XXL Nutrition

vragen over hcg en tren.

Bezoekers in dit topic

biertje92

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
870
Waardering
61
Lengte
1m65
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hallo, in november wil ik mijn 2e kuur beginnen maar ik heb wat vragen over hcg en tren wat wellicht nog de keuze voor mijn stacks kan veranderen. Ik heb hier al eerder een topic over geopend wat ik niet wilde bumpen, en ik heb nieuwe kennis opgedaan, ingelezen en dus nieuwe vragen.

Mijn eerste kuur was een testootje, 500mg p/w (250mg elke maandag en donderdag)
week 1-12 dat
week 13-14 niks
week 15-18 nolva 20mg ed

Nu snap ik dat test-e zorgt voor vocht vast houden, en nu weet ik dat tren dat niet doet. betekent dit dat tren vocht afdrijvend werkt? in de zin van; 500test + 200tren, vermindert dit het vocht vasthouden? (buiten de voeding om die daar ook invloed op heeft)
Het eerste idee was trouwens 250test + 400tren e/w. Maar mijn gevoel zegt dat 400tren te zwaar is.

Volgende puntje:
ik las over hcg dit:
info over HCG

1. bij apotheek dat bacterieel water halen.
2. Zuig hier 2 ml uit en gooi de rest weg
3. 1ml mengen in vial van tabletje
4. goedje opzuigen in de grotere vial laten lopen ( langzaam spuiten)
5. nu heb je dus 5000iu op 2ml = 0.1ml zetten per x voor 250iu (20 injects)
*250 iu 2xpw om beschadiging van de leydig cellen te voorkomen*
6. Eenmaal alles klaar kan je het in de diepvries bewaren, dag van te voren in de koelkast leggen
7. kan subcutaan in de buik gezet worden
8.

Feitjes,
- HCG breek in normaal water binnen 24 uur af
- In bac water overleefd het 3 weken in de koelkast
- Bij invriezen hoef je het maar 1x klaar te maken en blijft het lang genoeg goed in de diepvries. De structuur blijft met hcg wel bewaard in tegenstelling tot HGH

Als ik 5000iu in 2ml bacterieel water doe, heb ik 20 injects van 0.1ml. genoeg voor 10 weken(bij 250iu 2xp/w), maar het overleeft maar 10 weken in de koelkast?

en als ik 14 weken wil, gewoon opnieuw een vial mixen met 2ml steriel water in week 11?

Ik snap niet goed het gebruik van Hcg en mijn dealer raad het niet aan om het uberhaupt te gebruiken, maar dat lijkt mij dus wel verstandig.

plan, wat wellicht nog wordt aangepast:
1-10 tren e 200mg (100mg 2x p/w)
1-12 test e 500mg (250mg 2x p/w)
1-4 winstrol 50mg elke dag
1-14 hcg 500iu (250iu 2x p/w)
14-18 nolvadex 20mg ed (5 weken totaal)

---------- Toegevoegd om 20:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:10 ----------

het hcg verhaal is me duidelijk gevonden, http://forum.dutchbodybuilding.com/aas/#Uitleg4
ik keek hier overheen.
toch graag duidelijkheid over de tren icm test betreft vocht
 
Tren werkt zeker niet vochtafdrijvend, zijn genoeg mensen die er zelfs vocht van vasthouden als ze het hoog genoeg doseren. Ik zou de Tren/test doseringen omwisselen dus Tren 400 Test 250
 
Risico met hoger tren dan test is wel dat je sneller libido problemen kan ondervinden..
Daarnaast zou ik niet gaan voor winstrol naast tren omdat het qua sides bieden backpumps/spierkrampen kan veroorzaken.
Mocht je daar last van hebben met zulke middelen (ik wel) dan is 2 middelen tegelijk echt een hel.
 
Tren werkt zeker niet vochtafdrijvend, zijn genoeg mensen die er zelfs vocht van vasthouden als ze het hoog genoeg doseren. Ik zou de Tren/test doseringen omwisselen dus Tren 400 Test 250

vanwaar dan de 'droge look' van tren gebruikers?

& kan je onderbouwen waarom lowtest en high tren?
Een 500mg test only werkt prima voor vele, en tren is een zwaar anabool. dus het lijkt mij wellicht wat safer om die lager te houden. Ik heb daar alleen geen ervaring mee verder, dus ik ben benieuwd wat de reden is.
 
Die houden dan vocht vast door de hoge testo. Niet door de tren.
 
Waarom raadt je dealer het af hcg te gebruiken?
 
Waarom raadt je dealer het af hcg te gebruiken?

dealer ziet hcg als oestrogeen en dus vrouwelijk hormoon, maar ik weet beter dan dat en gebruik wel hcg. Als hij het niet levert haal ik het wel elders vandaan.
 
Hcg kan wel oestrogeen verhogen maar niet dusdanig dat je er met een goede dosis test/tren last van gaat krijgen en gezien je dan geen atrofie van de testikels krijgt zal je herstel een stuk vlotter verlopen wanneer je off gaat.

Zou wel een aantal dagen (3-4) voor je pct begint geen hcg meer nemen omdat je dan zsm je oestrogeen wilt verlagen en hcg dit belemmerd.
 
Hcg kan wel oestrogeen verhogen maar niet dusdanig dat je er met een goede dosis test/tren last van gaat krijgen en gezien je dan geen atrofie van de testikels krijgt zal je herstel een stuk vlotter verlopen wanneer je off gaat.

Zou wel een aantal dagen (3-4) voor je pct begint geen hcg meer nemen omdat je dan zsm je oestrogeen wilt verlagen en hcg dit belemmerd.

1-5 Winstrol 50mg ED
1-10 tren-e 400mg EW (2x 200mg/week)
1-12 Test-e 250mg EW (2x 125mg/week)
1-14 hCG 2x 500iu EW
14-18 Nolva 20mg ED

Ook als ik in week 14 al beginmet nolva?
In dit plan overlappen hcg en nolva 1 week, omdat ik 1 week eerder (5 weken totaal) nolva wil gebruiken?

opties:
1 week laten overlappen,
1 week korter hCG,
1 week later Nolva starten,

Better safe than sorry
 
Nolva en hcg niet overlappen zoals ik al eerder zei, minimaal 3-4 dagen voor je eerste nolva stoppen met hcg.
 

Hcg kan wel oestrogeen verhogen maar niet dusdanig dat je er met een goede dosis test/tren last van gaat krijgen en gezien je dan geen atrofie van de testikels krijgt zal je herstel een stuk vlotter verlopen wanneer je off gaat.

Zou wel een aantal dagen (3-4) voor je pct begint geen hcg meer nemen omdat je dan zsm je oestrogeen wilt verlagen en hcg dit belemmerd.
 
Galen, jij raad toch aan om hcg te gebruiken t/m de eerste week nakuur. Dus 1 week hcg naast nolva/clomid daarna op nolva/clomid alleen.
 
Galen, jij raad toch aan om hcg te gebruiken t/m de eerste week nakuur. Dus 1 week hcg naast nolva/clomid daarna op nolva/clomid alleen.
Jep.
 
Kan je dat uitleggen? Ik dacht namelijk altijd dat je hcg TOT je nakuur deed, dus niet hcg en clomid/nolva 1 week samen.
Vooral twee redenen:
1) Wanneer je begint met je nakuur is er vaak nog een dergelijke hoeveelheid AAS aanwezig dat het je HPGA onderdrukt.
2) Een SERM werkt niet direct op 'volle kracht', het moet eerst wat accumuleren en zeker door punt 1 duurt het even voordat je LH & FSH effectief echt goed stijgen.
 
Vooral twee redenen:
1) Wanneer je begint met je nakuur is er vaak nog een dergelijke hoeveelheid AAS aanwezig dat het je HPGA onderdrukt.
2) Een SERM werkt niet direct op 'volle kracht', het moet eerst wat accumuleren en zeker door punt 1 duurt het even voordat je LH & FSH effectief echt goed stijgen.

top bedankt voor je toelichting , klinkt ook wel logish als ik het zo hoor.
 
Risico met hoger tren dan test is wel dat je sneller libido problemen kan ondervinden..
Daarnaast zou ik niet gaan voor winstrol naast tren omdat het qua sides bieden backpumps/spierkrampen kan veroorzaken.
Mocht je daar last van hebben met zulke middelen (ik wel) dan is 2 middelen tegelijk echt een hel.

Heb anders aan 62.5mg test genoeg bij 6/700 tren.. al zal dit op verschillen
 
Back
Naar boven