XXL Nutrition

Vreemd schema, is dit wel goed? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Versus

Novice
Lid geworden
3 mei 2011
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
64kg
Vetpercentage
13%
...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het andersom doen. Eerst op kracht trainen (zwaarste set met 4 tot 6 reps) en daarna de lichtere sets voor volume (wel eerst opwarmen uiteraard).
 
Die instructeurs hebben er voor geleerd en weten goed wat zij voorschrijven! Het schema is niet vreemd iedereen gebruikt een ander schema dat voel je na een tijd zelf of het goed is. Je spieren hebben wel genoeg rust nodig omdat ze in de rustperiode groeien, ik zelf heb na een dag sporten altijd een dag rust en dan vrijdag en zaterdag achter elkaar en dan zondag rust omdat ik maandag weer vooraan begin.

De aantal herhalingen van de oefening die je doet is ook niets mis mee (bijv) als je 10 herhalingen van 20kg doet, kun je hem verhogen naar 25 kg en dan doe je er 6 tot 8 herhalingen verhoog je hem naar 30 kg gaan de herhalingen naar 4 tot 6, dit is omdat je de oefening goed moet uitvoeren daar groeien de spiertjes van> Als je te zwaar traint (bijv) die gewichtsverhoging toch doet en dan probeert om evenveel herhalingen te doen als bij de eerste dan doe je A de oefening niet goed omdat het te zwaar is, en B loop je de kans dat je (ernstig) geblesseerd raakt.
 
Die instructeurs hebben er voor geleerd en weten goed wat zij voorschrijven! Het schema is niet vreemd iedereen gebruikt een ander schema dat voel je na een tijd zelf of het goed is. Je spieren hebben wel genoeg rust nodig omdat ze in de rustperiode groeien, ik zelf heb na een dag sporten altijd een dag rust en dan vrijdag en zaterdag achter elkaar en dan zondag rust omdat ik maandag weer vooraan begin.

De aantal herhalingen van de oefening die je doet is ook niets mis mee (bijv) als je 10 herhalingen van 20kg doet, kun je hem verhogen naar 25 kg en dan doe je er 6 tot 8 herhalingen verhoog je hem naar 30 kg gaan de herhalingen naar 4 tot 6, dit is omdat je de oefening goed moet uitvoeren daar groeien de spiertjes van> Als je te zwaar traint (bijv) die gewichtsverhoging toch doet en dan probeert om evenveel herhalingen te doen als bij de eerste dan doe je A de oefening niet goed omdat het te zwaar is, en B loop je de kans dat je (ernstig) geblesseerd raakt.

Ik verbied je om advies te posten voordat je hier minstens een maand bent en 100 posts hebt.
 
Ik verbied je om advies te posten voordat je hier minstens een maand bent en 100 posts hebt.
sorry wist ik niet dat dat niet mocht! maar het klopt toch wel wat ik zeg ofniet?
 
Het ligt er helemaal aan wat voor jou persoonlijk werkt. Voor mijzelf werkt het niet om een zelfde spiergroep 2x per week maximaal te trainen, vooral borst herstelt niet snel genoeg rug zou opzich nog wel kunnen maar dit heb ik gemerkt door met de tijd verschillende dingen te proberen.

Voedingschema samenstellen is sowieso geen slecht idee want een goed voedingsschemabevordert het spierherstel. Lees de stickies (heb ik ook gedaan) daar kun je heel veel uit halen :)
 
Nu is daar niks mis mee, maar volgens mijn instructeur moet ik eerst een setje van 10 doen, daarna van 8 ( iets zwaarder), daarna van 6( iets zwaarder ) en daarna 4 ( iets zwaarder ) .


Klinkt naar een gewone afnemende pyramide opzet.

Niets mis mee. En nee, 4 reps is niet te weinig.
 
Back
Naar boven