MuscleMeat

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running)

Bezoekers in dit topic

Ik heb nog steeds een haat/liefde verhouding met voeding tracken. Aan de ene kant weet ik dat dit de beste manier is om er voor te zorgen dat ik zeker weet dat ik in een overschot zit, maar de gedachte dat ik dit de rest van mijn leven zou moeten doen om niet weer terug te vallen, maakt het nogal moedeloos. Er moet toch een manier zijn om zonder te tracken toch resultaat te halen? In de jaren '60 had je geen digitale keukenweegschalen en tracking-apps, en toen lukte het bodybuilders toch ook om meer op gevoel te cutten en te bulken?
Ja gewoon volgens een voedingsschema gaan eten, hoef je ook niet te tracken.

En als je eens wat anders wilt eten vervang je gewoon een maaltijd die overeen komt met de aantal kcal van wat je wilt gaan eten.
 
het zou ook goed zijn als hij eens nadenkt over wat ongezond voedsel nu echt ongezond maakt.
Heb je hier al eens over nagedacht?
Het probleem is niet een gebrek aan kennis (ik verdiep me al een jaar of 30 in voeding), maar het doorbreken van gewoontes. Althans, zo denk ik er over.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is niet een gebrek aan kennis (ik verdiep me al een jaar of 30 in voeding), maar het doorbreken van gewoontes. Althans, zo denk ik er over.
Dat is t lastigste wat er is. Je eigen gewoontes doorbreken. Maar dat kan je wel helpen.
 
Het probleem is niet een gebrek aan kennis (ik verdiep me al een jaar of 30 in voeding), maar het doorbreken van gewoontes. Althans, zo denk ik er over.
Geef eens globaal op wat je dagelijks eet en waarom je moeite hebt om meet calorierijk voedsel te eten. Wat is daar ongezond aan.
 
Geef eens globaal op wat je dagelijks eet en waarom je moeite hebt om meet calorierijk voedsel te eten. Wat is daar ongezond aan.
Ik waarder je betrokkenheid hoor, maar als zo'n opsomming weer leidt tot adviezen als: vervang product X door product Y, voeg product X toe aan gerecht Y, neem eens wat X als tussendoortje, etc, dat dit weinig gaat toevoegen, want ik heb al tientallen tips daarin gekregen.
 
Kom over een jaar wel terug
 
Laatst bewerkt:
Gewoontes zijn een hel soms.
Misschien een idee... een reep per dag klinkt vaak ook meteen weer zo obsessief.... en het moeten zit er dan ook teveel op misschien.
En een reep per dag is ook misschien meer het idee van vreten wat je kan en ongezond.
Zou het je beter afgaan als je bij wijze van spreken in je havermout de ene dag een x hoeveelheid chocolade doet en de andere dag een x hoeveelheid nootjes afgewisseld met het zo opeten ervan? Dat maakt het misschien wat minder lastig om de gewoonte te doorbreken?
 
Ik waarder je betrokkenheid hoor, maar als zo'n opsomming weer leidt tot adviezen als: vervang product X door product Y, voeg product X toe aan gerecht Y, neem eens wat X als tussendoortje, etc, dat dit weinig gaat toevoegen, want ik heb al tientallen tips daarin gekregen.
Het idee er achter was om jezelf eens goed aan het denken te zetten, de kennis heb je namelijk al zeg je.

Het alternatief is gewoon 10-15% meer, maar hetzelfde eten.
 
Het idee er achter was om jezelf eens goed aan het denken te zetten, de kennis heb je namelijk al zeg je.

Het alternatief is gewoon 10-15% meer, maar hetzelfde eten.
Zo vatte ik de opmerking ook op. Meer filosofisch. Soms zitten we nogal vastgeroest in bepaalde denkpatronen.

Ik denk ook dat de kennis er wel is, maar dat er met name aan het mentale deel moet worden gewerkt.
 
Doe 2a3x per dag een kom Brinta met rijstpoeder, whey en melk, als tussendoortje :)
 
Doe 2a3x per dag een kom Brinta met rijstpoeder, whey en melk, als tussendoortje :)
Ik heb als kind een gruwelijke hekel gekregen aan Brinta-pap, klaargemaakt door de Brinta te overgieten met hete melk en wat suiker er over heen. Ik moest daar bijna van kokhalzen destijds. Maar ja, daar werd je groot en sterk van, zei men...

Wat ik nu erg lekker vind is havermout zo uit het pak, vermengd met magere kwark, water, light siroop, lijnzaad en kaneel tot een dikke massa waar een lepel nog net rechtop in blijft staan. Dit kun je mij op elke moment van de dag voorzetten.
 
Wat ik nu erg lekker vind is havermout zo uit het pak, vermengd met magere kwark, water, light siroop, lijnzaad en kaneel tot een dikke massa waar een lepel nog net rechtop in blijft staan.
+ 1
Alleen zonder de siroop :D
Maar waarom neem je geen gewone siroop? Zou dat wel een eenvoudigere optie zijn?
 
Maar waarom neem je geen gewone siroop? Zou dat wel een eenvoudigere optie zijn?
Weer het gezondheidsaspect natuurlijk. Gewone siroop is voornamelijk suiker...
 
Ik heb als kind een gruwelijke hekel gekregen aan Brinta-pap, klaargemaakt door de Brinta te overgieten met hete melk en wat suiker er over heen. Ik moest daar bijna van kokhalzen destijds. Maar ja, daar werd je groot en sterk van, zei men...

Wat ik nu erg lekker vind is havermout zo uit het pak, vermengd met magere kwark, water, light siroop, lijnzaad en kaneel tot een dikke massa waar een lepel nog net rechtop in blijft staan. Dit kun je mij op elke moment van de dag voorzetten.
Ik gebruik koude melk, voor het gemak, ook voor havermout.
Als kind aten we thuis ook wel warme havermout met hopen suiker :lick:

Nou, eet het eens een tijdje een paar keer per dag dan, imo een betere keuze dan die chocolade.
 
Ik gebruik koude melk, voor het gemak, ook voor havermout.
Als kind aten we thuis ook wel warme havermout met hopen suiker :lick:

Nou, eet het eens een tijdje een paar keer per dag dan, imo een betere keuze dan die chocolade.
Havermout bedoel je? Ik heb hier in het verleden juist negatieve opmerkingen over gekregen dat de grote hoeveelheden havermout die ik dagelijks at helemaal nergens meer op sloegen.
 
Weer het gezondheidsaspect natuurlijk. Gewone siroop is voornamelijk suiker...
Ook trage koolhydraten worden omgezet in glucose. Het moet alleen door je lijf worden afgebroken dan.
Maar je hersenen hebben glucose nodig. Die maakt geen onderscheidt tussen siroop en light.
Dat terzijde. Waarom is t zo slecht wat suiker te nemen?
Doe desnoods vers fruit of een banaan of ananas oid erdoor. Nog altijd meer dan light siroop.
Misschien is 1 a 2 eetlepels cacao ook een idee? Lekker door de havermout en prima combi met kwark en kaneel (eigen ervaring) en evt walnootolie.
 
Ook trage koolhydraten worden omgezet in glucose. Het moet alleen door je lijf worden afgebroken dan.
Maar je hersenen hebben glucose nodig. Die maakt geen onderscheidt tussen siroop en light.
Dat terzijde. Waarom is t zo slecht wat suiker te nemen?
Doe desnoods vers fruit of een banaan of ananas oid erdoor. Nog altijd meer dan light siroop.
Misschien is 1 a 2 eetlepels cacao ook een idee? Lekker door de havermout en prima combi met kwark en kaneel (eigen ervaring) en evt walnootolie.
En dan de magere kwark vervangen door een volle variant.
 
Back
Naar boven