Fitness Seller

VWA waarschuwt voor 'black henna' tatoeages (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

El Comandante

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2003
Berichten
20.935
Waardering
13
DEN HAAG - Tijdelijke tatoeages met 'black henna' kunnen zorgen voor ernstige allergische reacties variërend van jeuk tot blijvende huidverkleuring en littekens. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) waarschuwt voor de tatoeages en adviseert ze te mijden.

De VWA deed de waarschuwing woensdag uitgaan na klachten over de tatoeages uit België.

De tijdelijke tatoeages zijn in de vakantieperiode populair. Vooral onder jongeren zijn ze een populair vakantiesouvenir. Vaak zijn de versierselen met pure henna op de huid geschilderd. Soms wordt echter voor een "sneller en donkerder effect" parafenyleendiamine toegevoegd aan de henna, waardoor de zogenoemde 'black henna' ontstaat. Deze stof kan volgens de VWA allergische reacties veroorzaken.

Nu.nl
 
En uw discussiepunt?

Zelf nare ervaringen mee gehad of vind je 't ophef om niets? :)
 
Is dit niet nieuws van 2 jaar geleden ? Komt me akelig bekend voor, nu mag dit wel ieder jaar herhaald worden, voordat mensen op vakantie gaan en zich voor een klein prijsje laten vergiftigen, maar echt schokkend nieuws is het niet.
 
Was vroeger toch zo'n echte hype, ook van die neptattoo's bij de kauwgum, stukgaan :).
 
MrJ zei:
En uw discussiepunt?

Zelf nare ervaringen mee gehad of vind je 't ophef om niets? :)

Moet ik voortaan ook m'n discussiepunt aandragen bij een lekker wijf in het geile hok?

Moet niet gekker worden.
Soms plaatst iemand gewoon nieuws waar -een ander- misschien op in wil gaan... :rolleyes:
 
M'n x had het in Tunesië ook laten doen op d'r schouder, was ook vet gaan irriteren, en nu heeft ze een soort van scarification van die tattoo, echt troep dat!
 
DBC01 zei:
Moet ik voortaan ook m'n discussiepunt aandragen bij een lekker wijf in het geile hok?

Moet niet gekker worden.
Soms plaatst iemand gewoon nieuws waar -een ander- misschien op in wil gaan... :rolleyes:
Misschien krijgen we net zo'n beleid als op dat scholieren.com forum. Geen mededelingen :P :D
 
DBC01 zei:
Moet ik voortaan ook m'n discussiepunt aandragen bij een lekker wijf in het geile hok?

Moet niet gekker worden.
Soms plaatst iemand gewoon nieuws waar -een ander- misschien op in wil gaan... :rolleyes:

Nee, maar je kan best wel je eigen mening geven ipv alleen maar een nieuwsdump te posten kerel.

Iedereen kan copy/pasten, maar het maakt het allemaal wat leuker als je er ook nog bijzet wat jij vind of wat voor discussie je los wilt maken. Lijkt mij persoonlijk niet meer dan normaal. :)
 
van mij mag je blijven posten :D
maar das mooi k*t als t uiteindelijk toch nooit meer weggaat....

wie is verantwoordelijk? Mag de stof worden gebruikt? Of is dit op eigen risico?

en nu ga ik echt maffen, morgenvroeg invaldienst draaien en later op de dag.... TRAINEN (yeah baby, leightweight!)
een goedennacht
 
Het stinkt toch enzo...
 
Back
Naar boven