AndroidHealthClinic

Vragen over cutten

Bezoekers in dit topic

Strijdend

Cool Novice
Lid geworden
10 apr 2018
Berichten
64
Waardering
8
Lengte
1m91
Massa
86kg
Vetpercentage
16%
Eens in de zoveel tijd plaats ik een topic als ik een vraag heb waar ik zo 1,2,3 het antwoord niet op weet en wel wat ervaringen van jullie voor kan gebruiken.

Ik train nu ong 1 jaar en 3 maanden en ben hierin van ongeveer 67kg naar nu 86kg gegaan (Ben 1.91m). Daar hoort natuurlijk ook vet bij. Me vetpercentage weet ik niet maar het zal denk ik zo rond de 16/18% liggen. Maar ik kan ook compleet mis zitten.

Ik vind mezelf nog niet te vet en heb er ook nog geen moeite mee dus wat dat betreft wil ik zeker nog doorbulken. Daarnaast zijn mijn krachtstats nog zeer matig en die wil ik ook nog opkrikken juist nu ze na wat kilo'tjes extra bulken beginnen op te krikken. Dus ook daarom wil ik eigenlijk nog doorbulken.

Maar waar ik wel meezit is dat ik bang ben dat als ik nog teveel doorbulk ik ook lang moet cutten. En wat ik echt heel erg merk is dat zodra ik stil sta in gewicht ik ook stil sta in gewicht. Ik hoef niet gaan te proberen om een PR op bijv. bankdruk te halen terwijl ik op hetzelfde gewicht blijf want dat haal ik dan toch nooit.

Hierdoor weet ik zeker dat als ik ga cutten ik 1. zeker weten niet kracht ga gainen ook al ben ik nog beginner. 2. Waarschijnlijk aardig wat kracht verliezen wat ik ook niet wil.

Dus ik ben bang dat als ik lang doorbulk ik ook een lange cut moet doen van 3+ maanden waarin ik heel veel kracht ga verliezen.

Wat raden jullie eraan? Denk ik verkeerd?
 
Denk dat menen hier beter advies kunnen geven op basis van een foto.
 
Zoals marina1975 al zegt is een foto handiger.
Wat je iig wel zou kunnen doen is bulken gevolgd door een minicut en vervolgens weer verder te bulken. Zo stijgt je vp niet te hard en hoef je ook niet een lange cut uit te voeren die invloed heeft op je kracht
 
Back
Naar boven