AndroidHealthClinic

Vragen...

Bezoekers in dit topic

thijsiepee

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
6 feb 2006
Berichten
40
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
91kg
Vetpercentage
18%
Hier ben ik weer al amateur

maar heb paar vraagjes

zal wel heel erg dom klinken maar goed
heb op dit forum gelezen dat je per keer dat je traint maar maximaal 45min tot 60 min mag trainen
nou is mijn vraag geld dat voor 1 spiergroep of de hele training???


en nog een klein vraagje
ben nu proberen om een eindje op weg te komen met bulken
maar wil graag wel wat vet kwijt bij men buik is dat te doen met 2x 30 min fietsen in de week?

of verklaren jullie mij dan voor gek

vriendelijke groeten

Thijs
 
Ikzelf train 4 maal per week ongeveer anderhalf uur per keer. Met voldoende rust en een goed eetpatroon is dat mogelijk. Als je echt vet wil gaan verbranden moet je beginnen met gezond eten (vetten zoveel mogelijk vermijden). 2 x 30 minuten cardio (fietsen) per week is dan echt te weinig. Hardlopen is trouwens een betere oefening om veel caloriën te verbranden, bij voorkeur voor het ontbijt. Nadeel is wel dat je geen 'plaatselijk' vet kan verbranden...
 
Zorg gewoon dat het tempo van je training lekker hoor is en dat je voor grote spriergroepen 4 (miss5) ofeningen doet en kleine 3, dan ben je zeker wel optijd klaar :)
 
complete training duurt toch zeker al wel een uur!

suc6!
;)
 
thijsiepee zei:
heb op dit forum gelezen dat je per keer dat je traint maar maximaal 45min tot 60 min mag trainen
nou is mijn vraag geld dat voor 1 spiergroep of de hele training???

Het idee is dat het optimaal is dat je hele training maximaal 45 tot 60 min duurt. De HELE training dus.

thijsiepee zei:
ben nu proberen om een eindje op weg te komen met bulken
maar wil graag wel wat vet kwijt bij men buik is dat te doen met 2x 30 min fietsen in de week?

euhm.. Je bent aan het bulken en je wil vet verliezen? Tenzij je in je eerste 3 a 4 maanden training zit, is de kans dat je dat goed lukt klein. Je combineert een doel waarbij je een calorie-overschot nodig hebt met een doel waarbij je een calorie-tekort nodig hebt.

Maar... het is mijns inziens (maar daar willen de meningen nogal over verschillen) geen slecht idee om ook in de bulk wat aan aerobe training te doen. Ik zelf merk altijd dat dat mijn krachtwerk ook ten goede komt.
 
hangt af van persoon tot persoon, 40 minuutjes is voor mij persoonlijk genoeg, als ik lager train heb ik het gevoel dat ik gewoon wat aan het aanklooien ben.
 
40minute shit man das is weining ik heb nooit genoeg met 1 uur maar denk dat ik een betere conditie moet hebben ben altijd zo uitgeput na zo een oefening
 
Sebastien zei:
40minute shit man das is weining ik heb nooit genoeg met 1 uur maar denk dat ik een betere conditie moet hebben ben altijd zo uitgeput na zo een oefening

Dat moet in principe ook, het gevoel van tegen het maximum aan zitten. Ieder setje en iedere oefening weer.
 
Niet gaan bulken maar rustig gaan cutten (wel veel eiwitten)
In het begin krijg je zowiezo wel spieren bij en je zal ook door trainen extra verbranden.
 
solo zei:
Niet gaan bulken maar rustig gaan cutten (wel veel eiwitten)
In het begin krijg je zowiezo wel spieren bij en je zal ook door trainen extra verbranden.

Ik zou juist eerst wat massa opbouwen en dan pas aan cutten gaan denken
 
2 x 30 min is te weinig
Beter is bv 3 x 45 minuutjes..
 
zoals sommigen hier al zeggen is 1 uur voor mij te weinig

maar ga maandag ff met borst en schouder schema bezig
 
Blackadder zei:
hangt af van persoon tot persoon, 40 minuutjes is voor mij persoonlijk genoeg, als ik lager train heb ik het gevoel dat ik gewoon wat aan het aanklooien ben.

haha en jij schaamt je hier niet voor? Zegt veel over je fitness.
 
thijsiepee zei:
en nog een klein vraagje
ben nu proberen om een eindje op weg te komen met bulken
maar wil graag wel wat vet kwijt bij men buik is dat te doen met 2x 30 min fietsen in de week?


als je kiest voor bulken zal je nooit echt een strakke buik krijgen ik zou eerst ff wat massa kweken en dan droog gaan trainen, en 2x 30 minuten fietsen is wel een beetje veel ik zou als je bv. 3x gaat 3x 10 minuten fiesten.
mazzlll
 
Tim19 zei:
als je kiest voor bulken zal je nooit echt een strakke buik krijgen ik zou eerst ff wat massa kweken en dan droog gaan trainen, en 2x 30 minuten fietsen is wel een beetje veel ik zou als je bv. 3x gaat 3x 10 minuten fiesten.mazzlll

Met 3 x 10 minuten train je jezelf niet droog hoor. 10 minuten is goed voor de warming up, maar voor vet verbranding??? No way, je verbrandt dan 200 caloriën maximaal, daar ga je het echt niet mee redden
 
Back
Naar boven