MuscleMeat

Vragen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

-zezima-

Novice
Lid geworden
10 aug 2021
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
77kg
Hallo allemaal,

Sinds 2018 ben ik begonnen met krachttraining tot ongeveer 2020. Ik heb altijd veel plezier gehad en heb een redelijk andere bouw hierdoor gekregen.
Het probleem was dat ik op een duur geen verandering zag, en het mij nooit echt lukte om de juiste hoeveel voeding in te nemen.

Het probleem bij mij is altijd dat ik erg twijfel... Eet ik genoeg? Wat moet ik eten? Doe ik de trainingen wel juist?...
Doordat ik een tijd niet meer sport ben ik veel aangekomen, ik weeg momenteel 78 kilo & ben 1.72cm lang (of kort :p)
Ik wil graag wat kilo's kwijt en spieren aankomen.

Ik wil graag weer beginnen maar weet niet goed hoe ik moet beginnen. Nu lees ik vaak dat als je afvalt je geen gains maakt? Dus heeft sporten onder het afvallen dan wel zin?
Of moet ik gewoon voldoende eiwitten eten en gewoon trainen en dan val ik vanzelf af?

Groetjes,
Zezima
 
Hallo allemaal,

Sinds 2018 ben ik begonnen met krachttraining tot ongeveer 2020. Ik heb altijd veel plezier gehad en heb een redelijk andere bouw hierdoor gekregen.
Het probleem was dat ik op een duur geen verandering zag, en het mij nooit echt lukte om de juiste hoeveel voeding in te nemen.

Het probleem bij mij is altijd dat ik erg twijfel... Eet ik genoeg? Wat moet ik eten? Doe ik de trainingen wel juist?...
Doordat ik een tijd niet meer sport ben ik veel aangekomen, ik weeg momenteel 78 kilo & ben 1.72cm lang (of kort :p)
Ik wil graag wat kilo's kwijt en spieren aankomen.

Ik wil graag weer beginnen maar weet niet goed hoe ik moet beginnen. Nu lees ik vaak dat als je afvalt je geen gains maakt? Dus heeft sporten onder het afvallen dan wel zin?
Of moet ik gewoon voldoende eiwitten eten en gewoon trainen en dan val ik vanzelf af?

Groetjes,
Zezima
Als beginner kun je nog 'massa' aankomen terwijl je vet verliest, je traint om je spieren te behouden tijdens het afvallen zonder die prikkel van trainen verbrand je naast vet ook spiermassa.
 
Ik wil graag weer beginnen maar weet niet goed hoe ik moet beginnen. Nu lees ik vaak dat als je afvalt je geen gains maakt? Dus heeft sporten onder het afvallen dan wel zin?
Of moet ik gewoon voldoende eiwitten eten en gewoon trainen en dan val ik vanzelf af?

Sporten onder het afvallen heeft altijd zin, je wil je spieren trainen. Wil je alleen afvallen dan zou dit ook met eten moeten lukken.
Er zit in de rest van je verhaal geen plan achter, ook gooi je met termen zonder te weten wat je zegt, eiwitten is een deel van je voeding, het is niet zo dat als je ze eet dat je dan gaat afvallen.
Stap 1 doe is onderzoek, ga lezen, google en als je dan vragen hebt, kom je terug en stel je specifieke vragen.
 
Een groot voordeel van sporten tijdens het afvallen is dat je spierbehoud hebt en dat je door het sporten ook meer verbrand en dus in verhouding iets meer kan eten.
 
Back
Naar boven