MuscleMeat

Vragen over water (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Drink jij wel genoeg?
bucket.png
 
Kan ik 80% van het gewicht van een komkommer meetellen als water?

Of als komkommer?
 
Kan ik 80% van het gewicht van een komkommer meetellen als water?

Of als komkommer?
Als de komkommer erg waterig is kan je hem voor 60% tellen als water. Het blijft immers een komkommer, dus die andere 40% reken je gewoon als komkommer.

:thumbup:
 
Correct. Rectaal schijn je de meeste voedingsstoffen op te nemen. Vrij logisch ook als je bedenkt dat de komkommer dan de korte afstand hoeft at te leggen tot je darmflore (microbiotica).
Ah dan deed ik het dus toch goed. Maar moet ik dan wel of niet water meetellen?
 
Ah dan deed ik het dus toch goed. Maar moet ik dan wel of niet water meetellen?
Na afloop leg je de komkommer op een keukenweegschaal om te bepalen welk percentage van de komkommer daadwerkelijk opgenomen is. Net zoals je niet alle olijfolie telt omdat er een gedeelte in de pan achterblijft.
 
Na afloop leg je de komkommer op een keukenweegschaal om te bepalen welk percentage van de komkommer daadwerkelijk opgenomen is. Net zoals je niet alle olijfolie telt omdat er een gedeelte in de pan achterblijft.
Thanks, dit heeft mij echt veel geholpen.
Goed topic.
 
Kan ik 80% van het gewicht van een komkommer meetellen als water?

Of als komkommer?
Stel, een marktkoopman gaat met 100 kg komkommers naar de markt, de komkommers bevatten 1% vaste stof.

Na de hele dag in de zon te hebben gelegen heeft de marktkoopman geen enkele komkommer verkocht maar is het vaste stof aandeel van 1 naar 2% gestegen. Hoeveel kilogram water is verdampt?
 
Stel, een marktkoopman gaat met 100 kg komkommers naar de markt, de komkommers bevatten 1% vaste stof.

Na de hele dag in de zon te hebben gelegen heeft de marktkoopman geen enkele komkommer verkocht maar is het vaste stof aandeel van 1 naar 2% gestegen. Hoeveel kilogram komkommers is er over?
Je antwoord zou 50kg kunnen zijn. Maar het kan ook ongeveer 101kg zijn als de komkommers gegroeid zijn dmv rijping in de zon. Of als men op elke komkommer is gaan zitten en er wat residu op de komkommer achterblijft.

Maar de echte vraag natuurlijk is op hoeveel komkommers de man is gaan zitten en hoe hij dit moet noteren in mfp.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven