AndroidHealthClinic

Vrouwen & Training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ghost

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 mrt 2003
Berichten
54
Waardering
0
Gisteravond had ik een discussie met mijn vriendin over het verschil van trainen tussen mannen en vrouwen.
Je ziet heel weinig, althans bij ons op de sportschool, dat vrouwen met gewichten aan 't trainen zijn. Ze staan zich vaak uren lang op allerlei cardio apparaten zich af te beulen maar raken geen gewichtje aan.
Mijn vriendin :heart: traint als een "vent" en daardoor zie je veel eerder resultaat in de vorm van strakker worden etc. [Dat willen alle dames toch?]
Is het ook niet zo dat "krachttraining" een veel langer effect heeft op je stofwisseling dan alleen cardio?
Hebben dames gewoon "vrees" voor de gewichten omdat ze denken binnen no-time breed, zwaar en gespierd te worden. Dat ze er uitgaan zien als J.Bergman incl. een hierbij gratis verkregen mannelijke stem? :hair:
Of zijn er wel veel vrouwen die met gewichten trainen.
Vraagje dus aan alle dames wat heeft jullie doen besluiten om juist met of zonder gewichten te trainen.
Is het uit eindelijke doel van de dames echt zo anders dan de mannen?

Groet Ghost :lifter:
 
Zelf train ik wel met gewichten. Maar merk wel dat heel veel vrouwen idd bang zijn om "mannelijk" te worden van krachttraining. :rolleyes: Het vage is dat ze mijn lijf dus wel heel mooi vinden, maar als je dan zegt dat ze aan kracht zouden kunnen gaan doen (express al wat voorzichtig gebracht) zie je de paniek al in de ogen komen... Heb al print-outs van studies aan mensen laten lezen waarin het belang wordt benadrukt van kracht in combi met cardio om het beste "afvalresultaat" te bereiken. Maar het wil er gewoon niet in!
Ze staren zich ook dood op de weegschaal en denken bijv niet in strakheid en centimeters. En de vrouwen die bij ons op de apparaten zitten, doen dat vooral niet te zwaar... vertical traction met 15 kilo bijv... pfffffff Net of je meteen zulke lats krijgt dat je een nieuwe garderobe moet aanschaffen. Nou krijgt mijn vriend van voornamelijk MANNEN "leuke" opmerkingen over mijn biceps... Dat ze zelf geen vriendin willen hebben die zulke armen heeft. Of ik goddomme de Hulk himself ben. Denk dat ook dat veel vrouwen wel tegenhoudt. Heb zelf gemerkt dat de fitness-mannen het niet kunnen waarderen als ik mijn triceps bijv zwaarder pak dan zij. En dan hoor je achteraf dat ze het in de kleedkamer hebben over mijn kont en benen; die ze wel helemaal geweldig vinden, maar ja die armen he.... sukkels
 
de meeste vrouwen hebben inderdaad schrik om spieren te krijgen. ze denken dat ze er dan niet meer vrouwelijk zullen uitzien.

maar er zijn er ook veel bij die het niet interesseert om met gewichthen te trainen en veel liever fietsen, steppen, lopen, ...

de meeste bodybuilders interesseeert cardio ook niet.
 
ja toch jammer... zou leuk zijn als er wat meer vrouwelijke krachttrainers zijn :)

weer wat ander volk in de krachttrainings hoek :)
 
ik moet zeggen dat er op mijn sportschool relatief veel vrouwen met gewichten trainen. welgeteld...2.
neehoor, maar niet dat ze zichzelf helemaal afbeulen en voor masse trainen, alhoewel daar wel een enkeling van tussen hebt lopen, maar ze beseffen wel de voordelen van dumbbells.
 
ik zie bij ons jammergenoeg alle vrouwen alleen maar cardio doen.. of met zon pasje werken ... dus das heel licht gewicht en veel herhalingen.. en die voeren ze zo snel uit dat ze de desbetreffende spier niet eens (goed) trainen :(

echt zonde van de tijd en t geld denk ik dan...
 
Denk bij ons 2 , max 3 . De meesten snappen niet dat ze gewoon te weinig testosteron in zich hebben om breder te worden. Een vrouw zal voornamelijk strakker en steviger worden met mooiere vormen door krachttraining te doen.
Moesten er nu eens meer vrouwen dat gaan inzien...
 
bij ons krijgen de dames gelijk een krachtschema uitgerijkt en lopen er trainers rond om af en toe de houding te corrigeren, het gewicht wat op te voeren (teveel gooi en smijt werk) e.d.

Bij ons zie je meer dat de heren niet aan cardio doen, dan de dames niet aan krachttraining
 
Als je tegen een vrouw zegt dat ze aan krachttraining(bodybuilding) moet gaan doen, omdat dat veel beter is voor ze dan krijg je als eerste reactie: "ik hoef niet van die dikke gespierde armen" of " ik wil niet breed worden".
Alsof ze dat worden!! Ik zie sommige vrouwen al heel lang op de sportschool rondlopen zonder dat ze echt veranderen, op mager worden na dan. Ze denken dat ze door cardio strak in het velletje komen te zitten.

1 keer was er een vrouw die wel aan bodybuilding durfde te doen en daar zag je al snel verandering. Zij durfde wel zwaar te trainen en je zag het resultaat. Jammer genoeg traint ze niet meer, omdat ze een kind gekregen heeft en geen tijd heeft.
Maar ik geef het niet op en probeer meer vrouwen aan het ijzer te krijgen! Als ze strakke billen willen dan zeg ik dat ze moeten squatten.
 
Originally posted by maniac
Als je tegen een vrouw zegt dat ze aan krachttraining(bodybuilding) moet gaan doen, omdat dat veel beter is voor ze dan krijg je als eerste reactie: "ik hoef niet van die dikke gespierde armen" of " ik wil niet breed worden".
Alsof ze dat worden!! Ik zie sommige vrouwen al heel lang op de sportschool rondlopen zonder dat ze echt veranderen, op mager worden na dan. Ze denken dat ze door cardio strak in het velletje komen te zitten.

1 keer was er een vrouw die wel aan bodybuilding durfde te doen en daar zag je al snel verandering. Zij durfde wel zwaar te trainen en je zag het resultaat. Jammer genoeg traint ze niet meer, omdat ze een kind gekregen heeft en geen tijd heeft.
Maar ik geef het niet op en probeer meer vrouwen aan het ijzer te krijgen! Als ze strakke billen willen dan zeg ik dat ze moeten squatten.

klopt.

we hebben maar 2 dames die echt zwaar gaan. Mijn trainster en een andere vrouw, deze komt samen met haar vriend trainen en trainen dan op dezelfde wijze.
 
Vaak zeggen vrouwen dat ze niet vrouwelijk zjin met grote gedefinieerde spieren.

Maar met lange haar en andere vrouwelijke dingen zijn het toch gewoon vrouwen. Alles beter dan zo'n "bulgaarde kogelstootster" met snor, dikke benen en bergen vet.

Kortom een goed gespierde vrouw is toch fantastische.
 
klopt. ze moet natuurlijk wel vrouwlijk eruit zien vind ik. Gespierd zijn voor een dame kent ook haar grenzen
 
Originally posted by sjakkie
in!
Heb zelf gemerkt dat de fitness-mannen het niet kunnen waarderen als ik mijn triceps bijv zwaarder pak dan zij. En dan hoor je achteraf dat ze het in de kleedkamer hebben over mijn kont en benen; die ze wel helemaal geweldig vinden, maar ja die armen he.... sukkels

Klopt.. Ik denk dat mannen dat idd niet kunne verdragen.. Ik denk niet dat er vrouwen zijn die meer kunnen nemen als mij wat triceps betreft (of ze moesten een steroiden nemen). Maar ik zou het idd ook niet kunne slikken dat er een vrouw na mijn setjes, plots men oef zou overnemen en er meteen zwaardere gewichten op zou leggen.. De gym zal nogal lachen.. :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties,

Ik train namelijk ook met mijn vriendin en de resultaten zijn erg goed, net wat Sjakkie tikte als vrouwen een beetje gespierd zijn vinden ze het wel mooi. Vooral haar buik, super strak, six pack...Maar toch blijven ze stug volhouden aan de cardio. :shake:

Groet Ghost:cool:
 
Originally posted by Ghost
Bedankt voor alle reacties,

Ik train namelijk ook met mijn vriendin en de resultaten zijn erg goed, net wat Sjakkie tikte als vrouwen een beetje gespierd zijn vinden ze het wel mooi. Vooral haar buik, super strak, six pack...Maar toch blijven ze stug volhouden aan de cardio. :shake:

Groet Ghost:cool:

wat is er mis aan cardio.. geod voor het hart en bloeddoorstroming en het uithoudingsvermogen
 
er is een verschil tussen cardio doen voor hart en bloeddoorstroming, en fanatiek cardio doen in de hoop al je vet kwijt te geraken.
 
Originally posted by Scighera


wat is er mis aan cardio.. geod voor het hart en bloeddoorstroming en het uithoudingsvermogen

Ach.. Wat zou er gezelliger zijn dan een toffe meid, mee in de dumbbellsectie? Ik weet wat men bedoeld.. Veel te veel vrouwen op de fietsen, veel te weinig vrouwen achter de gewichten..

Moet dringend verandering in komen..
 
Originally posted by Scighera


wat is er mis aan cardio.. geod voor het hart en bloeddoorstroming en het uithoudingsvermogen

Er is helemaal niets mis met cardio, met vrouwen evenmin;) maar wat ik bedoelde is dat je als vrouw zijnde ook sneller resultaat, slanker, strakker worden, daar gaat het bijna altijd om, als je ook met gewichten traint.
Dus dan snap ik niet dat ze alleen cardio doen.

Groet Ghost :wave2:
 
Ik train en met gewichten en doe Cardio.

Waarom cardio omdat ik ten eerste meer conditie wilde krijgen, die had ik echt niet en ik wilde wat vet kwijt.
En train met gewichten omdat ik een supermooi, vrouwelijk, gestroomlijnd en een gespierd lichaam wil krijgen.
Denk ook niet dat alleen cardio de oplossing is, want als ik kijk naar al die meiden die inmiddels al 2 jaar trainen
en alleen cardio doen en nu nog steeds drilbillen hebben.
 
Hey,

ik doe ook veel krachttraining, maar ook veel cardio. het laatste ook deels omdat ik een goede conditie wil en alle andere welbekende voordelen van cardio. het is wel zo dat ik niet meer te veel armspieren doe, want k vind ECHT dat ze te breed worden :s
Verder gebruik ik bij de been-oefeningen alleen toestellen, want ik heb schrik dat ik bij squats bijvoorbeeld een verkeerde beweging ga maken, waardoor ik iets ga scheuren, rekken, ... Ik train namelijk alleen en heb ook nog nooit een man in de fitness squats zien doen!

Tips?

Debelah
 
Back
Naar boven