AndroidHealthClinic

Vriendin wil af van vet rond middel.

Bezoekers in dit topic

lifestyle66

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
1.031
Waardering
103
Mijn vriendin is na haar bevalling (2e kind) aan het sporten, ze was heel zwak en had jaren niet gesport.

In het begin ging het allemaal moeizaam, het lukte maar niet, na een aantal maanden heb ik haar geadviseerd om alleen maar water te drinken en suikers te laten staan.

Snoepen doet ze niet meer en ze drinkt de hele dag water, nu anderhalf jaar na de bevalling loopt ze 3 x per week rond de 7 a 8 kilometer.

1 keer per week doet ze kracht.

Ze weegt nog ongeveer 50 kilo, ze is dan ook niet erg groot.

met kleren aan lijkt ze gewoon slank en strak, maar als ze in een bikini loopt dan springen die zwembanden over haar bikini heen, op die plek zijn ook striemen zichtbaar omdat het eerst nog veel meer was.

Nu is ze heel erg teleurgesteld en onzeker over of het eigenlijk wel weg te krijgen is, ze denkt dat het uitgezet is door de zwangerschap en dat het misschien niet meer weg gaat.

Ikzelf heb haar weer aangemoedigd om door te gaan en dat het gewoon plaatselijk vet is, en dat vet altijd te verbranden is, maar het wel doorzettingsvermogen en tijd nodig heeft.

Is 3 keer per week hardlopen genoeg?

Hebben mensen (vrouwen) hier ervaring met heupvet van de zwangerschap?

Tips suggesties ?
 
1x per week kracht is te weinig, verder minder kaan.
 
Ik heb haar 3x cardio 1 x kracht geadviseerd, omdat haar doel nog voornamelijk vetvetbranding is.

Om vervolgens het om te draaien naar 3x kracht en 1 keer cardio als haar doel bereikt is, maar dat duurd dus langer dan verwacht.
 
Ik zou zeggen iig 2x pw kracht, immers spieren verbranden (ook in de rust) meer Kcal's + je lichaamscompositie wordt natuurlijk beter.

Daarnaast voeding gaan tracken, zorgen dat ze structureel genoeg onder haar onderhoudsbehoefte zit.
Dit met geduld en doorzettingsvermogen dan zou het moeten lukken.

Good luck !
 
Ik heb haar 3x cardio 1 x kracht geadviseerd, omdat haar doel nog voornamelijk vetvetbranding is.

Om vervolgens het om te draaien naar 3x kracht en 1 keer cardio als haar doel bereikt is, maar dat duurd dus langer dan verwacht.
Slecht advies dan.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Krachttraining laten doen 2 a 3 x pw en daarnaast kan evt nog cardio.
En voeding blijft natuurlijk belangrijk.
 
Ik zou zeggen iig 2x pw kracht, immers spieren verbranden (ook in de rust) meer Kcal's + je lichaamscompositie wordt natuurlijk beter.

Daarnaast voeding gaan tracken, zorgen dat ze structureel genoeg onder haar onderhoudsbehoefte zit.
Dit met geduld en doorzettingsvermogen dan zou het moeten lukken.

Good luck !

ze eet smorgen rond 9 uur een boterham, smiddags rond 12 uur 2 boterhammen en savonds het avondeten, tussendoor nog een stuk fruit.

frisdranken nooit, suikers nooit.
 
heb je wat beters in te brengen ? Hoe zou jij het doen om dit doel te bereiken?

En wat bedoel je met kaan.
Frequent krachttraining i.c.m cardio zoals al 5x genoemd is.
En die voeding kom op man, je ziet toch zelf ook wel dat dit drie keer niks is? Laat haar is op haar eiwitinname letten en reken haar behoefte uit.
 
ze eet smorgen rond 9 uur een boterham, smiddags rond 12 uur 2 boterhammen en savonds het avondeten, tussendoor nog een stuk fruit.

frisdranken nooit, suikers nooit.

Ja dat zegt helemaal niets natuurlijk, hoeveel, wat ?
Met de app My Fitnesspal kun je alles inzichtelijk maken / krijgen.

En ja je zult (ZEKER) in het begin (ALLES) af moeten wegen (tenminste als je wil weten wat je aan het doen bent.

3 boterhammen, avondeten en 1 fruit doet me denken aan een crashdieet.
 
ze eet smorgen rond 9 uur een boterham, smiddags rond 12 uur 2 boterhammen en savonds het avondeten, tussendoor nog een stuk fruit.

Dat zou ik eten als ik een langzame hongersdood wil sterven. Afvallen begint niet bij minder eten, maar bij goed eten en goed trainen. Eiwitinname van ca. 2 kg per bm. Vetten zo'n 1g per bm. Harris-Benedict-formule is heel aardige richtlijn. Wat is het onderhoud? Dat soort vragen stellen.
 
Voeding bepaalt hoe je eruit ziet.

Onderhoud berekenen.

300 onder zitten.

Goede e/k/v
 
Je sport zelf ook.... wat zou jij haar adviseren te eten?
Dat zou jij als sporter toch wel moeten weten dan.....
 
Je sport zelf ook.... wat zou jij haar adviseren te eten?
Dat zou jij als sporter toch wel moeten weten dan.....

Ze eet ook af en toe eiwitrijke producten tussendoor, bv yogurt of tonijn.

Maar kan moeilijk van haar verwachten dat ze eet als een beest.

Ze heeft al heel wat gepresteerd kwa afvallen, zeker 10 kilo kwijt, sommige hier vind ik een beetje overdreven zielig reageren.

Net of ze iets vreselijk verkeerd doet, als dat zo was was het haar niet gelukt tien kilo af te vallen, maar ik had meer informatie verwacht over het plaatselijk vet verbranden, omdat we het gevoel hebben dat die zwembanden het enige is wat er nog zit aan vet.

Dat vinden we raar, omdat ze bij derest van haar lichaam wel veel kwijt is, je zult bijna zeggen dat er op sommige plekken niks meer af kan, ze gaat in ieder geval meer focus leggen op kracht.
 
Ze hoeft ook echt niet te eten als een beest. En niemand zegt dat ze niets heeft gepresteerd of haar best niet doet.
Natuurlijk is het super goed van haar dat ze al 10 kilo kwijt is.

De enige reden dat ik dit vraag is dat jij als sporter ook wel weet dat onder je BMR eten niet gezond is, dat hoe ze nu eet een crashdieet is, dat je met spieropbouw uiteindelijk meer verbrand dan zonder spieropbouw en dat plaatselijk vet verbranden niet kan.

Iedereen heeft plekken waar het vet het laatste verdwijnt en bij vrouwen is het vaak de heupen/billen/lovehandles...
Als ze die kwijt wil zal ze in het geheel af moeten vallen. Maar dat betekend dat ook de rest nog dunner wordt.
Dan kan je er beter voor kiezen meer spieren op te bouwen zodat de algehele verbranding omhoog gaat.
 
Ze zal onder haar onderhoud moeten gaan eten, de macro's deftig onderverdelen en daarbij zéker meer dan 1 keer per week krachttraining moeten gaan doen.

Dit forum is daarbij rijk aan fantastisch leerzame topics die te vinden zijn mede met de zoekfunctie. Deze topics kunnen je al flink op weg kunnen helpen met het opstellen van een voedings- en trainschema:)
 
wat naar mijn mening het beste werkt is 3-4x pw kracht en dan minimaal 2x na kracht direct 30-40 min cardio op 70% dan ga je het vet wel aanspreken. ik merk vaak op dagen dat ik alleen cardio doe dat ik er niet heel veel mee bereik en gewoon te weinig verbrand ermee, en wat die gasten hier boven ook zeggen te weinig kt en te veel cardio gaat alles van hangen en dat is juist niet het doel van je meid.
 
Ik ben dan wel geen vrouw maar wat bij mij echt geholpen is krachttraining...

Ik heb marathons gelopen en toch altijd wel een buikje en vet gehad maar sinds ik 3/4x per week krachtraining doe gaat het eindelijk :D weg.
Dus in mijn ogen veel meer resuktaat met krachttraining dan met cardio.
En idd eten onderhoud. Sterkte!
 
Back
Naar boven