XXL Nutrition

Shift to 'hybrid athlete' (BB + running)

Bezoekers in dit topic

I will say this only once...


good morning moaning GIF


Sorry :(
 
donderdag 26-05-2022, LB

type oefeningomschrijvingreps x weightwerksets
compound1. leg press (max. machine depth)10,10,10,10,10 x 705
compound2. barbell Romanian deadlift10,10,10,10,10 x 805
compound3. dumbbell walking lunges14,14,14,14,14 x 125
isolatie4. machine lying leg curl, unilateral13,13,13,13 x 104
isolatie5. machine seated leg extension, unilateral15,15,15,15 x 254
isolatie6. machine standing calf raise, unilateral15,15,15,15 x 04
isolatie7. machine seated calf raise15,15,14,13 x 304
 
vrijdag 27-05-2022, UB

type oefeningomschrijvingreps x weightwerksets
compound1. weighted pull-up7,7,7 x 10, 12 x 04
compound2. barbell row10,10,10,10 x 604
compound3. barbell flat bench press, paused7,7,7,7 x 57½4
compound4. dumbbell press on 60° incline bench10,9,8,8 x 164
compound5. face pull, rope18,17,16,16 x 29.74
isolatie6. overhead triceps, rope16,16,16 x 25.23
isolatie7. machine lateral raise14,13,12 x 36.33
isolatie8. machine biceps, unilateral15,14,13 x 16.83

Ben nu wel tevreden met deze selectie van oefeningen voor een upper/lower split. Heb me voorgenomen niet meer elke training progressive overload na te streven ten opzichte van de vorige training, want ik heb het gevoel dat ik daardoor op een gegeven moment op veel oefeningen steeds te dicht tegen failure aan zat, waardoor ik niet meer goed kon herstellen en daardoor vastliep.
 
Het is niet de progressie overload, maar het is het volume dat je wegwerk waardoor je slechter hersteld dan nodig. En daardoor.... vul zelf maar in.
En 4x10 staat wel mooi op een schema maar je kunt toch niet vier setjes precies even sterk zijn ? Had je op de eerste set dan ook, gun to your head, 15 reps kunnen doen ?
Dan had teveel reps in reserve voor prikkel om te groeien.
 
Het is niet de progressie overload, maar het is het volume dat je wegwerk waardoor je slechter hersteld dan nodig. En daardoor.... vul zelf maar in.
En 4x10 staat wel mooi op een schema maar je kunt toch niet vier setjes precies even sterk zijn ? Had je op de eerste set dan ook, gun to your head, 15 reps kunnen doen ?
Dan had teveel reps in reserve voor prikkel om te groeien.
Op de barbell row heb ik kort geleden een reset gedaan van 70 naar 60 kg om me te focussen op een correcte en strikte uitvoering. Op de dumbbell press en ook op sommige andere oefeningen, zie je dat ik wel degelijk terug moet in reps per set om de intensiteit een beetje gelijk te houden per set. En als ik de weighted pull-up neem, daar nam de intensiteit in de eerste drie sets inderdaad steeds toe, waarbij ik op de derde set op RPE 10 zat, gevolgd door back-off set op bodyweight.

Daarnaast, en dat heb ik hier al eerder aangegeven, hanteer ik vrij lange rustpauzes tussen de sets op de compounds, waardoor de terugval in kracht van set tot set vrij klein is.
 
Op de barbell row heb ik kort geleden een reset gedaan van 70 naar 60 kg om me te focussen op een correcte en strikte uitvoering. Op de dumbbell press en ook op sommige andere oefeningen, zie je dat ik wel degelijk terug moet in reps per set om de intensiteit een beetje gelijk te houden per set. En als ik de weighted pull-up neem, daar nam de intensiteit in de eerste drie sets inderdaad steeds toe, waarbij ik op de derde set op RPE 10 zat, gevolgd door back-off set op bodyweight.

Daarnaast, en dat heb ik hier al eerder aangegeven, hanteer ik vrij lange rustpauzes tussen de sets op de compounds, waardoor de terugval in kracht van set tot set vrij klein is.
Ron bedoelt waarschijnlijk als je op set 1 alles geeft, kan je set 2 tm 4 niet het aantal reps halen met dezelfde intensiteit.
 
Nee niet perse, maar wel als je intensiteit mist. En dat mist imnewhere waarschijnlijk anders had hij wel meer progressie gemaakt.
Als iemand denkt dat ie intensiteit mist moet ie zijn huidige workout in tegenover gestelde richting doen dus beginnen waar je normaal eindigt. Zijn de gewichten/reps die je dan pakt hetzelfde als je “normale” routine dan weet je dat iemand traint als een mietje.
 
Als iemand denkt dat ie intensiteit mist moet ie zijn huidige workout in tegenover gestelde richting doen dus beginnen waar je normaal eindigt. Zijn de gewichten/reps die je dan pakt hetzelfde als je “normale” routine dan weet je dat iemand traint als een mietje.
Hoe bedoel je? Dus in het geval van zijn leg day. 2x kuiten - leg extensions - leg curl - lunges - rdl - leg press? En als je exact dezelfde gewichten/reps haalt als dat je hem in de normale volgorde doet dan train je niet hard genoeg?
 
Zo kan je het ook verwoorden :p
Zo test ik het bij mensen die ik help als ik twijfel dan zeg ik doe komende sessie je workout andersom om je spieren een andere trigger te geven en laat ff zien wat je gewichten/reps zijn. 9vd 10 laat dan identiek hetzelfde zien als vorige sessie en dan weet ik al genoeg.
 
Ik lees al even mee maar ik zie heel veel gedachten en denkwijzes.
Mss minder denken en gewoon je eigen volvreten en keihard trainen tot je de gym uitkruipt?
 
Hoe bedoel je? Dus in het geval van zijn leg day. 2x kuiten - leg extensions - leg curl - lunges - rdl - leg press? En als je exact dezelfde gewichten/reps haalt als dat je hem in de normale volgorde doet dan train je niet hard genoeg?
Als je normaal plat bankdrukt / incline db / cable fly doet dan moet je andersom beginnen en met de flys.
Doe je identiek hetzelfde gewicht als bovenstaande routine dan train je idd niet intensief ook al denkt men dat, want iedereen denkt heb hard getraind maar denken/doen zijn verschillende dingen.
 
Back
Naar boven