XXL Nutrition

Vragen over dieet

Bezoekers in dit topic

Ha!
Na veel plannen vanochtend begonnen.
Ha! Moet lachen van mijzelf. Enorm teruggevallen na een week toen. Alle take outs in de stad geprobeerd.

Afgelopen maandag 11 juni toch begonnen.
1500 kcal. Lager is ongezond lijkt me.
Kan niet geloven dat ik dit al 6 dagen volhou.
Toch ben ik bang dat ik dit verkeerd aanpak.
Ik sport niet op dit moment, wil ik doen als ik meer energie heb.

Ik hoor graag jullie feedback. Ik crave naar een pizza en chips.

image.jpg
 
Ik weet je onderhoud niet maar 1500 is enorm weinig voor iedereen. Je kan nergens meer naartoe daaruit. Mijn suggestie is wat hoger gaan, cardio toevoegen. + je kan jezelf bv belonen met een zakje chips of een pizza op legday 1 keer in de week. Mentaal veel beter
 
Ik weet je onderhoud niet maar 1500 is enorm weinig voor iedereen. Je kan nergens meer naartoe daaruit. Mijn suggestie is wat hoger gaan, cardio toevoegen. + je kan jezelf bv belonen met een zakje chips of een pizza op legday 1 keer in de week. Mentaal veel beter

Heb weinig geduld. En na 6 dagen vind ik dit nog steeds makkelijker vol te houden.

IMG_1805.PNG
 
Als je al problemen hebt met depressie / overgewicht etc dan is het zaak juist in je comfortzone te blijven. Je kunt vanuit doe situatie ook met een schuin oog naar je macro's en kcal kijken.

Die bodybuilderige voedingspatronen (rijst/kip/noten/havermout/supplementen) zijn echt niet voor iedereen en werken vaak averechts op de lange termijn. In zoverre, als je op termijn op een gezond gewicht wilt blijven dan zul je bepaalde patronen moeten veranderen binnen je comfortzone. Afvallen is niet lastig, das gewoon minder eten en meer verbruiken.

Je vetpercentage verlagen en dat zo houden, zonder het idee te hebben dat je levenslang aan een schema/dieet vastzit, is een heel ander verhaal. Je bent hier een beetje in het land van de voedings-autisten (no pun intended) terecht gekomen. Dat is voor sommige mensen totaal geen probleem, ik ben er echter niet zo zeker van dat jij hierbij hoort.

Ha! Moet lachen van mijzelf. Enorm teruggevallen na een week toen. Alle take outs in de stad geprobeerd.

Afgelopen maandag 11 juni toch begonnen.
1500 kcal. Lager is ongezond lijkt me.
Kan niet geloven dat ik dit al 6 dagen volhou.
Toch ben ik bang dat ik dit verkeerd aanpak.
Ik sport niet op dit moment, wil ik doen als ik meer energie heb.

Ik hoor graag jullie feedback. Ik crave naar een pizza en chips.

Je ziet dat hier eigenlijk al gebeuren... Je vliegt links de bocht uit en corrigeert dit door het stuur volledig naar rechts te gooien. Zoek naar een balans over een langere periode en heb geduld.

Gooi de gedachte dat het volgende week/maand/jaar een x-percentage beter moet zijn voorlopig even uit het raam tot je wat beter hiermee om leert gaan. Gaat je op de lange duur héél veel tijd, moeite en frustratie besparen.
 
Als je al problemen hebt met depressie / overgewicht etc dan is het zaak juist in je comfortzone te blijven. Je kunt vanuit doe situatie ook met een schuin oog naar je macro's en kcal kijken.

Die bodybuilderige voedingspatronen (rijst/kip/noten/havermout/supplementen) zijn echt niet voor iedereen en werken vaak averechts op de lange termijn. In zoverre, als je op termijn op een gezond gewicht wilt blijven dan zul je bepaalde patronen moeten veranderen binnen je comfortzone. Afvallen is niet lastig, das gewoon minder eten en meer verbruiken.

Je vetpercentage verlagen en dat zo houden, zonder het idee te hebben dat je levenslang aan een schema/dieet vastzit, is een heel ander verhaal. Je bent hier een beetje in het land van de voedings-autisten (no pun intended) terecht gekomen. Dat is voor sommige mensen totaal geen probleem, ik ben er echter niet zo zeker van dat jij hierbij hoort.
Mijn doel is om mijn vetpercentage te verlagen komende maanden. Ik wil in de nabije toekomst fitness erbij pakken. Droom is 15%bf. En daarna kijk ik verder. Wil eerst paar kilo eraf om beter in mijn vel te zitten
 
Mijn doel is om mijn vetpercentage te verlagen komende maanden. Ik wil in de nabije toekomst fitness erbij pakken. Droom is 15%bf. En daarna kijk ik verder. Wil eerst paar kilo eraf om beter in mijn vel te zitten
Zelf weten, ik heb je mijn 2 cents gegeven. Vrijwel iedereen "wil eerst even *vul doel in* ". En iedereen denkt dat hij het gaandeweg onder controle krijgt en de uitzondering op statistiek is.

Ik zie redelijk wat red flags langskomen in je posts. Ik wil je niet ontmoedigen, maar als je over 2 jaar terug bent met hetzelfde verhaal -het ging goed, maar toen *reden waarom het niet meer goed ging*- en je begint weer van voor af aan.... Hate to say I told you so.
 
Laatst bewerkt:
Zelf weten, ik heb je mijn 2 cents gegeven. Vrijwel iedereen "wil eerst even *vul doel in* ". En iedereen denkt dat hij het gaandeweg onder controle krijgt en de uitzondering op statistiek is.

Ik zie redelijk wat red flags langskomen in je posts. Ik wil je niet ontmoedigen, maar als je over 2 jaar terug bent met hetzelfde verhaal -het ging goed, maar toen *reden waarom het niet meer goed ging*- en je begint weer van voor af aan.... Hate to say I told you so.
Zelf weten, ik heb je mijn 2 cents gegeven. Vrijwel iedereen "wil eerst even *vul doel in* ". En iedereen denkt dat hij het gaandeweg onder controle krijgt en de uitzondering op statistiek is.

Ik zie redelijk wat red flags langskomen in je posts. Ik wil je niet ontmoedigen, maar als je over 2 jaar terug bent met hetzelfde verhaal -het ging goed, maar toen *reden waarom het niet meer goed ging*- en je begint weer van voor af aan.... Hate to say I told you so.

Dus je adviseert me om richting de 1800 te gaan, zodat ik dit makkelijker vol hou?
 
Dus je adviseert me om richting de 1800 te gaan, zodat ik dit makkelijker vol hou?
Ik adviseer je om aan patronen te gaan werken die je op de lange termijn behoeden voor dit soort gevallen (niet sporten, eetbuien, met regelmaat bepaalde producten eten of juist niet eten). Ik adviseer je dus ook om dit kcal / macro verhaal voorlopig even in de koelkast te zetten en er pas mee te beginnen als je de rest op orde hebt. Soms maakt een dergelijke aanpak het namelijk alleen maar erger.

Een stom voorbeeld is met regelmaat sporten. Het is al heel wat als je dat geregeld krijgt. Interesseert me niet eens wat je doet. Voor je lichaamscompositie bij voorkeur weerstandstraining, maar op zich is alles prima. Alleen dat gaat al genoeg '"stress" opleveren. Het feit dat je nog niet begonnen bent daarmee is een teken aan de wand dat dit een realistische horde is waar je overheen moet. Begin daarmee.

Wat je nu eigenlijk wilt doen is een fietstocht naar Peking plannen, alleen in plaatst van eerst voor een goede fiets te zorgen ben je bezig met allerlei randzaken die veel minder van belang zijn en pas later aan de orde komen.
 
Oei oei oei, ik lees nu je update. Zoals hierboven aangegeven zie ik dat het niet helemaal lekker gaat, wel goed dat je bent begonnen. Wat ik alleen niet begrijp, als iedereen tegen je zegt, ga er 500 kcal onder zitten om dan rond de 1450 kcal te komen (zie schema). Zelfs de gemiddelde dame eet meer. Dat is echt vragen om problemen, lees terugval en enorme honger naar lekkere dingen. Dat ga je in geen geval volhouden en dat is ook de reden dat je je zo zwak voelt. Het moet uiteindelijk toch uit jezelf komen en dat werkt alleen met een normale levensstijl in balans. Probeer er geen sprint van te maken want de kans dat je dan nog dikker wordt (alle take aways pakken en junkfood eten om je slechte gevoel weg te eten) en meer psychische klachten wordt daardoor alleen maar groter. Je doel om richting 15% te gaan, zal zeker nog wel een jaar duren vermoed ik zo (als het niet langer is). Je kan het proces alleen versnellen door gezond te blijven eten en te gaan sporten (iedereen hamert erop omdat het zo belangrijk is voor positieve energie, gedachte en een fit lichaam). Als sporten niet lukt, ga er dan met iemand over praten om over die drempel heen te komen.
 
Oei oei oei, ik lees nu je update. Zoals hierboven aangegeven zie ik dat het niet helemaal lekker gaat, wel goed dat je bent begonnen. Wat ik alleen niet begrijp, als iedereen tegen je zegt, ga er 500 kcal onder zitten om dan rond de 1450 kcal te komen (zie schema). Zelfs de gemiddelde dame eet meer. Dat is echt vragen om problemen, lees terugval en enorme honger naar lekkere dingen. Dat ga je in geen geval volhouden en dat is ook de reden dat je je zo zwak voelt. Het moet uiteindelijk toch uit jezelf komen en dat werkt alleen met een normale levensstijl in balans. Probeer er geen sprint van te maken want de kans dat je dan nog dikker wordt (alle take aways pakken en junkfood eten om je slechte gevoel weg te eten) en meer psychische klachten wordt daardoor alleen maar groter. Je doel om richting 15% te gaan, zal zeker nog wel een jaar duren vermoed ik zo (als het niet langer is). Je kan het proces alleen versnellen door gezond te blijven eten en te gaan sporten (iedereen hamert erop omdat het zo belangrijk is voor positieve energie, gedachte en een fit lichaam). Als sporten niet lukt, ga er dan met iemand over praten om over die drempel heen te komen.

Dieet naar de 1800 gezet. Ben blij met de soms ook nodige harde woorden.
Ook f*ck deze eiwit dingen.
Ik ga gewoon normaal eten en niet snoepen.
Maakt alles even wat makkelijker.
 
Ik mis vooral bij je hoofdmaaltijd iets van pasta, aardappelen en/of rijst.

Je zult in het begin misschien denken, het gaat voor je gevoel langzamer. Maar je zult zien op lange termijn, houdt je het makkelijk vol en ga je met 2 kilo per maand naar beneden. Met wat lopen erbij (maak het rondje iets groter en zoek ook wat natuur/leuke route op) kan je of iets meer gaan eten of val je toch nog iets sneller af.

Als je nu 6 dagen hebt vol gehouden, beloon je zelf dan ook is met wat lekkers (1 maaltijd of chips etc.). Je houdt dan de dag gewoon normaal zoals die is maar je vervangt één maaltijd door iets wat je lekker vindt. Je zult zien dat het dan ook makkelijker wordt. Als je een keer een slechte dag hebt of vermoed dat je gaat terugvallen omdat je zoveel honger hebt, geef gewoon een seintje hier! En denk vooral, één slechte dag, jammer maar de wereld vergaat niet. Volgende dag gewoon weer oppakken.
 
IMG_1977.JPG
Vandaag begonnen,
Nieuwe ronde, Nieuwe kansen.
Dingen veranderd sinds mijn vorige schema. Meer echt voedsel ipv shakes.
Feedback is welkom.
Zie hieronder schema (als je het kan lezen)
+ proteïne bar wil ik nog ergens tussen proppen, om eiwit en kcal omhoog te krijgen.

Bodybuilding.com raadt mij aan:

CARBS: 168 G PER DAY.
PROTEIN: 168 G PER DAY.
FATS: 37 G PER DAY.
 
Oh wauw, ik spreek mijzelf tegen in andere reacties.
 
Bekijk bijlage 377834 Vandaag begonnen,
Nieuwe ronde, Nieuwe kansen.
Dingen veranderd sinds mijn vorige schema. Meer echt voedsel ipv shakes.
Feedback is welkom.
Zie hieronder schema (als je het kan lezen)
+ proteïne bar wil ik nog ergens tussen proppen, om eiwit en kcal omhoog te krijgen.

Bodybuilding.com raadt mij aan:

CARBS: 168 G PER DAY.
PROTEIN: 168 G PER DAY.
FATS: 37 G PER DAY.

Oh in plaats van de extra proteïne bar kan ik beter 20 gram vetten erbij doen.
 
1500 kcal?? das een crash dieet....
23 gram vet? Hoe wil jij je hormonen om zeep helpen?

op 83 kg heb je genoeg aan 160-170 gr eiwitten. Dus ik zou zeker je vetten opschroeven.
Over het algemeen wordt 1 gr vet per kg lichaamsgewicht aangeraden. 0,8 gram kan ook. Maar zo weinig als dit is echt niet gezond meer.
Al denk ik dat met jouw stats 1500 kcal ook niet bepaald gezond is....
 
1500 kcal?? das een crash dieet....
23 gram vet? Hoe wil jij je hormonen om zeep helpen?

op 83 kg heb je genoeg aan 160-170 gr eiwitten. Dus ik zou zeker je vetten opschroeven.
Over het algemeen wordt 1 gr vet per kg lichaamsgewicht aangeraden. 0,8 gram kan ook. Maar zo weinig als dit is echt niet gezond meer.
Al denk ik dat met jouw stats 1500 kcal ook niet bepaald gezond is....

Ik weeg inmiddels 90. Genoten van het leven.
Er moet Idd nog vet bij van olie en iets anders. Om zo tot de 1800 kcal te komen.
Schema is nog niet af.
30 gram vet wil ik er nog aan toevoegen
 
Olie door je shake of pindakaas ergens bij.
Handje noten bij je kwark in de avond.
Eitjes
Vette vis een keertje
genoeg keuzes om lekkere vetten toe te voegen.
 
Sowieso olijfolie bij het koken.
Olie door shake geprobeerd, erg vies.
Verder krijg ik vis niet weg en heb ik nog geen lekkere noten gevonden.
Eventueel voeg ik kaas toe aan gerechten.
En moet even kijken als volle kwark beter is.
 
Back
Naar boven