Fitness Seller

Vriendin wilt maag laten verkleinen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

oke ik heb er 2 uur voor het slapen gaan van gemaakt. (hoewel het imo niet veel uit maakt). Wat tonijn door sla is toch wel te eten?

het is wel aanrader om magere kwark(langzame koolhydraten en eiwitten) voor het slapen te laten eten...
Daarnaast is het schema te streng voor een vrouw die niet actief is. Zet haar aan het sporten en daarnaast een voedingsschema met 6-8 maaltijden. Kleine beetjes, alleen de ochtend, middag en avond wat grotere maaltijden..

werk met bruin brood + mager beleg, ontbijtkoek voor stoelgang etc..
veel water drinken ;-)

succes met je vriendin ... ben zelf ook extreem overgewicht geweest ..weet hoe het voelt. Ze moet gewoon discipline krijgen en een maagverkleining krijgt ze niet of het heeft geen enkel nut.
 
Tonijn zijn ook langzame eiwitten. Tonijn voor het slapen is dus een prima eiwitbron, beter dan kwark iig met de carbs.

Je schema zit er imo wel goed uit. Als ze zich er aan durft te houden dan zal het wel goed komen.
Maar ik zou dr er wel bij aansporen om te gaan sporten, dat zal haar metabolisme ook veel goed doen, dunkt me.

inderdaad zijn beide , kwark en tonijn langzame eiwit bronnen ...
maar of de één beter is dan de ander... nee dat vind ik niet..
 
Een vriendin (van een vriendin) is ontevreden over haar vet percentage en denkt dit op te lossen door haar maag te laten verkleinen.

Ze eet in de ochtend alleen een appel en dan in de avond vaak niet eens avond eten omdat ze denkt dat ze dit niet nodig heeft. Als ze overdag draaierig wordt (omdat ze te weinig heeft gegeten) neemt ze iets waar veel suiker in zit. Ze zegt dat als ze iets meer eet dan dit dat ze de volgende dag 2kg zwaarder is.

Duidelijk is natuurlijk dat haar stofwisseling naar de klote is door te weinig eten en dat een maagverkleining niks gaat helpen. Wat ze nu eet kan ook makkelijk met die maagband verkleining dus haar dieet zal niks veranderen. Daarnaast kan ze dan onmogelijk nog haar stofwisseling opkrikken doordat ze niet genoeg ruimte in haar maag heeft hiervoor. Daarnaast eet ze dus blijkbaar zeer veel suiker en dit zorgt voor glycogeen pieken in haar bloed waardoor ze vet aanzet en niet kan verbranden.

Ze sport niet maar is ook niet heel inactief ofzo

ze is 1.52 en weegt rond de 75 kilo. BF% is zo'n 45%

Nu wil ik dus voor haar een voedingsschema maken waarmee ze langzaam haar stofwisseling op kan werken. Natuurlijk niet gelijk veel eten want dan zal ze dit direct opslaan als vet en dit zal demotiverend werken. Ik dacht zelf aan zo iets:

Ochtend:
2 gekookte eieren waarvan 1 alleen het ei-wit
4 - 5 eetlepels brinta + voldoende melk

middag:
150gr rauwkost
250 magere kwark (helft van een bakje van 500gr)

avond:
100gr rauwkost
200gr kipfilet

twee uur voor t slapen gaan:
blikje tonijn in eigen nat door een bak sla

Dit moet ze dan één maand volgen. Na deze maand wil ik om de 3 dagen een high carb dag houden om haar aan de carbs te laten wennen + laten sporten. Dit moet ze dan weer een maand volhouden en dan na deze maand zou ze normaal moeten kunnen eten.

Wat vinden jullie van dit schema? Hebben jullie nog tips?

Bijvoorbaat dank

Btw, je KCAL inname is erg beperkend en zonder sport zou ze dit wel kunnen volhouden, maar met sporten moet ze toch echt iets meer qua KCAL binnenkrijgen..
Zorg ervoor dat ze niet TE snel afvalt, want dan zit ze met een probleem ... SLAP VEL ..

;-)
 
inderdaad zijn beide , kwark en tonijn langzame eiwit bronnen ...
maar of de één beter is dan de ander... nee dat vind ik niet..

Kwark zitten veel carbs in. Daarnaat houden zuivelproducten vaak onderhuids vocht vast.
Vandaar beter. Maar eerlijk gezegd maakt het bovenstaande mij niet uit. Maar ik kan me indenken dat een pro-ana chick dat wel vindt.
 
Veel carbs is veel gezegd: aldi kwark BE : 11.2 protein, 3.5kh per 100g
 
Veel carbs is veel gezegd: aldi kwark BE : 11.2 protein, 3.5kh per 100g

Klopt, veel carbs is overdreven. Maar als je savonds een bak kwark eet zit je al snel op 16-17 gr snelle carbs.
vergeleken met tonijn, waar helemaal geen carbs in zitten is dat wel veel.
 
Vertel: hoe gaat het met de bewuste vriendin?
 
Hey,
Ik hoop natuurlijk dat het schema zal werken voor de vriendin, maar ik vrees ervoor. Een maand is namelijk te lang. Toen ik nog een dikkertje was was een dag zonder snoep al de hel! Laat staan een maand. Daarmee ook dat ze een maagband wil, dat gaat lekker snel en zonder moeite denkt ze.
Ze moet het echt zelf willen, er zelf research voor doen, en er zelf moeite in stoppen, voor het zal werken. En als die tijd er is heeft ze heel veel geluk met iemand als jij die haar kan bijstaan met raad en daad!
Groetjes
 
Ze zegt dat als ze iets meer eet dan dit dat ze de volgende dag 2kg zwaarder is.

Ik weet niet of iemand dit al heeft gezegt, maar dat is best wel logisch.

Ze eet niets dus heeft nauwelijks vocht en nauwelijks glycogeen,daardoor kan je 2kg aankomen in 1 dag.

Ik had het vroeger ook toen ik dacht efficiënt af te vallen met 1000kcal per dag.

Verder denk ik dat het moeilijk word om een strikt dieet aan te houden met deze meid, want er is volgens mij helemaal geen discipline, wat toch eigenlijk wel het belangrijkste is om iets aan je figuur te veranderen.

Ze moet gewoon langzaam weer wat meer gaan eten en alle zoetigheid weglaten. Als ze dat vol kan houden is ze al een heel stuk verder

Veel succes iig ; )
 
Een vriendin (van een vriendin) is ontevreden over haar vet percentage en denkt dit op te lossen door haar maag te laten verkleinen.

Ze eet in de ochtend alleen een appel en dan in de avond vaak niet eens avond eten omdat ze denkt dat ze dit niet nodig heeft. Als ze overdag draaierig wordt (omdat ze te weinig heeft gegeten) neemt ze iets waar veel suiker in zit. Ze zegt dat als ze iets meer eet dan dit dat ze de volgende dag 2kg zwaarder is.

Kan ze niet gewoon haar hersens laten vergroten?

En waarom een voedingsschema?? Als je gewoon normaal eet en dat is ongeveer 3 x per dag dan wordt haar stofwisseling beter en valt ze vanzelf af.

Ik heb medelijden met dit soort figuren. Zeuren zeuren zeuren, maar actie is te vermoeiend. Gewoon laten ontploffen.
 
Hoe gaat het met haar nu dan?
Ze heeft niet echt een goede mentaliteit om er verandering int e brengen als ik zo lees. Best een simpele gedachte om maar je maag te verkleinen terwijl ze zelf toch ook wel weet dat ze te weinig eet. Ze is misschien dik, maar dat komt alleen maar door haast niks te eten..dan kan ze sporten wat ze wilt maar haar lichaam zal niks verliezen omdat het de hele tijd in de overlevingsmode zit.

Is ze nou je voedingsschema al aan het volgen? Heeft ze het al opgegeven of gaat het goed? Hoop voor haar dat het psychisch beter zal gaan, want daar zit het gewoon niet snor.
 
Darwinaward.
 
Ik heb vernomen dat ze inmiddels 12kg is afgevallen, komt ook een beetje doordat ze 2 weken ziek is geweest. Maar ze eet nu iig ook gewoon avond eten en als ontbijt heeft ze nu brood en een appel.
 
Beetje offtopic maar waarom wil je haar helpen? Ze is niet jou vriendin en als ik dit lees zal het toch een behoorlijke frustratieslag worden zowel voor haar als voor jou
 
Beetje offtopic maar waarom wil je haar helpen? Ze is niet jou vriendin en als ik dit lees zal het toch een behoorlijke frustratieslag worden zowel voor haar als voor jou

Ik ken haar ook niet, maarja een vriendin van mij maakte zich wel een beetje zorgen om haar. Voor mij is het sowieso niet frustrerend want ik ken haar toch verder niet, maar als ik haar kan helpen dan doe ik dat graag.

Sowieso heb ik ook wel eens lopen dagdromen om als bijbaantje voor me zelf te beginnen als health&fitness coach ofzo, om mensen te begeleiden om fit te worden.

Het zit psychisch idd niet helemaal goed met haar want ze heeft behoorlijk wat shit moeten doorstaan. En het dieet heeft ze niet gevolgd, maar is ook wat onnodig denk ik. Gewoon gezond eten moet voldoende zijn. Ze hoeft geen fitness model te worden ofzo:p
 
Ik ken haar ook niet, maarja een vriendin van mij maakte zich wel een beetje zorgen om haar. Voor mij is het sowieso niet frustrerend want ik ken haar toch verder niet, maar als ik haar kan helpen dan doe ik dat graag.

Sowieso heb ik ook wel eens lopen dagdromen om als bijbaantje voor me zelf te beginnen als health&fitness coach ofzo, om mensen te begeleiden om fit te worden.

Het zit psychisch idd niet helemaal goed met haar want ze heeft behoorlijk wat shit moeten doorstaan. En het dieet heeft ze niet gevolgd, maar is ook wat onnodig denk ik. Gewoon gezond eten moet voldoende zijn. Ze hoeft geen fitness model te worden ofzo:p

Denk dat een dieet juist goed voor haar is die ze helemaal moet volgen omdat ze zelf niet bewust is van wat gezond eten is. En kan dit laatste dus ook nooit voldoende voor haar zijn omdat ze haar lichaam continue te kort doet. Dat ze 2 weken ziek is zou goed kunnen betekenen dat haar lichaam "alweer???" een duidelijke sein geeft dat haar lichaam te weinig voedingsstoffen binnen krijgt. Op deze manier maakt ze veel dingen kapot in haar lichaam.

Snap dat jij er verder ook weinig te zeggen over hebt, je kent haar verder niet. Maar aangezien je hier wel een topic over maakt wil ik ook graag mijn bijdrage geven ;) Tegenwoordig zijn er zoveel die slecht eten, tja ben zelf ook een vb van dik 3 jaar totaal lowlowlowcarb...gelukkig weer back to the old me :D + better :cool:.

Schrok eergister ook echt zo erg, meisje van 10(!) die bij ons kwam lunchen op werk.. de 1e keer dat ik haar zag dacht ik, zo die is aardig dun. Bij de lunch werd het duidelijk dat ze veel moeite had met al 1 boterham.. laat staan een 2e, daaruit kwam voort dat ze nog meer wilde afvallen omdat ze een buikje had ??? (geen buikje te vinden) en omdat ze langer was dat de meeste kinderen in haar klas en dus ook het meeste woog wilde ze het zelfde wegen als die andere klasgenooten van 15cm kleiner :eek::(

Heb haar toen ook paar keer duidelijk uitgelegd (op een niveau dat ze het begrijpt :P) dat gewicht niet alles zegt en dat ze gewoon lekker&gezond moest eten en gewoon daarnaast moest sporten. Pfff..:(
 
Back
Naar boven