AndroidHealthClinic

Vreemde en irritante ervaring met dumbbell shoulder press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Corleoné

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
12.629
Waardering
1.117
Lengte
1m77
Massa
84kg
Het was terug een tijdje geleden dat ik nog de Dumbbell Shoulder Press had gedaan. (anders barbell behind the neck of barbell shoulder press).

(ik ben nog maar 6 maand bezig, dus niet lachen met de gewichten :rolleyes: )

Ik deed dus met gemak 9 reps op 22 kilo (per dumbbell), en wilde dus op 24 kilo proberen. Toen ik daar echter zat en probeerde de dumbbells van 24 kilo tot op schouder-oorhoogte te krijgen lukte dit langs geen kanten. Ik zat daar te sukkelen, 4 keer geprobeerd, eerst op de knieën gelegd en dan proberen omhoog te stoten (lukte niet), dan met een zwier vanuit m'n rug op de grond proberen omhoog te zwaaien naar m'n schouders... maar telkens ik aan mijn borst kwam moest ik opgeven en terug neerwaarts gaan. :mad: :(

De andere bodybuilders zaten gretig te kijken waardoor er iemand naar mij toekwam die voorstelde om mij de dumbbells aan te geven. Toen 2 personen de dumbbells in m'n handen gaven (met m'n handen al op schouderhoogte :cool: ), was ik verwondert omdat ik er toch bijna 7 reps kon uitpersen. :eek:

Is dit bij jullie ook zo? Het is net of ik niet voldoende kracht kan geven vanuit m'n armen (biceps) ??? , zeer eigenaardig.
 
Ik zet de dumbbells op mijn knieeen en maak dan twee keiharde sitting calve raises (links en rechts). Zo krijgt de dumbbell vaart en kun je hem snel naar je schouder/kop hoogte brengen. Het is inderdaad ff k*tten, maar het moet lukken :D
 
gewoon de beweging super snelmaken , ik 'zwaai' dedumbbells met veel fors naar boven en dan pressen , zokomt die in beginstand :)
 
ik doe gewoon hammercurls
 
ik ga staan en zwaai ze op schouderhoogte zoals een soort clean en dan weer zitten. eerste herhaling heb ik altijd heel veel moeite maar daarna kan ik er vaak nog 7/8
 
ik vind het idd ook lastig, daarom doe ik meestal met barbell in rek, je zit echter wel vast aan de beweging maar ja.....:o
 
Daster zei:
ik ga staan en zwaai ze op schouderhoogte zoals een soort clean en dan weer zitten. eerste herhaling heb ik altijd heel veel moeite maar daarna kan ik er vaak nog 7/8
idem
 
Daster zei:
ik ga staan en zwaai ze op schouderhoogte zoals een soort clean en dan weer zitten. eerste herhaling heb ik altijd heel veel moeite maar daarna kan ik er vaak nog 7/8

dat doe ik ook zo.

Bizar he dat de eerste rep zo moeilijk gaat, dat heb ik ook. rep 2 t/m 8 gaan een stuk gemakkelijker ???
 
Bij de eerste reps is er nog geen sprake van een stretch reflex, dus vandaar het veel zwaarder is. Vergelijk het met box squats.
 
huckfinn zei:
Ik zet de dumbbells op mijn knieeen en maak dan twee keiharde sitting calve raises (links en rechts). Zo krijgt de dumbbell vaart en kun je hem snel naar je schouder/kop hoogte brengen. Het is inderdaad ff k*tten, maar het moet lukken :D

Zo doe ik het ook :D
 
Nou niet lachen, maar ik maak er zelfs een soort deadlift van. De dumbbells liggen op de grond en ik deadlift de gewichten met een zwaai op schouder hoogte. Inmiddels zit ik dan al en kan het press feest beginnen.
 
Corleoné zei:
Het was terug een tijdje geleden dat ik nog de Dumbbell Shoulder Press had gedaan. (anders barbell behind the neck of barbell shoulder press).

(ik ben nog maar 6 maand bezig, dus niet lachen met de gewichten :rolleyes: )

Ik deed dus met gemak 9 reps op 22 kilo (per dumbbell), en wilde dus op 24 kilo proberen.

Als jij na 6 maanden trainen met 2x22 kg of 2x24 je dumbbell shoulder presses doet is er niemand die daarom lacht hoor! Netjes!
 
saint zei:
Nou niet lachen, maar ik maak er zelfs een soort deadlift van. De dumbbells liggen op de grond en ik deadlift de gewichten met een zwaai op schouder hoogte. Inmiddels zit ik dan al en kan het press feest beginnen.

Ik doe dit ook, maar dan vanaf navelhoogte ongeveer, vanaf het dumbbell rack. Ik pak de dumbbells dan als in een hammer curl en zwaai ze naar boven.
 
Back
Naar boven