AndroidHealthClinic

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waarom doe je in godsnaam zo autistisch tracken, snap wel dat het je te zwaar wordt als je als zo een auti trackt
Omdat overal op DBB er op wordt gehamerd dat als je gaat tracken, je dat zou nauwkeurig mogelijk moet doen. Zie ook alle adviezen van marina1975 hieromtrent.
 
Omdat overal op DBB er op wordt gehamerd dat als je gaat tracken, je dat zou nauwkeurig mogelijk moet doen. Zie ook alle adviezen van marina1975 hieromtrent.
Vind ik zelf echt onzin, vooral in jouw geval
Ik zou niet eens de moeite nemen als ik jou was om olijfolie etc te tracken
Die ongetrackte extra surplus zal je alleen maar goed doen en maakt het mentaal ook alleen maar makkelijker
 
Schwarzeneggertje
Wat vind je dan van de barbell row zoals die bij Stronglifts wordt onderwezen (ook wel Pendlay row genoemd)?
https://stronglifts.com/barbell-row/
Die vind ik persoonlijk dus ook minder dan de Yates row. Toen ik vrij recent de Yates versie voor het eerst probeerde (waarschijnlijk omdat Mike die deed) waarbij ik het halter dwars op een bankdruk bankje had klaarliggen en mijn romp minstens 30 graden omhoog hield, werd ik aangenaam verrast doordat:
-mijn kwetsbare onderrug nauwelijks belast werd en
-ik zwaardere gewichten kon gebruiken dan ik gedacht had,
-de oefening veel beter aanvoelde dan de T-bar row.
 
Laatst bewerkt:
Sinds ik jaren terug Pendlay rows ben beginnen doen heb ik amper nog BOR gedaan.
 
Die vind ik persoonlijk dus ook minder dan de Yates row. Toen ik vrij recent de Yates versie voor het eerst probeerde (waarschijnlijk omdat Mike die deed)
Dus toch wel RP kijken! :D
waarbij ik het halter dwars op een bankdruk bankje had klaarliggen en mijn romp minstens 30 graden omhoog hield, werd ik aangenaam verrast doordat:
-mijn kwetsbare onderrug nauwelijks belast werd en
-ik zwaardere gewichten kon gebruiken dan ik gedacht had,
-de oefening veel beter aanvoelde dan de T-bar row.

Sinds ik jaren terug Pendlay rows ben beginnen doen heb ik amper nog BOR gedaan.
Kort samengevat eigenlijk alles liever dan een BOR met horizontale rug.

Misschien is een chest supported row iets voor OP, maar dan is het al weer minder een compound?
 
Dus toch wel RP kijken! :D



Kort samengevat eigenlijk alles liever dan een BOR met horizontale rug.

Misschien is een chest supported row iets voor OP, maar dan is het al weer minder een compound?
Maar dan overbelast je je onderrug niet. En waarschijnlijk wil je toch vooral meer dikte in de bovenrug.
 
Ik ervaar inderdaad dat zware bent over rows veel vergen van core en onderrug. Dan zou je Pendlay rows kunnen doen, en die heb ik ook een hele tijd gedaan, omdat je dan het gewicht na elke rep weer terugbrengt naar de grond. Je kunt op die oefening ook zwaarder gaan. Maar toen las ik dat de bent over row beter is voor hypertrofie, omdat je dan ook de excentrische fase meeneemt. Bij Pendlay rows laat je de bar soort van gecontroleerd vallen, net als bij de deadlift. Dus toen ben ik weer teruggegaan naar de bent over row.

Oeps, nu ben ik alles weer te veel aan het overdenken en analyseren, wat ook weer niet goed is... ;)

Minder nadenken, minder analyseren
 
Ik ervaar inderdaad dat zware bent over rows veel vergen van core en onderrug. Dan zou je Pendlay rows kunnen doen, en die heb ik ook een hele tijd gedaan, omdat je dan het gewicht na elke rep weer terugbrengt naar de grond. Je kunt op die oefening ook zwaarder gaan. Maar toen las ik dat de bent over row beter is voor hypertrofie, omdat je dan ook de excentrische fase meeneemt. Bij Pendlay rows laat je de bar soort van gecontroleerd vallen, net als bij de deadlift. Dus toen ben ik weer teruggegaan naar de bent over row.

Oeps, nu ben ik alles weer te veel aan het overdenken en analyseren, wat ook weer niet goed is... ;)
Wat ik vooral bij jou altijd heb gemerkt is dat jij alles wil analyseren. En allemaal moeilijke termen gebruikt het is allemaal heel simpel hou het lekker makkelijk.
 
Wat ik vooral bij jou altijd heb gemerkt is dat jij alles wil analyseren. En allemaal moeilijke termen gebruikt het is allemaal heel simpel hou het lekker makkelijk.
En jij denkt juist vaak te makkelijk
Samen zouden jullie een goed team vormen ;)
 
Ik herken het wel om alles uit te zoeken om de perfecte training te volgen in zo'n min mogelijk tijd.

Maar uiteindelijk is het gewoon kwestie van zorgen dat je consistent traint en eet. Om dat vol te houden werkt het voor mij om niet meer alles te analyseren maar gewoon te doen. Progressie bij te houden. En eten in grote lijn te tracken.

Uiteindelijk is de spiegel en progressie foto's je beste vriend 😁
 
En jij denkt juist vaak te makkelijk
Samen zouden jullie een goed team vormen ;)
Één ding moet je rippedmeeuw nageven, het verstandigste wat hij kon doen is het denkwerk uitbesteden en dat heeft hij gedaan.

"Hope clouds observation" en probeer jezelf te adviseren en behandelen zoals je dat met een dierbare zou doen, enz.
In zijn algemeenheid heeft iedereen over zichzelf een vertroebeld beeld, dus een externe blik is vaak een waardevolle toevoeging.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik vooral bij jou altijd heb gemerkt is dat jij alles wil analyseren.
I know. Zo ben ik nou eenmaal. In mijn werk is dat een prima eigenschap, in de sportschool niet altijd...

En allemaal moeilijke termen gebruikt het is allemaal heel simpel hou het lekker makkelijk.
Als je maar lang genoeg naar de filmpjes van Mike luistert, gaan al die moeilijke termen vanzelf bij je vocabulaire horen. Zo snap ik dan weer geen ruk van al die straattaal die hier soms wordt gebruikt door de jongere generatie...
 
Dus toch wel RP kijken! :D



Kort samengevat eigenlijk alles liever dan een BOR met horizontale rug.

Misschien is een chest supported row iets voor OP, maar dan is het al weer minder een compound?
Chest supported row is ook een goede vorm progressive overload, 1 van mijn favorieten hoewel ik daarmee zelf geen goede MMC heb.
 
Één ding moet je rippedmeeuw nageven, het verstandigste wat hij kon doen is het denkwerk uitbesteden en dat heeft hij gedaan.

"Hope clouds observation" en probeer jezelf te adviseren en behandelen zoals je dat met een dierbare zou doen, enz.
In zijn algemeenheid heeft iedereen over zichzelf een vertroebeld beeld, dus een externe blik is vaak een waardevolle toevoeging.
Wat heb ik gedaan?😂
 
Ik ervaar inderdaad dat zware bent over rows veel vergen van core en onderrug. Dan zou je Pendlay rows kunnen doen, en die heb ik ook een hele tijd gedaan, omdat je dan het gewicht na elke rep weer terugbrengt naar de grond. Je kunt op die oefening ook zwaarder gaan. Maar toen las ik dat de bent over row beter is voor hypertrofie, omdat je dan ook de excentrische fase meeneemt. Bij Pendlay rows laat je de bar soort van gecontroleerd vallen, net als bij de deadlift. Dus toen ben ik weer teruggegaan naar de bent over row.

Oeps, nu ben ik alles weer te veel aan het overdenken en analyseren, wat ook weer niet goed is... ;)
De favoriet op mijn lijstje van rows is overigens de seated cable row, daar heb ik zelf verreweg de beste MMC bij (Yates rows op plaats 2). Een andere favoriete oefening voor rug is pull downs naar de nek (heb soepele schouders). Op een intensieve rugdag zou ik zelf RDL, cable rows en pull downs doen.
 
Back
Naar boven