AndroidHealthClinic

Vreemd... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dr. Gonzo

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2003
Berichten
1.003
Waardering
0
Gisteren was mijn beendag. Ik begon met squatten. Na opgewarmd te hebben ging mijn eerste setje verassend makkelijk, daarom besloot ik voor mijn 2e set meteen mijn 6rep max te proberen. Maar bij de eerste rep ging het al mis. Toen ongeveer 15cm was gezakt voelde ik opeen alsof er iets knapte op wel 20 verschillende plaatsen per been. Een seconden of 30 erna voelde mijn benen alsof ik ze de dag ervoor 10 setjes had gesquat. Geen echte blessurepijn, maar gewoon spierpijn. Vanochtend kon ik bijna mijn bed niet meer uitkomen van de spierpijn en zitten of opstaan is ook een hel.

???
 
Wazig. Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Heb ook geen idee waardoor het zou kunnen komen.
 
Mischien een spiertje gescheurt heb ik ook gehad in mijn borst bij het bankdrukken was een stukje in gescheurd.Gewoon super licht doortrainen.
 
Misschien een rare vraag maar had je wel voldoende gegeten? Was het dus niet zo dat je met een lege maag trainde?
 
Ja, ik had 2 uur ervoor gewoon een grote maaltijd op. Maak me er verder niet echt zorgen om, omdat het alle symptomen heeft van gewoon zware spierpijn, maar vreemd is het wel.
 
Spierscheurtje mischien
 
Gonzo,

Het is nu 2 dagen geleden? Hoe is het nu?
Zolang je nog kunt lopen is er niets ernstigs. Dat spieren 'knappen' kunnen inderdaad lichte spierscheuringen zijn. Dat het de volgende dag stijf is en veel spierpijn geeft is dan ook normaal.
Deze spierscheurtjes is een teken van overbelasting. De bovenbenen zijn meer belast dan dat ze konden verdragen. Heb je weinig rust genomen na de vorige keer dat je je benen hebt getrained? Waarschijnlijk waren je spieren nog niet voldoende hersteld.
Neem nog even rust als ze nog gevoelig zijn en bouw het pas rustig weer op als de pijn weg is. Start je te vroeg, dan geeft dit op lange termijn alleen maar weer problemen.

Als er een masseur is in de sportschool waar je traint, laat je benen dan eens masseren. Dat is niet gek, en zeer bevorderlijk voor het herstel van je spieren.
 
Back
Naar boven