Mijn mening is qua programma starting strenght, rippetoe of fullbody ligt er aan ook hoevaak je per week gaat trainen ;)
 
Je kan idd het beste fb gaan doen, dit schema gaat helemaal nergens over
Probeer ook oefeningen als deadlift, squat en pull ups mee te pakken, dan pak je gelijk meerdere spiergroepen tegelijk
 
Hallo,

Mijn vetten zijn idd wat hoog. Hier ga ik nog even naar kijken.
Als schema zou ik starting strenght willen gaan doen. Alleen zit ik met een probleem. De enigste begeleider had mij namenlijk dat machine schema gegeven, maar ik zou wel nog wat hulp willen bij het correct uitvoeren van squat, deadlift, benchpress etc.

Gr Niels
 
Alle oefeningen kan je of op internet zoeken of gwn aan je sportschool vragen als je deadlift Wilt oefenen dan kan je het best mark rippetoe kijken op Youtube. Maar ik zou gwn fullbody of iets anders voor beginners doen. En de oefeningen die je niet weet gwb vragen. Btw squat kan je oefenen bij een stoel of een laag bed dan ga je met je schenen tegen de bedrand staan en dan langzaam gaan zitten en dan mogen je knieën niet voorbij je tenen komen. En als je dat kan dab kan je t zonder bed of iets anders. Maar t beste is om t gwn aan je begeleider te vragen hoe ze moeten ;)
 
Bedank voor de reactie.
Ik ga komende week naar mijn begeleider toe. Dan ga ik even hulp vragen voor de goede uitvoering van de oefeningen. Heb ook al op youtube gekeken.
 
Wat een k*tschema zeg... :roflol:

Goed dat je zelf wel tegen je begeleiders gaat zeggen dat er iets moet veranderen, zullen ze wel niet blij mee zijn :D
 
Back
Naar boven