Fitness Seller

vragen over groeien en vetverliezen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Andries88

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 nov 2006
Berichten
321
Waardering
0
Ik heb een vraag wat betreft het bulken.

Ik ben nu bezig met een "bulk" en ik eet zo'n beetje alles wat gezond en ongezond is.
mijn bouw is ecto en heb altijd moeite om wat vet aan te zetten dus ben ik meestal blij dat er wat kilotjes bijkomen. de reden waarom ik zo ongezond eet is omdat ik las dat als je wat vet hebt je ook wat makkelijker spiermassa aanmaakt.
gelukkig ben ik goed in gewicht toegenomen (in 7maanden van 62 naar 71)

toch heb ik nu zoveel vet rond mn buik dat ik bijna mn abs niet meer zie.

mijn 1e vraag is, wat kan ik beter doen om goed te groeien en mijn vet te verliezen voor de zomer:
1. nu (winter) veel (ongezond) vreten, geen cardio en veel krachttraining doen en in het voorjaar gezond gaan eten en veel cardio erbij doen.
2. gezond eten en het hele jaar door cardio erbij doen. (ik snap dat dit beter is maar ik wil wel goed doorblijven groeien en ik weet niet of dat werkt als ik heel droog ben)

2e vraag: ik heb nu wat vet op mijn buik. als ik nu supergezond ga eten gaat dit buikje dan weg zonder dat ik aan cardio doe maar alleen aan krachttraining?

ik hoop dat de vragen niet al te vaag zijn.

alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
het gezond eten of ongezond eten slaat nergens op om vet te verliezen je moet gewoon met je eten onder je onderhoud gaan zitten.
 
ja maar ik zeg net dat ik wel door wil blijven groeien en als ik onder mn "onderhoud" ga zitten eten groei ik niet meer zo.
 
Van het hevige bulken en dan cutten ben ik zelf geen fan. Ik zie er het nut echt niet van in. Ik zou voor het 2e gaan! Zo kun je nog goed groeien zonder vet te worden.

op je 2e vraag is het antwoord helaas nee, tenzij je onder je onderhoud gaat eten. Cardio is nodig om vet te verbranden!

Ook: met ongezond eten kom je veel te veel vet bij. Beter neem je gezond eten binnen, maar dan sterk boven je onderhoud.
 
maar is het dan mogelijk om het hele jaar in vorm te blijven en toch te groeien?
 
Natuurlijk is het mogelijk om een heel jaar rond fit te staan en toch te groeien.
Nu moet ik wel zeggen dat in de winter een beetje vet geen kwaad kan, maar je moet er gewoon niet in overdrijven (vind ik).
 
gezond of ongezond maakt geen reet uit.

kcal is kcal voor je lichaam.
zit wel en kleine maar aan.

train je wel maar eet je geen eiwit zul je meer vet en geen spier krijgen natuurlijk, maar neem aan dat je ook aan je eiwit behoefte voldoet dus dan maakt het niks uit of je je kcal nu uit volkoren brood of uit junk haalt.

het heeft natuurlijk geen zin om superveel te eten. er is een punt dat alles dat je meer eet meer vet betekent.
maar het hele jaar door op je voeding letten is ook niet altijd alles. ik zou zeggen maak basisrichtlijnen voor een goed voedingsschema. bv 3000kcal over 6 maaltijden verdeeld met goeie bronnen van eiwit, essentiele vetzuren, en bronnen van goeie vitamines,mineralen en spoorelementen zoals brood,fruit,aardappelen,groente etc.

neem er verder gewoon bij wat je lekker vind. word je te snel vet dan minder je iets.

neem voor een basisschema maar even een kijkje in:http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/voeding-voor-beginners-87954/
 
Back
Naar boven