XXL Nutrition

vreemde bijwerkingen l-tryptofaan

Bezoekers in dit topic

sic

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
15
Lengte
1m84
Massa
92kg
Ik heb me een potje tryptofaan gekocht bij xxl om beter te kunnen slapen,dit spul werkt erg goed zeg ik word echt uitgerust wakker ook al slaap ik maar 6 uurtjes
Maar... wat een rare bijwerkingen krijg ik ervan zeg,eerst word ik wazig,en krijg echt zin om te slapen,eens ik in bed lig lijkt het of al mijn zintuigen worden verscherpt,ik hoor geluiden van buiten (bv gepraat) alsof het vlak naast me gebeurd.
Ook en dit is echt raar; om de zoveel minuten hoor ik een gebrom IN mijn hoofd alsof een giga vlieg net naast mijn oor vliegt

Nog mensen die dit herkennen want ik vind dit echt niet normaal :p ?

dat gebrom had ik niet, maar de rest wel.. ook rare dromen

goed tegen xtc kater maar offtopic :D

zou zeggen combineren met ZMA :D

NEE niet doen!! , dat was een GRAPje :p

Ik zou je arts vragen voor Oxazepam werkt beter :)

• Topic Starter Topic Starter
zou zeggen combineren met ZMA :D
NEE niet doen!! , dat was een GRAPje :p

Hehe nog niet gedaan,in het begin wel met gabba,dat was een slecht idee...
Van gaba krijg ik rare tintelingen in voeten,benen gezicht en handen,daar nog de bijwerkingen van tryptofaan bij en ik voelde me alsof ik in een nest van mieren lag !
Iemand een idee waarom ik zo hard reageer op neurotransmitters ?

Een stukje van wiki waar ik niet blij van word :

'Er zijn neurotransmitters die de activiteit van de zenuwcel die zij bereiken stimuleren, en er zijn andere die de activiteit van het bereikte neuron kunnen remmen. De belangrijkste stimulerende neurotransmitter is glutamaat, de belangrijkste remmende neurotransmitter is GABA (gamma-aminoboterzuur). Een verstoring van de natuurlijke verhoudingen stimulerende (excitatoire) en remmende (inhibitoire) neuronen is mogelijk een oorzaak van epilepsie.'

Ik heb me een potje tryptofaan gekocht bij xxl om beter te kunnen slapen,dit spul werkt erg goed zeg ik word echt uitgerust wakker ook al slaap ik maar 6 uurtjes
Maar... wat een rare bijwerkingen krijg ik ervan zeg,eerst word ik wazig,en krijg echt zin om te slapen,eens ik in bed lig lijkt het of al mijn zintuigen worden verscherpt,ik hoor geluiden van buiten (bv gepraat) alsof het vlak naast me gebeurd.
Ook en dit is echt raar; om de zoveel minuten hoor ik een gebrom IN mijn hoofd alsof een giga vlieg net naast mijn oor vliegt

Ik droom er ontzettend realistisch van net of het echt gebeurt.. mss heb je dat ook wel.. je ervaart het alsof je wakker bent maar in werkelijkheid slaap je.

JA ben ik ook wel nieuwsgierig naar, waarom je ZMA en L-Tryptofaan niet mag combineren.

Zoiets heb ik met 5-HTP

Ik droom er ontzettend realistisch van net of het echt gebeurt.. mss heb je dat ook wel.. je ervaart het alsof je wakker bent maar in werkelijkheid slaap je.

Nu je het zegt,maar ik heb altijd leuke dromen :p
Nu ik eraan denk heb ik 1 keer een nachtmerrie gehad tijdens gebruik van tryptofaan,toen ik wakker werd was ik en men bed echt doorweekt en ik had een hartslag van 200 denk ik,gelukkig maar 1 keer meegemaakt...

ik had er niet zoveel last van.
wel sliep ik er dieper van, maar na een week of 2 was me lichaam eraan gewent en werkte het minder sterk.

best wel grappig trouwens dat je van trypto slaperig word, het zit ook in whey en andere proteine poeders :D
vandaar dat ik me altijd zo slaperig voel tijdens de training :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Gebrom

Hey Sic,

Ik was wat op het internet aan het speuren over Tryptofaan en kwam bij jouw post terecht (ik ben dan ook geen bodybuilder helaas:-P). Zelf gebruik ik Tryptofaan inmiddels bijna een jaar en hoewel ik het erg duur vind en dit helaas niet op doktersrecept wordt vertrekt en dus niet wordt vergoed door de verzekering ben ik er erg tevreden over! Ik heb speciaal even een profiel aangemaakt om even te reageren op jouw vraag.

Het verscherpen van je zintuigen heb ik geen last van, alleen de brom wel! Ik benoem dit altijd als was het dat er een soort electrische stroomstoot door je hoofd gaat maar jouw bewoording is eigenlijk veel simpeler en beter. Ik weet zeker dat we hetzelfde bedoelen. Ik heb hier soms in (mindere mate) ook last van als ik b.v een griepje voel aankomen (in dat opzicht zou je zeggen dat het een nare bijwerking is) maar ik heb niet het idee dat het schadelijk is o.i.d. Deze "brom" gaat vaak samen met een soort duizeligheid, heb jij dat ook?

Ik vond het gewoon leuk om te lezen dat anderen dit ook hebben, vandaar deze reactie.

Nog even een toevoeging (ik lees nu pas de andere reacties, kom niet vaak op fara:-P):

Het rare en realistische dromen heb ik bij het gebruik van Tryptofaan niet, dat heb ik juist bij een flinke dosis melatonine. Daar slaap ik ook erg goed op, het grote nadeel daarvan bij mij is echter dat ik na 3 of 4 uurtjes heerlijk slapen vaak alweer wakker word maar dan ook klaarwakker. En inderdaad na langdurig gebruik van Tryptofaan wordt inderdaad bij mij ook de werking minder. Daaromn wissel ik af met andere middelen of gebruik even een paar dagen helemaal niets.

Laatst bewerkt:
verwijder dit bericht please.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven