Fitness Seller

Vragen voor dummies

Bezoekers in dit topic

King-Martijn

Cool Novice
Lid geworden
22 nov 2015
Berichten
35
Waardering
3
Lengte
1m88
Massa
70kg
Vetpercentage
9%
hallo lezers,

Iedereen al bijgekomen van de kerstdagen?

Ik heb hier een paar (domme/beginners vragen), maar vraag het toch maar.

1. Een vriend van mij is nogal stellig en beweert dat je of een pre workout of post workout mag nemen als je naar de sportschool gaat/bent gegaan en dat beide slecht voor je is. Dit lijkt mij onzin maar ik vraag het toch maar, dit is toch onzin?

Dus kan beide innemen(pre voor de sportschool en post na de sportschool)

2. Ik zit op voetbal en ben keeper. Ik heb 2 trainingen per week en heb daarna nog 1 wedstrijd. Ik lees op internet dat je beter geen pre workout kan nemen voor een training, maar hoe zit het met een post workout, kan dat wel? Ik heb namelijk na elke training en wedstrijd verzuurde benen, of kan ik dan beter een aminozuur nemen?

Dus wat is beter na de training post workout of aminozuur?

groet,

Martijn
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nog bij te komen haha :D

1. Wat is je vraag precies? Of een pre-workout of post-workout slecht voor je is? Dat is niet zo stellig te zeggen. Sommige pre-workout producten bevat veel cafeïne, waar sommige mensen niet goed tegen kunnen. Dan is het slecht. Als je er goed tegen kunt is het niet slecht. Je hebt ook pre-workout producten zonder cafeïne. Post-workout producten bevatten meestal snelle eiwitten, dit is gewoon goed aangezien het (volgens mij, ik ken niet veel post-workout producten) van producten zijn die je ook in de winkel kunt kopen in andere producten.

2. Voetbal is wat meer cardio, dan is een pre-workout met cafeïne inderdaad niet slim, van cardio én van cafeïne gaat je hart eerder sneller kloppen, wat gevaarlijk kan zijn. Het gaat niet zozeer om het feit dat iets een post-workout is, maar meer wát er in zit. Kijk goed naar welke ingrediënten het bevat en wat deze doen voor je lichaam.
 
Ik zit nog bij te komen haha :D

1. Wat is je vraag precies? Of een pre-workout of post-workout slecht voor je is? Dat is niet zo stellig te zeggen. Sommige pre-workout producten bevat veel cafeïne, waar sommige mensen niet goed tegen kunnen. Dan is het slecht. Als je er goed tegen kunt is het niet slecht. Je hebt ook pre-workout producten zonder cafeïne. Post-workout producten bevatten meestal snelle eiwitten, dit is gewoon goed aangezien het (volgens mij, ik ken niet veel post-workout producten) van producten zijn die je ook in de winkel kunt kopen in andere producten.

2. Voetbal is wat meer cardio, dan is een pre-workout met cafeïne inderdaad niet slim, van cardio én van cafeïne gaat je hart eerder sneller kloppen, wat gevaarlijk kan zijn. Het gaat niet zozeer om het feit dat iets een post-workout is, maar meer wát er in zit. Kijk goed naar welke ingrediënten het bevat en wat deze doen voor je lichaam.

Bedoelde bij vraag 1 of je beide producten mag innemen, dus voor de sportschool pre en als je klaar bent post?
 
Bedoelde bij vraag 1 of je beide producten mag innemen, dus voor de sportschool pre en als je klaar bent post?

Ja mag.
Maar ligt er aan wat er in zit of je het wel nodig hebt.
 
Back
Naar boven