AndroidHealthClinic

vriend vind gezonde voeding en sporten onzin (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zonnebril

Novice
Lid geworden
11 aug 2014
Berichten
29
Waardering
4
Lengte
1m81
hoi hoi,
Ik sport vrij veel, 6 keer per week. En probeer daarnaast zo een gezond mogelijk voedingspatroon aan te houden. Uiteraard voor het mooie resultaat.
Nu vind mijn vriend dit behoorlijke onzin, en ik merk dat ik veel vaker verval in ongezonde voedingskeuzes en hier baal ik onwijs van..
Het lukt me echter niet hem te overtuigen dat het wel belangrijk is om gezond te eten, en dit in sommige gevallen aan te vullen met voedingssupplementen.
Nu heb ik de laatste tijd veel lichamelijke klachten door de stress omtrent dit verhaal+ongezonde voeding, en hij ziet dit als: zie je wel dat ik gelijk heb.

heeft iemand tips? Misschien hoe ik hem kan overtuigen, of me me ding kan laten doen ofzo

Zonnebril
 
hoi hoi,
Ik sport vrij veel, 6 keer per week. En probeer daarnaast zo een gezond mogelijk voedingspatroon aan te houden. Uiteraard voor het mooie resultaat.
Nu vind mijn vriend dit behoorlijke onzin, en ik merk dat ik veel vaker verval in ongezonde voedingskeuzes en hier baal ik onwijs van..
Het lukt me echter niet hem te overtuigen dat het wel belangrijk is om gezond te eten, en dit in sommige gevallen aan te vullen met voedingssupplementen.
Nu heb ik de laatste tijd veel lichamelijke klachten door de stress omtrent dit verhaal+ongezonde voeding, en hij ziet dit als: zie je wel dat ik gelijk heb.

heeft iemand tips? Misschien hoe ik hem kan overtuigen, of me me ding kan laten doen ofzo

Zonnebril
je doet het voor jezelf toch? niemand hoeft je goedkeuring te geven, ook je vriend niet. Leuk als ze het begrijpen maar zo niet dan alsnog prima. Leven en laten leven. Zorg dat je hem niet tekort doet qua aandacht en weet ik het wat maar voor de rest heeft hij geen fuck te zeggen over wat jij eet en hoe je je leven indeelt imo
 
je doet het voor jezelf toch? niemand hoeft je goedkeuring te geven, ook je vriend niet. Leuk als ze het begrijpen maar zo niet dan alsnog prima. Leven en laten leven. Zorg dat je hem niet tekort doet qua aandacht en weet ik het wat maar voor de rest heeft hij geen fuck te zeggen over wat jij eet en hoe je je leven indeelt imo

Dit dus.

En anders om natuurlijk ook. Prima dat jij zo wilt leven, maar je kunt hem ook niet van alles gaan opleggen;)
 
Je vriend is een feeder?
 
Je vriend is een feeder?
groots voorstander van al het ongezonde eten..

Ik weet dat ik het voor mezelf doe en niet voor hem.. Maar het maakt het wel veel lastiger. Vermijd het onderwerp ook zoveel mogelijk.. Raak er alleen zelf zo gestresst van.
 
groots voorstander van al het ongezonde eten..

Ik weet dat ik het voor mezelf doe en niet voor hem.. Maar het maakt het wel veel lastiger. Vermijd het onderwerp ook zoveel mogelijk.. Raak er alleen zelf zo gestresst van.

Vreemd. Ik kan mij niet voorstellen dat je niet wilt dat jouw vriendin hard werkt om nog een lekkerder lijf te krijgen... wat er zo even door mij heen schiet:

-doordat je zo vaak traint komt hij aandacht te kort, hij wilt liever dat je minder traint en meer tijd met hem doorbrengt
-voeding, tja ook dit valt hieronder, hij vind het vervelend dat jullie niet geregeld gezellig een terrasje oid kunnen pakken omdat jij op jouw voeding let
-onzeker, je bent vaak omringd door afgetrainde jongens
 
Waarom? Argumenten?
hij vind dat dat gezelliger is, bij de thee hoort een koekje en na het avond eten een toetje, overal saus over.. dat soort dingen.

jaloers is ook zeker een puntje ja..
 
Vreemd. Ik kan mij niet voorstellen dat je niet wilt dat jouw vriendin hard werkt om nog een lekkerder lijf te krijgen... wat er zo even door mij heen schiet:

-doordat je zo vaak traint komt hij aandacht te kort, hij wilt liever dat je minder traint en meer tijd met hem doorbrengt
-voeding, tja ook dit valt hieronder, hij vind het vervelend dat jullie niet geregeld gezellig een terrasje oid kunnen pakken omdat jij op jouw voeding let
-onzeker, je bent vaak omringd door afgetrainde jongens

Dit klinkt erg aannemelijk...Zit een soort jaloezie achter lijkt het wel...
 
Het één hoeft het ander nooit helemaal uit te sluiten. Als je een beetje de 80/20 regel hanteert, waarbij je 80% gewoon goed op je voeding let en je voor de rest ruimte hebt voor een terrasje, een hamburger en een bitterbal dan kan je al heel veel winst behalen.

hij vind dat dat gezelliger is, bij de thee hoort een koekje en na het avond eten een toetje, overal saus over.. dat soort dingen.

jaloers is ook zeker een puntje ja..
Dan laat je hem toch lekker zijn koekje eten en zijn voedsel verdrinken in de saus?
 
hij vind dat dat gezelliger is, bij de thee hoort een koekje en na het avond eten een toetje, overal saus over.. dat soort dingen.

jaloers is ook zeker een puntje ja..

En bij een biertje een sigaretje en bij een feestje een pilletje etc.. Omdat het gezellig is, wat een argument zeg :roflol:

Ik neem ook altijd een spuitje als ik toevallig langs perron 0 loop, is gezellig... :rolleyes:
 
hij vind dat dat gezelliger is, bij de thee hoort een koekje en na het avond eten een toetje, overal saus over.. dat soort dingen.

jaloers is ook zeker een puntje ja..

Lastig, beetje hetzelfde idee als mensen die beweren dat het zonder alcohol niet gezellig kan zijn.

Met een beetje moeite kunnen toetjes en sauzen ook gezond worden bereid, dus het zijn eigenlijk drogredenen.

Tegen jaloezie valt moeilijk op te boksen, omdat de redelijkheid al gauw zoek raakt.
Voor mij zou dat al een heel gauw een breuklijn worden.
 
De jaloezie zit hem vaak eerder in het gebrek aan eigen wilskracht om jezelf positief te veranderen. Je ziet dat ook vaak terug bij collega's, vrienden en familie.

En komt vaak voor uit angst voor verandering of angst voor het onbekende. Er zijn er maar weinig die zichzelf echt confronteren en ermee aan de slag gaan.
 
De jaloezie zit hem vaak eerder in het gebrek aan eigen wilskracht om jezelf positief te veranderen. Je ziet dat ook vaak terug bij collega's, vrienden en familie.
zijn wilskracht bedoel je?

ik ga me zowiezo verdiepen in het jaloerse gebied. Jaloezie is altijd een lastig onderwerp haha
 
zijn wilskracht bedoel je?

ik ga me zowiezo verdiepen in het jaloerse gebied. Jaloezie is altijd een lastig onderwerp haha
In dit geval zijn wilskracht inderdaad. De meeste mensen begrijpen best dat het alleen al om gezondheidsredenen belangrijk is om goed te eten en te bewegen. De meeste mensen kunnen het echter niet opbrengen om dit consequent te blijven doen en hebben dan liever dat anderen ook maar "gewoon" blijven doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven