AndroidHealthClinic

Vriendin gevaarlijk afvallen

Bezoekers in dit topic

Benatural

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 mrt 2016
Berichten
298
Waardering
22
Lengte
1m70
Massa
76kg
Hey help!

Een goede vriendin van mij wil afvallen! Maar op een ongezonde manier! Ze is 18 met al een erg laag vet procentage ze is 1m70 en 59 kilo, die beetje massage wat ze heeft is spieren op de armen en schouder. Dus met 170 lang en 59 wil ze nog gaan afvallen (waarom is een mysterie!) Super mooie lichaam sport 5x per week en is verder redelijk actief

Maar ze heeft een dieet van maar 1200 kcl ik heb haar vaak gezged dat is veel te weinig en ongezond! Als je persee wil afvallen begin dan met 2000 en als je niks afvalt bouw dan af met 200 kcl per week

Kunnen jullie laten weten of dit extreem laag is meteen op 1200 kcl te zitten? Terwijl je al niet teveel vet hebt?
 
Als je het zo even snel berekent heeft ze 2200kcal nodig om op gewicht te blijven met 3-5x sporten in de week, voor vetverlies(-500kcal) zou ze rond de 1700kcal moeten zitten. Met 1200kcal zit ze dus 1000kcal onder haar behoefte en met zo'n gewicht is dat niet echt verstandig.
 
Haha, wel toevallig idd, maar gewoon zonder want ze heeft een mooi lichaam ! En dat word alleen maar minder door dit. Maar geef jullie argumenten waarom dit niet goed is en met meer kcl veel mooiere manier afvalt
 
hoe lager in kcal hoe meer je verliest, dus ook spiermassa. Daarnaast is 59kilo met 170 al weinig dus het is niet echt gezond om nog lager te gaan ztten natuurlijk.
 
1200 kcals is veel te weinig. Maar hoe ga je iemand daarvan overtuigen?
 
Je kunt 1000x zeggen dat zij en goed lichaam heeft en ze doet er niks mee, zeg 1 x dat ze dik is en ze gaat volledig ham.
 
1200 kCal, het Auschwitz dieet?
 
Contact op nemen met der ouders als het uit de hand loopt.
 
ik dacht hier serieus ook meteen aan:roflol:

Hier nog een :roflol:

OT: inderdaad ouders erbij betrekken bijvoorbeeld. Maar niet achter dr rug om zou ik zeggen, gewoon het onderwerp aanhalen als jullie met z'n allen samen zijn bijvoorbeeld. En/of misschien iemand met verstand van zaken (gewoon iemand van dit forum ofzo) contacteren die haar kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
Is het ook niet zo dat op een gegeven moment, wanneer je vetpercentage dusdanig laag is, zelfs de menstruatieperiode kan uitblijven?

Misschien dat je ook hierover kunt praten met een of meerdere goede vriendin(nen) van haar. Ik kan mij best voorstellen dat die er ook wel wat van vinden.
Tenzij die ook gezellig meedoen met slablaadjes knabbelen:o.
 
Back
Naar boven