AndroidHealthClinic

waar beginnen

Bezoekers in dit topic

smartyboy

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2007
Berichten
348
Waardering
2
Hallo allemaal.
Ik ben een jongen van bijna 15 en zou graag beginnen met mijn lichaam ene beetje te veranderen in de positieve zin dus.
Het is niet mijn bedoeling om bodybuilder te worden maar gewoon een beetje gebouwder. Een sixpak, redelijke armen en sterke benen zijn mijn eerste doelen.
Ik las al veel, en geloof dat trainen echt niet slecht is op mijn leeftijd. Maar m'n ouders zeggen van wel. Daarom zoek ik enkele tips om alles te cersterken zonder naar de fitness te gaan ofzo, maar gewoon opmijn kamer als mijn ouders weg zijn.
Weten jullie enkele renderende oefeningen?
pompen lijkt me geschikt, maar ik ben zodanig "novice" dat zelfs 1 keer pompen niet lukt.
sit-ups kan ik zo'n 100 keer. Maar ik weet niet of ik daar ver mee kom.
Kan iemand helpen?
 
ergens aan optrekken wijd en smal, opdrukken met rugtas met boeken, squatten met rugtas en boeken, koop anders gewoon wat dumbbells of een stang met wat gewichten, kan je in mijn ogen best ver mee komen, succes!
 
15 is wel redelijk jong om echt met gewichten te trainen..
maar als je je lichaam wilt veranderen (Tenzij je heel veel vet hebt stop dan met lezen;))
-heel veel eten probeer meer boterhammen te eten, 2x zoveel persoonlijk zit ik op de 15-20 bammen per dag

-opdrukken is een super oefening kan je ver mee komen met situps idem

Koop eens een boek erover, fitness voor beginners ofzoiets, dat kan je enorm helpen. en dr staat meer in dan dat ik weet en je kan vertellen..

Succes ;)
 
en je kan gewoon proefles of enkele les van 5 a 10 euro doen als je zin hebt af en toe ...hoeven je ouders niet te weten:)
 
squaten met een rugzak vol stenen / boeken / zand .... vul maar in.
 
ben zlef al begonnen met krachtraining op mn 14e.. nu 2,5 jaar geleden. Heb redelijk zwaar getraint al voor mijn leeftijd maar heb nooit ergens last van gehad, heb eigenlijk alleen maar positieve reacties gehad op de training :p

K ben veel afgevallen, conditie is vele malen beter, voel me beter en noem mar op.. en ben nu zelf op een punt gekomen dat ik beslist heb om nog zwaarder te trainen. En ja, zoals ik al zei, heb nooit ergens last van gehad, en ben sinds mijn 14e echt nog wel gegroeid en ben nu op een redelijk gemiddelde lengte van 1.78M dus zoveel kwaad zou dit echt niet kunnen. Tenzij je verkeerd zou trainen natuurlijk (overbelasting op die leeftijd etc.. ) of de oefeningen verkeerd uitvoeren.

Probeer gewoon je ouders over te halen je naar een sportschool te laten gaan en ga serieus aan de slag. Begin gewoon met de toestellen (deed ik ook) en ga nar een half jaartje ofzo over op losse dumbbells.. Bij de toestellen zit namelijk een vaste bewegingsuitslag (bij de meeste dan) en kan er dus weinig fout gaan ook qua houding. Wanneer je die onder de knie hebt kun je wel met losse gewichten gaan werken.
 
ik neem aan, dat als je naar de sportschool gaat, dat ze je daar ook wel een beetje begeleiden, met wat je wel en niet slecht is voor je leeftijd
 
Ga wandelen in het bos, op bepaalde tijden kappen ze veel en zijn er stronken hout te vinden, lekker gooien ermee. ( zorg dat de boswachter je niet ziet:D )
 
voeten op rand van het bed en opdrukken. had aardoor al klein beetje grotere en bredere borst toen ik voor he teerst een gym binnen liep
 
Squat en Deathlift met zakken patat , stenen , boekentas , en kartonnen ... 6 flessen cola in elke hand .. Kan er ook schouders mee trainen : front raises en side raises . Biceps curlen etc ...
 
Heej ik ben 13 jaar ik word een beetje gepst op school en nu wil ik niet patserig doen maar ik wil wat meer in me hebben ik ben 1,74 lang en weeg 62 kilo
kan iemand me misschien wat tips geven??
ik hoef niet echt gespierd uit te zien maar dat ik dat een beetje ben
maar ik wil niet naar een sportzal ofzo gewoon wat train tips waarvan je beetje breder va nword zeg maar ;)

Alvast bedankt
 
Heej ik ben 13 jaar ik word een beetje gepst op school en nu wil ik niet patserig doen maar ik wil wat meer in me hebben ik ben 1,74 lang en weeg 62 kilo
kan iemand me misschien wat tips geven??
ik hoef niet echt gespierd uit te zien maar dat ik dat een beetje ben
maar ik wil niet naar een sportzal ofzo gewoon wat train tips waarvan je beetje breder va nword zeg maar ;)

Alvast bedankt

Heey , je kan beter niet in iemand anders z'n topic schrijven , maar goed ...

Wel 13 jaar is wel heel jong om te gaan trainen man . Waarom ga je geen gevechtsport beoefenen ? Wordt je sowiezo sterker van én je krijgt er meer haar van op je tanden . Je gaat dus wat assertiever worden en sterker ..

Je kan ook wat sit ups doen en wat gaan pompen .
 
Oke ik zal dat niet meer doen:P
maar ik weet niet welke vechtsport Karate Judo Kung Fu ??;)
kan iemand me misschien helpen??
 
ik zou als je n beetje hard wilt worde conditie op wilt bouwen en goed wilt leren vechte op kick of thai boxe gaan ;) heb et zelf ook langer dan een half jaar gedaan en je merkt zeker het verschill :D
 
kickboks... daar krijg je al aardig wat gespierde benen van...
 
ik heb er zon beetje alle spieren mee getraint heb alleen overgewicht :P
 
smartyboy ga zwemmen zo krijg je echt wel vette spieren en je ouders vinden dit vast een goeie sport. Of maak ze duidelijk aan de hand van een sticky op dit forum :zie tiener topic en daar staat wel een artikel werom het goed is op jonge leeftijd. Of combineer de 2 gewoon maar alsje echt niet anders kunt verkies ik zwemmen.
 
@ warriorpeet: als je gepest wordt opschool ga dan op vechtsport ofso :S.. net alsof ze je niet meer pesten als je met dumbbell gaat spelen

@ smartyboy: je kan goed beginnen met trainen ls je 15 bent, gewoon basis maken
maar als je nog geen ervaring hebt en je gaat zomaar hard met gewichten trainen kan je gemakkelijk iets fout doen en door verkeerde uitvoering van de oefeningen blessures krijgen. vertel dat maar tege je ouders en vraag of je naar de sportschool mag waar je goede begeleiding hebt.
 
Back
Naar boven