AndroidHealthClinic

Vragen testosteronwaarden

Bezoekers in dit topic

Pieter

Cool Novice
Lid geworden
6 feb 2019
Berichten
50
Waardering
16
Lengte
1m89
Massa
101kg
Hallo allemaal,

Heb een paar weken geleden bloed laten prikken voor een bloedwaardentest bij een extern bedrijf.
Een heel uitgebreid onderzoek waar o.a. ook werd gekeken naar hormonen. Heb zelf al lang het idee dat mijn testosteronwaarden niet zo top zijn dus vond het wel belangrijk om dit uit te sluiten.
Uitslag: testosteron 16.7 nmol/l
In principe is dit niet te laag maar gemiddeld toch? (volgens referentiewaarden) Maar is dit niet te weinig voor een man van 23?
Op het moment van prikken slikte ik maca, ashwagandha en zink, supplementen die invloed hebben op je testosteronwaarden dus wellicht dat deze het nog een stukje hebben opgekrikt. Maar wat zou mijn testosteronwaarden dan zijn als ik dat niet zou slikken?…

Ik weet niet goed wat ik moet doen, aan de bel trekken bij de dokter aangezien ik wel wat klachten heb zoals: weinig motivatie, niet lekker in mijn vel zitten, slechte concentratie & geheugen, moeite met erectie (behouden), en nog wat andere dingen.
Of ligt dat aan iets anders en is 16.7 nmol/l prima voor mijn leeftijd.

Voor de zekerheid voeg ik de uitslag toe, dan kunnen jullie meekijken of er nog iets geks te zien is aangezien anderen misschien meer verstand hebben dan ik daarover.

Hoor het graag!
260C2FA5-6492-4166-B79B-9A3BC783738A.jpeg
 
Pieter, er staat veel info in de sectie
 
Gefeliciteerd, er is hormonaal gezien niets aan de hand.
 
Je klachten liggen in elk geval niet aan je testosteronwaarde.
 
Back
Naar boven