XXL Nutrition

Vrouwen & Training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Debelah
Hey,

ik doe ook veel krachttraining, maar ook veel cardio. het laatste ook deels omdat ik een goede conditie wil en alle andere welbekende voordelen van cardio. het is wel zo dat ik niet meer te veel armspieren doe, want k vind ECHT dat ze te breed worden :s
Verder gebruik ik bij de been-oefeningen alleen toestellen, want ik heb schrik dat ik bij squats bijvoorbeeld een verkeerde beweging ga maken, waardoor ik iets ga scheuren, rekken, ... Ik train namelijk alleen en heb ook nog nooit een man in de fitness squats zien doen!

Tips?

Debelah

gewoon licht beginnen met squatten en de de begeleiding vragen om hulp...

komt dan wel goed...

Ehm heb je wel een los squatrek in de sportschool?
 
Originally posted by Bracke


Ach.. Wat zou er gezelliger zijn dan een toffe meid, mee in de dumbbellsectie? Ik weet wat men bedoeld.. Veel te veel vrouwen op de fietsen, veel te weinig vrouwen achter de gewichten..

Moet dringend verandering in komen..

dat begrijp ik, maar het beste is beide (bij ons zie je ook meestal mannen alleen maar krachttraining en dames alleen maar cardio)
 
eerlijk gezegd weet ik niet goed hoe het er zou moeten uitzien.. Heb er nog niet echt op gelet...

Ik zal komende week eens foto's van mijn armen enzo sturen, dan moeten jullie maar eens oordelen?
 
Originally posted by Scighera


dat begrijp ik, maar het beste is beide (bij ons zie je ook meestal mannen alleen maar krachttraining en dames alleen maar cardio)

Waarom?? Nee serieus.. Tuurlijk beiden.. Maar ja over het aantal mannelijke geslachten in de dumbbellsectie zal nooit te klagen vallen..
 
Originally posted by Purple
want als ik kijk naar al die meiden die inmiddels al 2 jaar trainen
en alleen cardio doen en nu nog steeds drilbillen hebben.

Dat van die drilbillen valt mij nou ook op. Van urenlang cardio krijgen ze gewoon geen stevige billen.
 
Vrouwen zijn iha als de dood om voor mannelijk versleten te worden. Ik had er gisteren nog een interessant gesprek over met een heel actieve vrouw die bijna 60 is, maar heel fanatiek sport. Ze lijkt qua lichaamsbouw erg op mij omdat ze vrij zwaar is.. ze is door de sportschool-diëtiste op zo'n traditioneel kuldieet gezet en ik probeer haar wat voor te lichten.
Ze zegt dat ze vroeger wel met mannen meegetraind heeft in het krachthonk en dat ze het toen ook leuk vond. Ze was ook naar verhouding erg sterk.. maar ze was zo ontzettend geschrokken van haar spierontwikkeling en dan met name op armen en borst dat ze er subiet mee gestopt was.
het argument dat ze juist door extra spieren en KT sneller vet zal verliezen kon haar niet bewegen om het weer zwaar te proberen.. al lijkt het er op dat ze evt wel eens over te halen is.. zal er af en toe op terug blijven komen.

Ergo, zelfs vrouwen die van zichzelf al sterk zijn en het daarom leuk zouden vinden zijn als de DOOD om spieren te krijgen... huuuuu wat ERG!:hair: :hair:
Ben ook al diverse malen gewaarschuwd , nota bene door een vrouw, die daar werkt dat ik veel te dik aan spieren zou worden.

Gisteren deed ik ook voor het eerst een deadlift met eigen lichaamsgewicht, hoor ik ook gelijk van een paar mannen dat ik veels te zwaar bezig ben.

Enige uitzondering is mijn geweldige fysiotherapeute die me squats wilde laten doen toen ik therapie voor een hielblessure bij haar deed. Ik weigerde toen categorisch omdat ik te korte achillespezen heb. Nu ik het op sumosT (breed) doe, is het een van mijn favoriete oefeningen en kick ik er op om het gewicht steeds hoger te leggen. :lifter: Om therapeutische redenen laat ze mensen echter nooit sets met lage reps doen. Wel zo zwaar mogelijk, maar met bijv. 20 reps.

Ik sta ook niet te juichen over meer spierontwikkeling, niet dat ik het esthetisch lelijk vind, maar je moet het allemaal meeslepen de bergen in. Het liefst word ik beresterk zonder dat het van me af te zien is.. hopelijk is trainen in PL sT daar het beste voor..
Door wat ik van Scighera lees en ook van een trainer voor hardlopers hoor begin ik me aan de andere kant weer af te vragen of PL-sT het meest geschikt is voor duursporters. Daar zijn de meningen erg over verdeeld. Ik denk zelf dat je in het krachthonk niet op dezelfde manier bezig moet zijn als dat je fietst, anders heeft het nauwelijks meerwaarde denk ik.. dan gebruik ik spinninglessen liever voor die doeleinden.

Groetjes

Espi
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven