Fitness Seller

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zaterdag 9-10-2021: pull

Training begon met een tegenvaller; pull-ups waren te pijnlijk voor de onderrug, dus ik moest terugvallen op cable lat pulldowns. Alle andere oefeningen gingen prima.

Warming-up: 5' crosstrainer, level 5 (53 KCal)

EquipmentOefeningSets, reps, gewicht
cablelat pulldown, supinated grip, paused4x10x120, 10x110, 10x100 LBS
barbellbent over row6x10x45
machineshrug6x10x12½
cablelat prayer met dubbele rope, supinated grip6x12x45 LBS
machinebiceps curl, unilateral15,15,13,12x10
cableface pull, paused18,18,17,16x50 LBS
machinerear delt fly, paused4x12x100 LBS
machineback extension20x130,145,160,175 LBS

Foam rolling: rug en billen
Cooling-down: 5' crosstrainer, level 5 (56 KCal)
 
Zondag 10-10-2021: Push

Warming-up: 10' crosstrainer, level 6 (122 KCal)

EquipmentOefening6-10-2110-10-21
barbellincline bench press, paused4x8x42½8,8,8,9x42½
dumbbellbench press4x8x244x8x24
barbellhalf kneeling landmine press4x10x6¼4x10x7½
machine (black)converging chest press, paused4x9x17½4x9x17½
machine (grey)assisted dip4x9x(-25) LBS11,11,10,10x(-25)LBS
machine (grey)chest fly, double paused4x11x160 LBS12,11,11,11x160 LBS
machine (grey)lateral raise, paused15,13,12,12x60 LBS16,15,14,13x60 LBS
machine (black)triceps extension20,17,16,15x17½17,15,12,11x17½

Foam rolling: rug en billen
Cooling-down: 10' loopband, 5 km/u, 5% uphill (68 KCal)
 
Week 41, 11 t/m 17 oktober.
Tevreden met m'n voeding deze week.
Doel voor komende week: +100 KCal.

1634497390349.png
 
Ik train nog steeds (legs-pull-push-rest)repeat, maar omdat de gewichten die ik verplaats niet echt spannend zijn voor DBB-begrippen, ga ik mijn trainingen (tijdelijk?) niet meer heel gedetailleerd uitschrijven hier. Wel heb ik een goede beslissing genomen door squats even helemaal te schrappen. Ik had namelijk het vermoeden dat de squat de reden was dat de onderrug de volgende dag iets was verslechterd en ik geen pullups meer kon doen. Dit bleek inderdaad het geval te zijn. Ik heb de barbell high bar squat vervangen door een (machine) hack squat en sindsdien gaan pullups ook weer prima. Met de onderrugklachten gaat het superlangzaam steeds iets beter, maar ik ben er nog steeds niet vanaf. Tot zo ver deze training-update.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik vandaag m'n rechter borstspier wat overbelast tijdens het doen van dips. Na de tweede set voelde ik dat dieper dan oppervlakkig inademen gevoelig was net naast het borstbeen. Gek genoeg kon ik nog pijnloos een derde en vierde set doen. Pec fly's gingen daarna ook nog prima. Maar nu, uren later, is die plek nog steeds gevoelig bij inademen. Voelt niet als ernstig, maar had dit niet verwacht. Meestal hoor je over schouderproblemen bij dips.
 
Volgens mij heb ik vandaag m'n rechter borstspier wat overbelast tijdens het doen van dips. Na de tweede set voelde ik dat dieper dan oppervlakkig inademen gevoelig was net naast het borstbeen. Gek genoeg kon ik nog pijnloos een derde en vierde set doen. Pec fly's gingen daarna ook nog prima. Maar nu, uren later, is die plek nog steeds gevoelig bij inademen. Voelt niet als ernstig, maar had dit niet verwacht. Meestal hoor je over schouderproblemen bij dips.
Komt dat niet door een verkeerde houding agv je kyfose?
 
Komt dat niet door een verkeerde houding agv je kyfose?
Geen idee, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk eerder aan iets te diep zakken en daardoor iets te veel stretch op de borstspier(?)
 
Geen idee, maar lijkt me onwaarschijnlijk. Ik denk eerder aan iets te diep zakken en daardoor iets te veel stretch op de borstspier(?)
Kan ook, maar zorgt je aandoening niet voor meer interne rotatie van je schouders?
 
Kan ook, maar zorgt je aandoening niet voor meer interne rotatie van je schouders?
Volgens mij niet. Interne/externe rotatie van de schouders wordt toch bepaald door hoe de grepen staan die je vasthoudt?
 
Volgens mij niet. Interne/externe rotatie van de schouders wordt toch bepaald door hoe de grepen staan die je vasthoudt?
Is bedoel los van welke oefening dan ook. Het lijkt mij dat jouw schouders standaard al meer intern geroteerd zijn.
 
Steks Ik begrijp de link die je kennelijk wilt leggen tussen meer intern geroteerde schouders die ik mogelijk zou kunnen hebben door mijn kyfose en de blessure die ik beschreef ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in het verleden volgens mij een paar keer tegen gekomen dat pijn aan het sternum bij dips vaak te wijten is aan een te grote interne rotatie in je schouders.
 
Gewichtstoename gaat nog steeds erg langzaam, dus ik gooi er deze week maar weer 100 KCal bij, van 3600 naar 3700. Trust the process.

intake.jpg


gew.jpg
 
Same story as the week before. Gewichtstoename gaat nog steeds erg langzaam, dus ik gooi er deze week maar weer 100 KCal bij, van 3700 naar 3800. Pluspunt is wel dat ik deze hoeveelheid KCal's nu prima aankan. Afgelopen week geen maag- of darmproblemen gehad en ik heb ook genoeg trek, dus ik hoef nooit met tegenzin te eten. Ik ben wel benieuwd wanneer mijn gewicht echt significant gaat stijgen. Soms denk ik wel eens dat er iets mis is met mijn lijf. Of ik heb gewoon een extreem adaptief metabolisme.

voeding.jpg


weekgewicht.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijns inziens ligt het onvermogen om spieren op te bouwen aan je manier van trainen. Dat kan ik duidelijk op de filmpjes zien. Maar je blessuregevoeligheid staat misschien niet een lossere manier van trainen toe.
 
Back
Naar boven