AndroidHealthClinic

VVD: Gratis kinderopvang (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In dit geval wordt de kostenpost (kind) willens en wetens op de wereld gezet. Dat is dus geen vergelijking.

Ik zet een kind op de wereld, omdat ik graag een gezin wil opzetten en mij wil voort laten leven met mensen waar ik van hou. Daar word ik gelukkig van, en als het dan zo moet zijn dat ik een kwartje per jaar van je belasting moet jatten, so be it.

Ja, de koopkracht is voor mij inderdaad ook minder geworden. En daarom vind jij het eerlijk dat mensen die voor kinderen kiezen extra geld krijgen, en mensen die geen kinderen nemen moeten dat maar betalen?

Ik maak me totaal niet druk om mensen zoals jou. Ik vind het zeker reeel dat die mensen extra geld krijgen, want de kinderen ervan zorgen er later wel voor dat er iemand in jouw bejaardentehuis je anus afveegt.

Onfortuinlijke omstandigheden zullen er altijd zijn, en daar mag ook best een regeling voor zijn. Ik ben de laatste die wil zien dat kinderen als Tokkies opgroeien. Dat kost ons namelijk ook heel veel.
Nu nemen mensen echter kinderen omdat ze weten dat de staat (lees: de belastingbetaler) hen toch wel helpt. Er is geen enkele verantwoordelijkheid. Fatsoenlijke ouders (de mijne, bijvoorbeeld) namen pas kinderen toen ze zeker wisten dat ze het zich konden veroorloven, ook al zou het onverwacht tegen hebben gezeten. Is dat nu echt zoveel moeite?

Hoe weet jij nou waarom mensen kinderen nemen? Aangezien van je stelling geen ruk klopt, mag ik dus aannemen dat je nergens wat van afweet, en dat je gewoon op de bashtoer bent en dingen zegt die aannemelijk zijn in jouw ogen. Ondertussen zet je jezelf gigantisch voor lul, want iedereen wil profiteren van voordeeltjes. Je bent gek als je een kilo kip koopt van 10 euro als je het ook voor 5 kan krijgen.

Het punt is nu juist: je zorgt niet voor je kind! Dat doen jij EN IK! Je mag kinderen nemen zoveel je wilt, maar wees dan ook een vent en betaal ECHT alles zelf.

Ik betaal ook alles zelf, maar jij ook. Hoe langer ik je meningen lees, des te blijer word ik bij het idee dat jij een gedeelte van mijn kosten betaalt. Wat is die CDA toch een geweldige partij :D

Iemand die voor z'n hobby op de zak van een ander teert, die verdient in mijn ogen absoluut geen respect. Nog steeds blijk je niet door te hebben hoe egoistisch je bent. JOUW geluk. JOUW kind. Maar MIJN geld! Ik word heel gelukkig van trainen. Betaal jij voortaan mijn kosten daarvoor? Samen met SlettieBettie eindelijk eens op vakantie, daar worden we allebei heel gelukkig van. De rekening heb je volgende week in je brievenbus.

0.0023 cent per jaar ben je kwijt aan mij. Dus het is helemaal niet jouw geld. Het is zelfs nog geen scheet van wat ik krijg per jaar. Dus wat jank je? Ben je dan echt zo triest dat je helemaal hysterisch wordt bij het idee dat iemand een kwart van een cent afpakt? Get serious man.

Niet liegen, want dat doe je nu ook al niet helemaal. Zodra je geen kinderbijslag en andere subsidies meer accepteert, dan trek ik mn woorden terug.

Ik trek niks terug. Ik geniet er lekker van. Mijn kind loopt in een D&G broek van jouw centjes. How nice.

Je hebt je vriendin zwanger gemaakt. Is dat al "iets van je leven maken"? In dat geval: ik hoop al jaren dat er NIET iemand opeens voor de deur staat. "Hoi, ik ben Truus, en hier is je bewijs dat je wat van je leven hebt gemaakt!"
Iets van je leven maken is m.i. toch meer in de richting: jezelf ontwikkelen, groeien, andere mensen helpen. Een kind de wereld in pompen reken ik daar niet bepaald onder. Als de Tokkies het kunnen, dan is het per definitie niet echt de moeite waard.

Jij weet echt niet wat je onder iets van je leven maken verstaat. En om je even wakker te schudden, iedereen heeft daar een andere mening over en mag die ook nastreven of uiten. Ik geniet van het feit dat ik een kind op de wereld heb gezet die ik zie opgroeien, die ik zie leren, maar ook waaraan ik mijn genegenheid aan kan/mag geven. Ja, dat is iets van mijn leven maken ja. Mag ik?


De enige die liegt ben jij. Ook jij houdt van voordeeltjes.
 
We richten de Partij voor de Kindertoeslag dan maar samen op! ;) :D Echt ik vind het belachelijk dat kinderopvang wordt gesubsideerd, als mensen voor kinderen willen zorgen moeten ze dat inderdaad maar zelf dokken.

Of kan wat vroeger wel kon nu opeens niet meer? Enige reden die ik kan bedenken waarom het niet meer kan is omdat mensen hun levensT willen handhaven. Allemaal prima, maar daarvoor hoef ik dan niet te dokken. Is niet mijn zaad dat er rondloopt.

EENSCH.
Ik vind belasting betalen niet erg, vind brandstofheffingen prima, het openbaar vervoer gemiddeld goed genoeg, maar wordt HELEMAAL KRIEGEL van het GEZEIK 'dat alles zo duur wordt'.

Mensen bedoelen imo dan eigenlijk 'dat alles WAT IK ALLEMAAL WEL NIET WIL zo duur wordt'. Onze levensstijl is zóóóó gigantisch exorbitant megalomaan magistraal en (g)astronomisch van aard, maar de meeste mensen hebben een dijk van een plaat voor hun harses.

@ Yzord.
600 euro per maand? net zoveel overhouden als een uitkeringstel? Imo kunnen jij of je vrouw dan beter kiezen voor een éénverdienerssituatie.
 
Back
Naar boven