AndroidHealthClinic

Vragen trainingsschema

Bezoekers in dit topic

nickhguitar

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 sep 2010
Berichten
41
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
93kg
Vetpercentage
18%
Hallo!

Ik ben thuis begonnen met het aanschaffen van een aantal producten zodat ik hier kan gaan trainen. (trainen in de gym vind ik niet echt ideaal ivm tijd en andere hobbys)

Graag zou ik van jullie tips ontvangen voor een trainingsschema, deze wil ik zelf in elkaar gaan zetten (en hier posten), maar eerst heb ik nog wat vragen:
  1. Is het een goed idee om 4 dagen te trainen en dan bijvoorbeeld A: Biceps borst en B: Triceps rug. En dan maandag a, dinsdag b, donderdag a en vrijdag b? Is dit een goede structuur om een training op te bouwen?
  2. Ik las ergens wat over supersets en HIT. Nou worden superset voor mij al lastiger omdat ik gewoon beperkte middelen heb thuis, maar het principe van HIT kan ik toch wel gebruiken? Gewoon door 1 setje te doen, en dan 8/12 herhaling (5 seconden heen 3 seconden terug? Hoe denken jullie hierover?)
  3. Het enige wat ik thuis niet voor elkaar kan krijgen is een plek om op te trekken. Zijn hier nog alternatieven voor? of iets wat in de buurt komt?
  4. Wat is een goede indeling voor oefeningen? Welke spiergroepen kan je het beste samen pakken en welke moet je juist niet doen? Bi+Tri bijv. niet. Maar als je dan een superset doet juist weer wel.. Wie kan me hier wat over uitleggen?

Verder heb ik thuis gewichten, een barbell en een bankje ;) Moet genoeg zijn dacht ik zo.

Graag hoor ik wat reacties van jullie kant ! :)
Grt Nick
 
Benen? Schouders? FML?
 
Verder heb ik thuis gewichten, een barbell en een bankje Moet genoeg zijn dacht ik zo.


????????

Are you serious?
 
@ Hencer

Het is niet m'n bedoeling om super gespierd te worden ofzo. Ik doe hiernaast nog aan voetbal en hardlopen. Verder Kan ik lunges en Squats doen voor mijn benen toch? De schouders kan ik op diverse manieren met m'n dumbbells trainen toch?

@ Baseballer

Ja, nu ik het zelf zo lees denk ik ook wtf haha :P Maar nogmaals: het is niet m'n bedoeling om super gespierd te worden ofzo ;) Gewoon alles een beetje optrainen. Daar moet ik met een barbell, 2 dumbbells en een fitnessbankje toch een eind mee komen? Tenminste, daar kan ik voor bijna elke spiergroep wel iets verzinnen.

Tot slot: zou er wellicht iemand willen reageren op mijn 4 punten in m'n eerste post? Dan zal ik binnenkort eens kijken wat ik er van maak!

Grt Nick
 
1 nee
2 kan
3 trap
4 ligt aan jou. ik vind zelf borst-triceps, rug-biceps-traps, benen, shouders buik lekker. dit is dan een 4 daagse split. Jij kan beter een FB gaan doen. Hiermee ga je gewoon knallen op "de grote 3". Dit zijn benchpress, squat en deadlift. Met een FB doe je zo min mogelijk issolatie oefeningen en pak je zoveel mogelijk compound oefeningen. Een compound oefening is een oefening waarmee je meerdere spieren tegelijk pakt. Denk dus ook aan pull ups, dips.
 
1 nee
2 kan
3 trap
4 ligt aan jou. ik vind zelf borst-triceps, rug-biceps-traps, benen, shouders buik lekker. dit is dan een 4 daagse split. Jij kan beter een FB gaan doen. Hiermee ga je gewoon knallen op "de grote 3". Dit zijn benchpress, squat en deadlift. Met een FB doe je zo min mogelijk issolatie oefeningen en pak je zoveel mogelijk compound oefeningen. Een compound oefening is een oefening waarmee je meerdere spieren tegelijk pakt. Denk dus ook aan pull ups, dips.

Dus alleen die 3 oefeningen?.. Dan train ik toch bijv. m'n biceps al helemaal niet? Zou je verder nog punt 1 kunnen toelichten? Waarom zou je niet met zo'n structuur kunnen trainen? En raad je punt 2 aan? of kan ik beter gewoon beginnen met 3 setjes 8/12 herhalingen? En stel ik doe zo'n schema wat jij hierboven beschrijft (borst tri, rug bi traps, benen, schouders buik) hoeveel oefeningen doe je dan per spiergroep?

Grt Nick
 
Het is gewoon frustrerend om te zien hoe je duidelijk nog niets van de stickies hebt gelezen en dan maar alle obvious questions hier stelt.
Hoezo moeten wij punt 1 toelichten, wij moeten JOU toelichten waarom het niet goed is dat je je schouders en benen niet traint? U srs bro?
Please never use the excuse 'ik wil niet supergespierd worden' ever again.
 
lees stickies man jeez...
 
Het is gewoon frustrerend om te zien hoe je duidelijk nog niets van de stickies hebt gelezen en dan maar alle obvious questions hier stelt.
Hoezo moeten wij punt 1 toelichten, wij moeten JOU toelichten waarom het niet goed is dat je je schouders en benen niet traint? U srs bro?
Please never use the excuse 'ik wil niet supergespierd worden' ever again.

Ooh iemand is hier met het verkeerde been uit bed gestapt. Als je goed had gelezen had je gezien dat ik met punt 1 puur doelde op de structuur van trainen. Ik weet heus wel dat bij een full body workout ook je benen+schouder getrained moeten worden..

En nee, ik wil niet super gespierd worden. Is geen 'excuse'. Ik wil gewoon een beetje spieren kweken tot een bepaald niveau en dit dan onderhouden ;) Het enige wat ik in feite vraag is een goed full body schema die ik thuis kan doen met 2 dumbbells, een barbell en een fitness bankje (tevens heb ik hiermee de mogelijkheid tot bankdrukken)

Grt Nick
 
Ik heb toch nog een vraagje. Ik zit nu te sleutelen aan een klassiek 3 daags split schema. Hierbij vind ik het een nadeel dat ik (als beginner) elke spiergroep maar 1x per week train.

Zou het voor mij niet verstand zijn om gewoon alle spiergroepen te delen in A en B (bijv. A. Biceps, rug, Bovenbenen. B: Triceps, Borst, kuiten) En dan Maandag A, Dinsdag B, Donderdag A, Vrijdag B.

Is dit een goed idee of niet? (Ik heb slecht een paar spiergroepen genoemd, als dit een goed idee blijkt dan doe ik er wel meer bij
 
Ik heb toch nog een vraagje. Ik zit nu te sleutelen aan een klassiek 3 daags split schema. Hierbij vind ik het een nadeel dat ik (als beginner) elke spiergroep maar 1x per week train.

Zou het voor mij niet verstand zijn om gewoon alle spiergroepen te delen in A en B (bijv. A. Biceps, rug, Bovenbenen. B: Triceps, Borst, kuiten) En dan Maandag A, Dinsdag B, Donderdag A, Vrijdag B.

Is dit een goed idee of niet? (Ik heb slecht een paar spiergroepen genoemd, als dit een goed idee blijkt dan doe ik er wel meer bij

Don't wanna be rude door mezelf te bumpen op dezelfde dag:P maar ik zou graag van iemand willen horen wat ik het beste kan doen, morgen wil ik namelijk beginnen met trainen..

Grt Nick!
 
Nieuw schema.

Beste lezers, lol.

ik weet even niet goed waar ik mijn vraag moet stellen, dus doe ik het hier even, sorry alvast als ik het fout doe.
ik heb nu bijna het hele forum doorgespit (en er staat erg veel info) en ik blijf met de volgende vraag zitten.

welk schema is goed voor mij!

ik ben nu 37 jaar, heb voldoende ervaring, maar doordat ik nu alweer een aantal jaren niet heb getrained zoek ik een goed schema.

ik wil gaan voor massa, ik ben nu 83 kilo zonder al te veel vet.
probleem is dat ik door mijn huidige (standaard) schema wat je in iedere sportschool krijgt te veel en te snel gewicht verlies.
mijn calorie inname zit zo rond de 2800 per dag.
en toch verlies ik gewicht.

nu staan er op dit forum zo veel verschillende schema's en voedingsadviezen dat het me gaat duizelen..lol..

nu weet ik dat een bepaald voedingspatroon voor de ene goed is en voor de ander is een ander voedingspatroon nodig, het blijft dus lastig.

ik ben zelf het type dat het liefst iedere dag in de sportschool bezig is met zware trainingen, ook dit is per persoon geloof ik verschillend.

maar even serieus nu. hoe pak ik dit aan.
op de sportschool heb ik laten weten dat ik voor massa wil gaan trainen, en het advies is dat ik voldoende rust moet nemen tussen de sessies door, maar een goed trainingsschema is uitgebleven.

dus wie kan mij helpen om een goed, maar vooral uitdagend schema voor te stellen, en nogmaals sorry als ik hier verkeerd post, maar er is voor een beginner op dit forum gewoonweg té veel info om ineens mee uit de voeten te kunnen....maar het wordt wel erg gewaardeerd....super gedaan allemaal!!!!!!..


Groeten Bernard.
 
Beste lezers, lol.

ik weet even niet goed waar ik mijn vraag moet stellen, dus doe ik het hier even, sorry alvast als ik het fout doe.
ik heb nu bijna het hele forum doorgespit (en er staat erg veel info) en ik blijf met de volgende vraag zitten.

welk schema is goed voor mij!

ik ben nu 37 jaar, heb voldoende ervaring, maar doordat ik nu alweer een aantal jaren niet heb getrained zoek ik een goed schema.

ik wil gaan voor massa, ik ben nu 83 kilo zonder al te veel vet.
probleem is dat ik door mijn huidige (standaard) schema wat je in iedere sportschool krijgt te veel en te snel gewicht verlies.
mijn calorie inname zit zo rond de 2800 per dag.
en toch verlies ik gewicht.

nu staan er op dit forum zo veel verschillende schema's en voedingsadviezen dat het me gaat duizelen..lol..

nu weet ik dat een bepaald voedingspatroon voor de ene goed is en voor de ander is een ander voedingspatroon nodig, het blijft dus lastig.

ik ben zelf het type dat het liefst iedere dag in de sportschool bezig is met zware trainingen, ook dit is per persoon geloof ik verschillend.

maar even serieus nu. hoe pak ik dit aan.
op de sportschool heb ik laten weten dat ik voor massa wil gaan trainen, en het advies is dat ik voldoende rust moet nemen tussen de sessies door, maar een goed trainingsschema is uitgebleven.

dus wie kan mij helpen om een goed, maar vooral uitdagend schema voor te stellen, en nogmaals sorry als ik hier verkeerd post, maar er is voor een beginner op dit forum gewoonweg té veel info om ineens mee uit de voeten te kunnen....maar het wordt wel erg gewaardeerd....super gedaan allemaal!!!!!!..


Groeten Bernard.

Bedankt dat je mijn topic daarvoor hebt uitgekozen:P iemand wellicht nog een reactie op mijn vorige post?
 
Volgens mij heb je een beetje een verkeerde opvatting van fitness/bb-en.
- je zegt ik wil niet zo heel gespierd worden. Je doet dus eigenlijk net of je dat zomaar kan kiezen, wat je niet realiseert is dat dat je dat ook NOOIT word zonder voedingsschemas en jarenlange trainingsarbeid. Ik denk dat 'een beetje gespierd worden' je ook nog flink zal tegenvallen qua hoeveelheid moeite en tijd.
- je vergeet in dit hele topic voeding, zonder goede voeding ga je geen spieren opbouwen of vet verbranden.

Training moet je als beginner niet te ingewikkeld maken. Je kan kiezen uit:
- 3 daagse split
- ABAB (omdat je zoals je zei alles 2x wou trainen)
- 3x full body (omdat je je armen ook los wilt trainen doe je aan het eind van je workout barbell curl/skullcrusher erbij)

Welke je kiest maakt imo niet heel veel uit, zorg dat je zwaar traint en niet overdrijft met aantal sets per spiergroep.
 
Back
Naar boven